1 פברואר 2017 | מת'יו טורן
5 דרכים לייצר ולשמור על גישת שפע

יזמות דורשת מאתנו הרבה מאוד משאבים, והם לא תמיד קשורים לכסף. יש המרגישים שהם שרויים במצוקה כלכלית לזמן מה, בזמן שלאחרים אין את הקשרים ההכרחיים להתחיל עסק. אבל בזמנים של צורך מתמיד, דפוס חשיבה חיובי יכולה לגרום לך להרגיש בטוח. בחנו את חמשת המתודות הבאות, וראו איך אתם יכולים לבנות ולתחזק גישת שפע. אתם תרגישו כאילו כל משאבי העולם נגישים לכם.

יזמות דורשת מאתנו הרבה מאוד משאבים, והם לא תמיד קשורים לכסף. יש המרגישים שהם שרויים במצוקה כלכלית לזמן מה, בזמן שלאחרים אין את הקשרים ההכרחיים להתחיל עסק. אבל בזמנים של צורך מתמיד, דפוס חשיבה חיובי יכולה לגרום לך להרגיש בטוח. בחנו את חמשת המתודות הבאות, וראו איך אתם יכולים לבנות ולתחזק גישת שפע. אתם תרגישו כאילו כל משאבי העולם נגישים לכם.

 

1. תתמקדו במה שכן יש לכם

 

"ספור את הברכות שלך, ולא את הבעיות שלך" (אנונימי)

 

הכוונה היא לשנות את דרך החשיבה שלכם. במקום להתמקד במה שחסר לכם, תתמקדו במה שיש לכם. אתם תרגישו את השפע, ואתם תעריכו את הדברים הטובים ואפילו קצת יותר את הדברים הרעים.

נכון, אולי אתם לא תוכלו להרשות לעצמכם חברוּת במתחם העבודה המשותף החדש, אבל לפחות יש לכם מספיק מזל ליהנות מהמשרד הביתי שלכם. אולי הימים שלכם לא מספיק ארוכים כפי שרציתם, אבל יש לכם זמן לשחק עם הילדים, ולבשל ארוחה בריאה. על ידי התמקדות בדברים שיש לכם שאתם אוהבים, תאמנו את המח שלכם להתכוונן למשאבים שנמצאים ברשותכם במקום כאלו שאינם בהישג ידכם כשרעיון חדש יצוץ.

 

2. תנו לביטחון העצמי שלכם דחיפה

 

"אנחנו משיגים תחושה של מסוגלות עצמית כשאנחנו רואים את עצמנו שולטים במיומנויות ומגיעים להישגים... זה נובע מהאמונה כי אם נלמד ונעבוד קשה בתחום מסוים, אנחנו נצליח. והאמונה מהסוג הזה גורמת לאנשים לקבל אתגרים קשים ולהתמיד לנוכח הכישלונות" (MindTools)

 

אתם יכולים להסתכל מסביב ולחשוב שלאנשים שלצדכם יש יותר שפע. אבל העניין הוא שזה לא נכון. פשוט יש להם את הביטחון להתמודד עם משימות מסובכות.

אלו שיש להם בטחון עצמי מוגבר מוכנים לחפש פתרונות לבעיות שכיחות בגלל שהם מאמינים כי ישיגו תוצאה חיובית.

על ידי מציאת דרכים לדחוף את האמונה שלכם בעצמכם, אתם תתחילו לעשות את אותו הדבר. תתחילו לחגוג ניצחונות קטנים בעבודה ובבית. רעננו את חשבון הלינקדאין שלכם. זה ידרוש מכם להסתכל על הכישורים והמיומנויות שלכם. תתחלו לדבר בקול רם בפגישות כדי שאחרים ישמעו את המחשבות והרעיונות שלכם. המרכיב הטוב ביותר בגישת השפע הוא הביטחון העצמי.

 

3. תחשבו חיובי

 

"חשיבה חיובית היא יותר מאיזו תגית. היא משנה את הדרך שבה אנחנו חושבים. אני מאמין בכל ליבי כי כשאני חיובי, זה לא רק הופך אותי לטוב יותר, אלא זה הופך את אלו שסובבים אותי לטובים יותר". (Harvey Mackay)

 

אנשים חיובים מסוגלים למצוא את הטוב בכל סיטואציה. זה קל להיכנס להלם מהדברים הרעים, אבל על ידי זיהוי אותם צדדים חיוביים כשהם מופיעים, תוכלו בהדרגה לטפח גישה של שפע. תדמיינו מה תוכלו להשיג עם גישה כזו.

אלו שיש להם דפוסי חשיבה כאלה מפיצים את החיוביות שלהם לאחרים. במקום לסחוב גישת "win-or-lose " לכל סיטואציה, הם יוצרים תרחישי "win-win" שמועילים לכל מי שנמצא בסביבה שלהם. זה הופך את השמירה על מנטליות חיובית לקלה יותר ועוזר לאחרים לבנות את היחס שלהם לשפע.

 

 

4. תשמרו על סדר וארגון

 

"משמעות הארגון הוא לא שלמות אלא יעילות, הפחתה במתח ובעומס, שמירת זמן וכסף ובאופן כללי שיפור איכות החיים שלך" (Christina Scalise)

 

אולי יש לכם את המשאבים שאתם צריכים, אבל אתם לא יכולים למצוא אותם. ארגון קטן יכול לעזור לכם לחשוף נכסים שהסתתרו מתחת לפני השטח.

אתם דואגים שלא יהיה לכם מספיק כסף כדי לפתוח עסק מקוון או להעסיק עוזר במשרה חלקית? בדקו מחדש את ההכנסות וההוצאות שלכם ותראו אם יש לכם תקציב נוסף שהתחבא בין הסדקים.

אתם מרגישים כאילו הימים שלכם מעט קצרים מדי? כתבו את הדברים שאתם אחראים עליהם ברשימה ותמצאו את המקומות בהם אתם יכולים להכניס את הדברים שאתם אוהבים.

אתם חושבים שחסרים לכם הקשרים כדי לגרום למשהו לקרות? עברו על רשימת הקשר שלכם וחשבו על האנשים שאולי הם מכירים. מי יודע – אולי תמצאו משהו שאפילו לא חשבתם עליו.

 

5. הקיפו את עצמכם באנשים בעלי גישה דומה

 

"השקיעו את הנכס היקר ביותר שלכם, הזמן שלכם, סביב האנשים הנכונים" (Andrew Horton)

 

כששום דבר אחר לא עוזר, הקיפו את עצמכם עם אנשים שכבר מחזיקים בגישת שפע. החיוביות שלהם, הגישה שלהם שהם יכולים לעשות הכול, היצירתיות שלהם, ויכולות הארגון שלהם יכולים לדבוק בכם, ויגרמו לתחושת השפע לכמעט ממכרת. בילוי זמן עם אנשים אחרים שמחזיקים בגישת שפע יעזור לכם גם לשמור על הגישה הנכונה כשהזמנים נעשים קשים.

 

אתם לא חייבים להשיג את כלמשאבי השמש כדי להרגיש את השפע. במקום זאת, תבנו ותחזקו את הגישה הזו וזה יעזור לכם להשיג את מה שעד כה היה בלתי אפשרי.

תגובות
הוסף תגובה

* אין לשלוח תגובות הכוללות מידע המפר את תנאי השימוש של StartIsrael לרבות דברי הסתה, דיבה וסגנון החורג מהטעם הטוב.