10 נובמבר 2017 | יוסי דהן
15 רכישות ב-10 שנים – הסיפור של מטומי מדיה גרופ (עופר דרוקר)

ל-AdsMarket היו מתחרים גדולים מאוד בתחום ה-Affiliate Networks. עופר ועדי הבינו שהם צריכים לעשות משהו שונה ויצירתי כדי לנצח את המתחרים שלהם – חברות של מאות מיליוני דולרים מאירופה וארה"ב. אז הם חיברו את חברת המדיה שהקימו קודם (XtendMedia) לחברת ה-Affiliate Network שלהם (AdsMarket) ויצרו הכלאה שלא הייתה קיימת עד אז.

עופר דרוקר הוא דמות קצת שונה בסצנת הסטארטאפים הישראלית, הוא שירת בצה"ל עד גיל 32. כשהשתחרר הצטרף להקמת חברה בתחום ה-AdTech (טכנולוגיות פרסום באינטרנט) בשם Ybrant. אחרי 6 שנים שם עבר לעבוד בחברה אמריקאית ושם הכיר את עדי אורזל.

 

עופר ועדי הסתכלו על שוק ה-AdTech וראו שיש בו הזדמנות מאוד גדולה. היו בו הרבה אנשים מוכשרים בישראל בתחום ה-Performance (שיווק באינטרנט), בעיקר בגלל חברות ההימורים ברשת שקמו כאן באותה תקופה. חברות אלו העסיקו אנשים מוכשרים מאוד שידעו לנצל ביעילות מרבית את תקציבי הפרסום שלהם. אז עופר ועדי החליטו לקחת את תחום ה-Performance ולהרחיב אותו לעולמות אחרים. לחברה שהקימו קראו XtendMedia.

 

עם הזמן הם החליטו להקים Affiliate Network תחת חברה אחרת בשם AdsMarket. החברה שהקימו הייתה מעיין Marketplace שמחבר בין מפרסמים למקצועני שיווק באינטרנט. כך למשל, חברת לאומי קארד (המפרסם) הייתה מוכנה לשלם X שקלים עבור כל משווק באינטרנט שמביא להם לקוח שסוגר עסקה.

 

ל-AdsMarket היו מתחרים גדולים מאוד בתחום ה-Affiliate Networks. עופר ועדי הבינו שהם צריכים לעשות משהו שונה ויצירתי כדי לנצח את המתחרים שלהם – חברות של מאות מיליוני דולרים מאירופה וארה"ב. אז הם חיברו את חברת המדיה שהקימו קודם (XtendMedia) לחברת ה-Affiliate Network שלהם (AdsMarket) ויצרו הכלאה שלא הייתה קיימת עד אז. כך למעשה הם האיצו את הפעילות של XtendMedia אל מול המתחרים בצורה משמעותית. הניסיונות של המתחרים להעתיק את המודל לא צלחו. עם הזמן התמזגו Ads Market ו-XtendMedia לחברה אחת תחת השם Matomy Media Group.

 

כיום ל-Matomy Media Group אלפי לקוחות ברחבי העולם והיא מעסיקה מעל ל-400 עובדים. מאז הקמתה ב-2007, רכשה מטומי 15 חברות בתחום ה-AdTech. ביולי 2014 הונפקה החברה והיא נסחרת בבורסה של לונדון ותל-אביב בשווי של כ-500 מיליון שקלים.

 

מתוך הריאיון:

"כשחברה הופכת להיות ציבורית, במיוחד, אז אתה צריך להבין, למרות שזה קשה - שזה כבר לא שלך. זה לא הבייבי שלך יותר. אתה הנפקת את החברה לציבור, יש לך שותפים שיש לך חובות ואחריות מולם, והם שותפים איתך בחברה ובסופו של דבר אתה צריך להתייחס לדרישות שלהם, לבקשות שלהם, לרצונות שלהם וכדומה. אני חייב להגיד שבתקשורת לפעמים דברים מוצגים בדרך מסוימת, כי תקשורת אוהבת בסופו של דבר לחפש כותרות שימשכו את העין של הקורא כדי שהוא ימשיך לקרוא את העיתון. בפועל, הבורד של מטומי, גם אחרי שהיינו חברה ציבורית, תמיד תמך בי ובהנהלה של החברה בכל המהלכים שעשינו, לא ברוב קולות אלא כמעט בכל ההחלטות בפה מלא. למעשה אתה מאבד את השליטה בחברה בתור יזם כשאתה הופך להיות חברה ציבורית, יש בה הרבה משקיעים, יש פתאום הרבה רצונות, יש הרבה דעות. וזו נקודה שאני חושב שכולם חווים באיזשהו מקום. אני חושב שיזמים שמקימים חברות צריכים להבין את הדבר הזה. הם צריכים להבין שברגע שמנפיקים חברה אז זה כבר לא החברה שלהם, זו חברה שהיא בבעלות הציבור, כי הציבור ברב המקרים הוא הרוב בחברה. אתה יכול לנסות להוביל אותה, אתה צריך לנסות להוביל אותה, אתה בר סמכא בחברה אבל זה לא חברה שלך יותר, זו חברה של הציבור. דבר שני, אני חושב שנתון מאוד מהותי שאנשים צריכים להבין אותו כשהם מתחילים לבנות חברה – לאן הם רוצים להוביל אותה ומי האנשים שהם רוצים שיהיו סביב השולחן איתם גם הרבה שנים קדימה. לי היה מזל המון המון שנים שעבדתי עם אנשים שמאוד עזרו לנו ושיתפו איתי פעולה ועבדו איתי ביחד"

(עופר דרוקר, מייסד ומנכ"ל לשעבר של מטומי, על מעבר חברה להנפקה.)

 

לריאיון המלא עם עופר דרוקר באתר הפודקאסט "יזמות או למות".

תגובות
הוסף תגובה

* אין לשלוח תגובות הכוללות מידע המפר את תנאי השימוש של StartIsrael לרבות דברי הסתה, דיבה וסגנון החורג מהטעם הטוב.