17 נובמבר 2013 | פלג לילה
איזה שירות מנצח את דרופבוקס וגוגל דרייב במחיר ובנפח?

תשתיות לסטארט-אפ: השוואת מחירים בין אפשרויות הענן - מתחילים עם אימילים ונפח אחסון

להקים סטארט-אפ עולה כסף. שרתים, רכיבי תקשורת, ניהול עומסים, מסדי נתונים, תשתיות אבטחת מידע - כל אלו עולים לא מעט כסף לסטארט-אפ. כדי שהכסף לא יברח לכם מבלי שתשימו לב ריכזנו כאן את ההחלטות הראשונות שעליכם לעשות ואת הכלים, חלקם ללא תשלום, שיעזרו לכם לעשות את זה נכון.

 

הטיפ הראשון שאנחנו בוחרים לתת לכם: התייעצו עם אנשי מקצוע. יזמים מקבלים את התחושה שהם יכולים לברר כמה דברים בגוגל ומיד להחליט על סוג השרת שהם צריים לפיתוח, וכמובן על הפלטפורמה הנכונה עבורם. אך לא כך הדבר.

 

בדיוק כמו שאנחנו לא מחליטים על חוזה מבלי להתייעץ עם עורך הדין של המיזם, כך כדאי להיוועץ באיש מקצוע שמומחיותו הוא בתחום התשתיות. ייעוץ שכזה בחינם או בתשלום יכול לחסוך שיעור ניכר מההוצאה הכספית של המיזם בנושאי תשתיות.

 

הצעד הראשון שנדון בו יעסוק בסביבת העבודה בעסק החדש: המחשב, ניהול המסמכים והאחסון.  

 

המחשב: קחו אחריות

 

עמדת העבודה בימינו יכולה להיות הסמארטפון, הטאבלט, מחשב נייד וכן - יש גם את הקופסאות הללו שנקראות מחשבי pc.

 

זהו חלק בסיסי ביותר אך הבחירה כאן חשובה. לכל אחד יש העדפה  למותג כזה או אחר וקיימים אנשי מקצוע רבים או פורומים וכתבות המשוות בין מחשב כזה לאחר.

 

העולם גדוש בפתרונות מדהימים וחדשניים ואם יש לנו עצה טובה זה כשאתם באים לקנות עמדת עבודה תחשבו על השיקולים הבאים:

 

1. ניידות: עד כמה אתם בתנועה, רצים בין פגישה לפגישה, עובדים מחוץ למשרד או הבית, חו"ל?

 

2. תקציב: עולם המחשבים גדוש בהצעות מפתות, זה המקום שלכם לשים שלט עצור על מחיר מקסימלי לעמדת מחשב.

 

השוו מחירים, יש המון ספקים בשוק ויש לכם כוח מיקוח ביחד לכמות האספקה שאתם קונים. ישנם הבדלים גדולים בין ספק אחד למשנהו. השוו, השוו השוו - ותחסכו בעלויות.

 

3. ייעוד: הפרידו בין מחשב למנהל השיווק או מנהל המוצר, לבין אותם מחשבי פיתוח שצריכים להיות חזקים יותר. עשו רשימה של המשימות שהמחשב שלכם יצטרך לבצע ובדקו מה מתאים לכם: האם מדובר בעמדת עבודה לפיתוח אפליקציה, מחשב שעיקרו אימיילים, אינטרנט ו-office, אולי אנחנו צריכים "סוס עבודה" לעיצוב גרפי, מחשב לשיחות וידאו לחו"ל או אפילו מחשב שיעשה את כולם ביחד.

 

4. אחריות: הדיבר החשוב מכולם, אחריות! חלית או נפצעת (או שסתם נשבר לך המסך), מהי תוכנית האחריות של היצרן? מסמכי האחריות משתנים מאוד בין היצרנים. המלצה: לא פחות משלוש שנות אחריות על המוצר ואם אפשר בבית הלקוח, מה טוב.

 

 

מייל, ניהול יומן, שיתוף קבצים: גוגל נגד מיקרוסופט

 

הדרך שלנו לתקשר עם העולם ולבנות את המיזם שלנו מתחילה כאן.

 

תמיד ישנה אפשרות להקים במיזם תשתית מקומית מלאה הכוללת שרת מייל פנימי, שרת active directoryלניהול המשתמשים ושיתוף מידע בתוך המשרד. אך הקמה וניהול של שרתים היא יקרה ומסובכת ובדרך כלל לא מתאימה למיזמים קטנים ודינמים שגדלים (או מקווים לגדול) בצורה מהירה.

 

לכן אנחנו נפרוט את הפתרונות הדינמיים והמוצלחים שקיימים בענן:

 

1. google apps: או כמו שאנחנו רגילים לשמוע gmail, פתרון המייל הנפוץ ביותר בעולם.

 

תמורת עלות חודשית של 5 דולר לתיבה תקבלו תיבת אימייל מבית היוצר של גוגל לכל עובדי המיזם הכוללת גם

יומן ומאפשרת שיתוף קבצים בגוגל דרייב עד 30Gלתיבה. מדובר בחבילה כוללת ובהחלט מספקת לסביבת העבודה.

 

תוכלו לנהל באמצעות גוגל appsקבוצות ומשתמשים ואם אתם רגילים להשתמש ב-outlookשל Microsoft officeישנה אפשרות לבצע סנכרון ביניהם.

 

2. office365: מוצר חדש יחסית מבית מיקרוסופט, הדור הענני של ה-officeהאהוב והמוכר כל-כך, מגיע כדי לתת fightלפתרונות של google.

 

מיקרוסופט מציעה חבילה הכוללת את כל יישומי האופיס החדשים ביותר (נכון להיום - 2013), תיבת מייל בענן ושיתוף קבצים ב-skydriveשל עד 25Gלמשתמש. העלות משתנה אם אתם רוצים רק תיבות אימייל או חבילה הכוללת את כל יישומי האופיס המחיר נע בין 5 דולר ל-12.5 דולר.

 

 

נפח תיבה

שיתוף קבצים

שירותים נוספים

מחיר לתיבה

הערות

 

 

Google Apps

G30 (הנפח משותף לתיבה ולdrive)

צ'ט,שיחות וידאו, גוגל driveמאפשר עריכת מסמכי מצגת,word,excelוכו.

5$

 

Office 365-small Business

50G

25G

אתר אינטרנט ציבורי, שיחות ועידה,התממשקות עם skype

5$

לא מכיל רשיונות office, אך ורק outlook

Office 365-small Business Premium

50G

25G

כלל רישיונות officeלכל משתמש

12.5$

 

 

המלצתי היא לא להישאר מאחור ולבחור את פתרון הענן שגם מספק גיבוי, עבודה מכל מקום שיש בו אינטרנט, עבודה מהנייד וגם כלי ניהול נוחים מאוד על גבי הקמת תשתית מחשוב מלאה בארגון.

 

אז איזו אפשרות עדיפה, מיקרוסופט או גוגל? התשובה תלויה באופי עבודתכם. אם מוצרי officeהם חלק בלתי-נפרד מעבודתכם ויש סיכוי סביר שכך גם מתנהלים כל עובדיכם, אז ההצעה של microsoftתתאים לכם.

 

אם אתם לא מקובעים על מיקרוסופט, השירות של גוגל אמין ומספק וניתן לערוך מסמכי וורד ואקסל דרך הדפדפן ב-google drive.

 

מוצרים משלימים: אחסון וגיבוי 

 

לא מעט חברות מציעות חבילות אחסון של קבצים המגובים בענן. לרובן מסלולים חינמיים של עד 10Gלמשתמש אך לכולן מסלול עסקי המאפשר ניהול אחסון ושיתוף קבצים במאות ג'יגות, שירות שמחליף באופן יעיל את שרת הקבצים הישן. המשותף לכולם, שימו לב - חינמיות. כמובן שלכל אחד מהמוצרים פתרונות מתקדמים בתשלום.

 

 

 

נפח חינמי

מחיר לחבילת 100G

Dropbox

2G

)יכול להגיע עד 16 ע"י שליחה לחברים(

99$ לשנה

SugerSync

5G

99$ לשנה

Skydrive

7G

50$ לשנה

Box

10G

5$ לחודש

Google Drive

15G

60$ לשנה

 

הסקירה שהצגנו היא רק קצהו הקרחון של התחמשות בתחילת המיזם שלכם, אך העקרון המנחה הוא תמיד להבין על מה אתם משלמים ולנהל נכון את תקציב המחשוב שלכם לאורך כל הדרך. בפעמים הבאות נעסוק עוד בתחום תשתית הענן במיזם - שם, השמים הם באמת הגבול.

תגובות

1. Astro | 21 נובמבר 2013

AnyProtect.com

Israeli online backup:

http://www.anyprotect.com


2. רביב | 20 נובמבר 2013

אבל יש חברות שנותנות 50 גיגה חינם


3. אורן | 19 נובמבר 2013

MEGA עובד מעולה


4. סז | 18 נובמבר 2013

כדאי לבחור רק את הגדולים. אמינות גבוהה יותר (פחות תקלות; לא יעלמו פתאום) וכו שירות לקוחות.


5. AR | 17 נובמבר 2013

bandwidth counts too - lamer's cloud wan performance sucks

so go with the big players if you care about performance


6. user | 17 נובמבר 2013

Use Flicker - 1TB free


7. Copy | 17 נובמבר 2013

שירות איחסון שנותן 15 GB + 5 GB למי שנכנס לקישור הזה בחינם!

https://copy.com?r=qDCmK7

גילוי נאות:
גם אני וגם מי שירשם דרך הקישור הזה יקבל 5 GB בונוס, מעבר ל 15GB.
מאד נוח ומומלץ.


הוסף תגובה

* אין לשלוח תגובות הכוללות מידע המפר את תנאי השימוש של StartIsrael לרבות דברי הסתה, דיבה וסגנון החורג מהטעם הטוב.