28 מאי 2017 | ג'ון ראמפטון
מי רוצה להיות מיליונר? קבלו 10 טיפים שיסייעו לכם להגיע לפנסיה עם מיליון דולר

זה צריך להיות לכם ברור מאליו. אבל אתם תהיו מופתעים לגלות כמה אנשים לא מתחילים לחסוך כסף עד שהם נמצאים במהלך שנות ה-30, 40 ואפילו 50 לחייהם. ולכן התזכורת הזו חשובה. אם תתחילו לשים כסף בצד כשאתם צעירים, אז יהיה לכם יותר זמן להפוך למיליונרים. לדוגמה, צעיר בן 25 שחוסך 405$ בכל חודש עם תשואה שנתית ממוצעת של שבעה אחוזים נמצא על הדרך הנכונה להגיע לחסכון של מיליון דולר עד גיל 65.

אני מניח שכולכם עניתם שאתם רוצים להיות מיליונרים, אבל לרבים מאתנו זה נשמע כמו חלום באספמיה.

אך למעשה, להפוך למיליונר זה לא כל כך קשה כפי שזה נראה אם תתחילו לעקוב אחרי 10 הטיפים הבאים:

 

הכינו תכנית כלכלית

זה טוב ויפה שאתם אומרים שאתם רוצים לרדת 20 קילו, להקים עסק או להפוך למיליונרים. זה דבר אחר לגמרי לשבת ולכתוב תכנית ריאליסטית כדי להפוך את המטרה הזו למציאות.

 

"תכנית כתובה מכריחה אותך לעשות משהו" אומר סטיוארט וולש מקבוצת וולש בברמינגהאם שבאלבמה ל-Bankrate. "חשבו מה אתם צריכים להרוויח וכיצד להשקיע את הכסף. התוכנית היא לא רק המטרה, היא כל העניין – החלום, המטרות, האפשרויות. האפשרויות הן בעצם תכנון התרחישים – כל הדרכים שבהם אתם יכולים להשלים את המטרה בין אם זה באמצעות קופת גמל או קרן פנסיה".

 

תיעוד השגת המטרה הפיננסית שלכם לא צריכה להיות משימה קשה. מדובר פשוט במציאת הנקודות שחשובות לכם, במקרה זה – להשיג מיליון דולר לפני גיל 50 ולשים כסף בצד כדי להשלים את המשימה. רשמו את זה ושימו את המספרים על המקרר שלכם כתזכורת יום יומית.

 

שימו כסף בחסכון ועכשיו

זה צריך להיות לכם ברור מאליו. אבל אתם תהיו מופתעים לגלות כמה אנשים לא מתחילים לחסוך כסף עד שהם נמצאים במהלך שנות ה-30, 40 ואפילו 50 לחייהם. ולכן התזכורת הזו חשובה. אם תתחילו לשים כסף בצד כשאתם צעירים, אז יהיה לכם יותר זמן להפוך למיליונרים. לדוגמה, צעיר בן 25 שחוסך 405$ בכל חודש עם תשואה שנתית ממוצעת של שבעה אחוזים נמצא על הדרך הנכונה להגיע לחסכון של מיליון דולר עד גיל 65.

 

יחד עם זאת, אם אתם יכולים לחסוך יותר בכל חודש, תוכלו להפוך למיליונרים לפני שתפרשו.

 

אם תשתמשו בכלים כמו Bankrate’s Simple Savings Calculator תוכלו לחשב כמה זמן ייקח לכם להגיע למטרות שלכם ותוכלו לחסוך את הכסף שלכם בהתאם.

 

חסכון מואץ

גם אם לא התחלתם לחסוך בגיל מוקדם, אתם עדיין יכולים להשלים את החסר על ידי חסכון מואץ. לדוגמה, אתם יכולים לזרז את סיום התשלום של המשכנתא על ידי הכפלת תשלומי המשכנתא בכל חודש והגדלת הסכום שעובר לקופת הגמל או לקרן הפנסיה. אני ארחיב בהמשך בצורה מפורטת יותר לגבי הגבלת החובות שלכם, אבל בינתיים, פשוט היו מודעים שזה לעולם לא מאוחר מדי לחסוך את הדרך שלכם למיליון דולר.

 

היו חסכניים

אני מבין שאתם עובדים קשה ורוצים ליהנות מפירות עמלכם, אבל אם תבזבזו את המשכורת שלכם כאילו אין מחר אז איך אתם מצפים להשיג את המטרות הפיננסיות שלכם?
להיות חסכני הוא למעשה תחביב שלא מעט מיליונרים חולקים, וכך הם עושים זאת:

 

• הם גרים בדירות שהשווי שלהן נמוך בהרבה מהיכולת הכלכלית שלהם

• את הקניות הם מנסים לעשות במרכזי קניות זולים כמו וולמארט וטרגט

• הם מפסיקים לבזבז כסף בכל מיני תכניות שמבטיחות "התעשרות מהירה"

• הם משלמים עם מזומן ולא עם כרטיס האשראי

• יש להם עבודה נוספת כך שיש להם תזרים מזומנים נוסף

• הם מתחילים בעסק צדדי

 

הפכו את התשוקה שלכם לעסק

אם כבר מדברים על מספר כיוונים להכנסות, זה מעולם לא היה קל יותר למצוא חלטורה מהצד, כמו להפוך לנהג של אובר, או למכור מוצרים ברשת. אבל, למה שלא תייצרו יותר כסף על ידי כך שתעשו משהו שאתם באמת נהנים ממנו?

 

על מנת להתחיל, גשו לנקודות החוזק שלכם, החליטו כמה כסף ייקח לכם כדי להתחיל, כמה זמן זה ידרוש מכם, ועשו מחקר קטן על השוק הרלוונטי. יתכן שתגלו כי אתם יכולים להתחיל עסק קטן בעשרה דולרים בלבד עבור כתובת אתר אינטרנט.

בעוד שאותה עבודה צדדית לא תהפוך אתכם למיליונרים, ההכנסה הנוספת יכולה להגיע ישירות לחסכונות שלכם או לחשבון הפנסיה שלכם כך שתשימו יותר כסף בצד בכל חודש.

 

השתמשו בממוצעים

כפי שצוין ב-Time MONEY אתם צריכים להשקיע כמו שקמצנים משקיעים. למה? אסטרטגיות מתוחכמות הן פשוט יקרות מדי. ולכן "דרך אחת להגדיל את התשואות שלכם מבלי לקחת סיכונים מופרזים היא להגדיל את החשיפה למה שמכונה 'מניית ערך'".

 

כפי שהמאמר מוסיף "מדובר במניות של חברות מסורתיות שנסחרות מתחת לערך הממוצע שלהן. לא רק שמניות ערך אלו מנצחות מניות של חברות שיש להן צמיחה מהירה ב-1.4% נקודות בשנה בטווח הארוך, המניות האלו עלו בכל עשור משנת 1979 ב-73%."

 

המאמר מציע שאתם "תוסיפו קרנות כמו Vanguard Windsor II) VWNFX) עד שהערך שלהם יגיע לסביבות 60%־65% מהמניות שלכם."

 

חסלו את החוב שלכם

כשאתם מבזבזים 1,000 דולרים על ריביות מכרטיס אשראי שיש לו שיעור אחוז שנתי של 22%, זה הופך להיות מאתגר יותר לייצר כסף עבור מטרת מיליון הדולר שלכם. זו הסיבה שבגללה חשוב שתפטרו מאלו במהירות האפשרית. גם אם זה אומר שאתם משתמשים בחסכונות שלכם לזמן מה.

 

אני הייתי צריך למכור את ה-BMW שלי ולקנות פורד פוקוס משומשת כדי לחסל את כל החובות שלי ולהתחיל לשים כסף בצד. עשו את מה שאתם חייבים לעשות.

 

אסטרטגיה אחת לחיסול החוב היא על ידי שימוש באסטרטגיית "חוב כדור השלג", כלומר:

• צרו רשימות עבור: החובות שלכם על פי השם (או המלווה), סכום החוב הכולל, הריבית על ההלוואה והסכום שאתם צריכים לשלם בכל חודש.

• רשמו כותרת לכל קטגוריה בראש העמוד באקסל או בדף הנייר שלכם, בכל מקרה אל תכתבו עוד את פרטי החוב. בנוסף הוסיפו עמודה בשם "תשלום חדש".

• בחרו את ההלוואה בעלת הסכום הנמוך ביותר ומקמו אותה בראש הרשימה שלכם. המשיכו להוסיף את כל החובות שלכם מהקטן לגדול.

• החליטו מה גובה הסכום הנוסף שאתם יכולים לשלם מעל ומעבר על החוב החודשי הקטן ביותר והוסיפו סכום זה רק להלוואה הראשונה. שלמו רק את הסכום המינימלי האפשרי על כל שאר ההלוואות.

• אחרי שתסיימו לשלם את החוב הראשון, המשיכו לעבור על הרשימה מטה עד שתהיו חופשיים מחובות.

 

ברגע שחיסלתם את החוב שלכם אתם יכולים להתחיל לחסוך את הכסף שבזבזתם עד כה על ההלוואות שלכם.

 

בצעו אוטומטיזציה לחסכונות שלכם

מדובר למעשה בצעד די פשוט. בחרו סכום מסוים או אחוז מהמשכורת שלכם שהייתם רוצים לשים בצד, ודאגו לכך שסכום זה ימשך מיד לאחר קבלת המשכורת. דבר זה ימנע מכם לבזבז את הכסף בקלילות.

 

בתור התחלה קחו 2 או 3 אחוזים מההכנסה שלכם והעבירו אותה לאחת מתוכניות החיסכון שלכם בעבודה. בכל שנה הוסיפו אחוז נוסף.

 

דרך נוסף לייצר אוטומטיזציה לחסכונות שלכם היא על ידי הורדת אפליקציות כמו Acorns. כל פעם שתשתמשו בכרטיס האשראי שלכם האפליקציה תעגל את הסכום ותשקיע את היתרה במניות מגוונות ובאג"ח. יש אפליקציות נוספות שיעבירו את היתרה לבנק אינטרנטי לשימוש מאוחר יותר.

 

אספו כסף שמחכה לכם בחינם

האמינו או לא, יש אי שם כסף בחינם שאתם יכולים להשתמש בו לאחר הפרישה שלכם*.

 

[*הערת המתרגמת: כאן הביא הכותב דוגמאות למקסום וניהול תכניות חסכון הנהוגות בארה"ב על פי החוק האמריקאי. אם נשווה זאת לישראל, ההתנהלות הזו יכולה להיעשות לדוגמה על ידי בחירה בתכנית חסכון במקום העבודה שבה הפרשות המעסיק גבוהות יותר או עמלת הסוכן נמוכה יותר ועל ידי דרישה לפתיחת קרן השתלמות.]

 

 

השתמשו ביעוץ מקצועי

לבסוף, פגישה עם מתכנן פיננסי יכולה לסייע לכם ולכוון אתכם לדרך הנכונה. מתכנן פיננסי יכול להסביר לכם במה כדאי לכם להשקיע וממה כדאי לכם להימנע. למעשה, לפי הנכתב ב-Fidelity, 71% מהמיליונרים שיש להם למעלה מעשרה מיליון דולר העסיקו יועץ פיננסי.

 

אם אין לכם את הכסף להחזיק ביועץ פיננסי באופן קבוע, רוב המקצוענים יסכימו לפגוש אתכם לפגישה ראשונה בחינם.

תגובות
הוסף תגובה

* אין לשלוח תגובות הכוללות מידע המפר את תנאי השימוש של StartIsrael לרבות דברי הסתה, דיבה וסגנון החורג מהטעם הטוב.