16 אפריל 2017 | ג'ון ראמפטון
7 דרכים לחסוך לעסק שלכם אלפי שקלים מדי חודש

לכל בעל עסק קטן יש דאגות שונות הקשורות לכסף. לעתים זה אומר כי אתם חוסכים היכן שאתם לא אמורים לחסוך או לא משלמים לעצמכם את מה שמגיע לכם. אבל אני מוכן להתערב שכמעט כל בעל עסק אי שם משאיר מאות ואלפי שקלים על השולחן מדי חודש מכיוון שאינו מנצל כל מיני שיטות פשוטות לחסוך בכסף. ואני לא מתכוון על צמצום, אני מתכוון לתשלום נמוך בהרבה עבור הדברים שאינכם יכולים להסתדר בלעדיהם.

לכל בעל עסק קטן יש דאגות שונות הקשורות לכסף. לעתים זה אומר כי אתם חוסכים היכן שאתם לא אמורים לחסוך או לא משלמים לעצמכם את מה שמגיע לכם.

אבל אני מוכן להתערב שכמעט כל בעל עסק אי שם משאיר מאות ואלפי שקלים על השולחן מדי חודש מכיוון שאינו מנצל כל מיני שיטות פשוטות לחסוך בכסף. ואני לא מתכוון על צמצום, אני מתכוון לתשלום נמוך בהרבה עבור הדברים שאינכם יכולים להסתדר בלעדיהם.

 

שוחחתי על הטעות הקלאסית הזו עם מספר יזמים שאני מכיר, ביניהם סקוט גרבר וראיין פאו, שלמדו דבר או שניים בנוגע לסיוע לבעלי עסק כמוני לחסוך כסף אחרי שעבדו עם אלפי בעלי עסק דרך קהילות YEC ו-Forbes שגם אני חבר בהן.

"רוב בעלי העסקים לא מבינים שהם יכולים לחסוך במאות ואלפי דולרים מדי חודש אם הם רק היו משתמשים במערכות הנכונות, בתוכניות הנכונות, ובטקטיקות הנכונות לאופטימיזציית ההוצאות שלהם". כך אומר גרבר, אשר ביחד עם פאו הקים לאחרונה את SimpleBusiness, חבֵרוּת שכל בעל עסק קטן, יזם סטארט-אפ או פרילנסר חייב שיהיה לו. חברות שחוסכת זמן, כאבי ראש וכסף בהוצאות היומיומיות הקשורות לעסק ובשירותי המיתוג (עוד על כך בהמשך).

 

אבל הסוד האמתי הוא להפוך את אופטימיזציית ההוצאות לחלק מהלך המחשבה שלכם. "אל תחכו עד שתזרים המזומנים שלכם יקרוס" אומר גרבר "הטעות הגדולה ביותר שאפילו בעלי עסקים מנוסים עושים היא להתחמק מדוח הרווח וההפסד במשך שבועות או חודשים וכתוצאה מכך עולות הוצאות על כל מני דברים כמו מנויים. זה כסף שאתם לא יכולים להחזיר והוא מתווסף במהירות".

 

אם אתם מוכנים לצמצם את התקציב שלכם מבלי לגעת בדברים ההכרחיים, הנה שבעה דברים שכדאי שתעשו כבר עכשיו:

 

1. עסקאות חליפין ותפיסת טרמפ על מנת לגדול.

כשזה יהיה אפשרי עבורכם, עבדו עם חברות גדולות כדי להחליף שירותים או להגדיר הסכמי חלוקת הכנסות בתמורה לתפיסת טרמפ על מבנה המכירות שלהם או הנכסים התפעוליים שלהם. אתם יכולים לחסוך בקלות אלפי שקלים בדרך זו מבלי להקריב את איכות השירות שלכם. אני שילבתי כוחות עם חברות גדולות בשיווק מוצרים ושירותים. אני מעדיף לשלב כוחות מאשר לעבוד אחד כנגד השני.

 

2. ביצוע אופטימיזציית הוצאות רבעונית

משהו שהיה מועיל ברבעון האחרון יכול להיות מיותר ברבעון הזה. ובכל זאת בעלי עסקים קטנים מרבים לקנות מוצרים ושירותים כמו כלי SaaSשיורדים להם מהאשראי על בסיס רבעוני או חודשי. אל תניחו להוצאות האלו לרדת באופן אוטומטי ותשכחו מזה, אתם עלולים למצוא את העסק שלכם מנופח בשירותים בהם אתם לא משתמשים. עם הזמן זה יכול להגיע לסכומים גבוהים מאוד. אני אוהב באופן אישי לעשות בדק בית אחת לרבעון, לבצע הערכות ולקצץ היכן שצריך. הנה מאמר טוב שלימד אותי כמה פעולות לחסכון בכסף.

 

3. השתמשו בכוח הקולקטיב

הצטרפות לקבוצת קונים או רכישה קבוצתית, כמו SimpleBusiness לעסקים קטנים או Thrive GPO לעסקים ללא מטרות רווח צריכה להיות חלק מרשימת המטלות של כל בעל עסק. הקבוצות האלו מציעות הנחות, תעריפים בלעדיים ועסקאות על כמעט כל דבר החל מנסיעות עסקיות למוצרי חומרה וציוד משרדי שאתם לא יכולים להגיע אליהם לבד. בעלי עסקים חכמים לעולם לא ירכשו לבד!

 

4. בדקו (או השכירו) לפני שאתם קונים

במקום להשקיע בתכנה ארגונית, מצאו כלי SaaSפחות יקרים שיענו על הצרכים הטכנולוגיים שלכם. במקום להוציא אלפי שקלים בחודש על משרד בזמן שאתם עדיין גדלים, שקלו לעבור לחללי עבודה משותפים. נסו תמיד להעריך את העלויות של רכישה חדשה בטווח הקצר ובטווח הארוך. כך יהיה לכם קל יותר לבחון משהו ולוודא שהוא עובד עבורכם מאשר להיתקע עם השקעה חסרת תועלת.

 

5. מצאו אלטרנטיבות יצירתיות לספקים מסורתיים

אם רשום לכם באיזה חוברת הדרכה שאתם מוכרחים להשתמש בשירות או מוצר ספציפי, זה לא אומר שאין שום שחקנים חדשניים בשוק שמורידים את העלויות. ביטוח וכוח אדם הם דוגמא מושלמת: עבור חברות צעירות, זה הרבה יותר הגיוני פיננסית לפנות למיקור חוץ מאשר ללכת על חברת הביטוח המסורתית.

 

6. הפכו את הנקודות שצברתם בכרטיס האשראי לכרטיסי מתנה (Gift Cards)

פעמים רבות כרטיסי המתנה נותנים לכם את הערך הטוב ביותר עבור נקודות הצבירה שלכם מנקודת מבט של שקל לנקודה. במקום להשתמש בנקודות לרכישה פיזית, קנו כרטיסי מתנה והשתמשו בהם לקיזוז הוצאות עסקיות כמו מתנות לעובדים או ציוד משרדי. אם אינכם בטוחים, חשבו את הערך האמתי שנתן לכם עבור אותם נקודות והמשיכו משם. אתם יכולים לחסוך אלפים כשאתם טסים עם הנקודות האלו.

 

7. קבעו מחדש את תנאי התשלום וזמני האספקה עם הספקים שלכם

מעט מאוד ספקים יגידו לא למזומן במקום, והרבה יציעו הנחה עבור תשלום מוקדם אם רק תשאלו. אם יש לכם ספק שמבקש לרוב שוטף 30, שוטף 45 או שוטף 60, שאלו אותו אם הם מוכנים להעניק לכם 2%-4% הנחה בתמורה למזומן במקום. אצל חברות התשלומים המקוונים רואים שבכמעט אחוז אחד מהחשבוניות שמשולמות מוקדם יש הנחה ממוצעת של כשלושה אחוזים. לא רק שזה יכול לחסוך לכם אלפי שקלים בחודש, זה ייתן לכם תנאים טובים יותר מול הספקים.

 

לחיי החיסכון בכסף, הרווחת כסף ובניית עסק אחראי יותר!

תגובות
הוסף תגובה

* אין לשלוח תגובות הכוללות מידע המפר את תנאי השימוש של StartIsrael לרבות דברי הסתה, דיבה וסגנון החורג מהטעם הטוב.