24 נובמבר 2017 | יוסי דהן
השקעות וגיוסים עם דני כהן (Viola Ventures)

כשסיים את התואר השני ב־INSEAD עבר לעמק הסיליקון בארצות הברית לעשות תפקיד עסקי ראשון בחברת Commtouch. כעבור שנה וחצי התחיל לתכנן את חזרתו לישראל עקב סיבות משפחתיות. באותו זמן קיבל טלפון מ־Head hunter לגבי תפקיד בקרן הון סיכון בשם Gemini Ventures. התפקיד נשמע לדני מעניין. הוא חשב שיעשה את התפקיד כשנה-שנתיים ואז יעבור לסטארט-אפ אחר. 16 שנה מאוחר יותר מצא עצמו עדיין משקיע בסטארטאפים.

דני כהן למד מדעי המחשב ופסיכולוגיה באוניברסיטת ת"א. לא שיש קשר בין השניים, פשוט במדעי המחשב לא היו כמעט בנות ובפקולטה לפסיכולוגיה היו המון אז היה נראה לו הגיוני לשלב בין שניהם. בשבוע הראשון ללימודים הוא הכיר את אשתו לעתיד, אז התברר לו שקיבל החלטה טובה...

 

כשסיים את התואר השני ב־INSEAD עבר לעמק הסיליקון בארצות הברית לעשות תפקיד עסקי ראשון בחברת Commtouch. כעבור שנה וחצי התחיל לתכנן את חזרתו לישראל עקב סיבות משפחתיות. באותו זמן קיבל טלפון מ־Head hunter לגבי תפקיד בקרן הון סיכון בשם Gemini Ventures. התפקיד נשמע לדני מעניין. הוא גם חיפש משהו לעשות כשיחזור לארץ. הוא חשב שיעשה את התפקיד כשנה-שנתיים ואז יעבור לסטארט-אפ אחר. 16 שנה מאוחר יותר מצא עצמו עדיין משקיע בסטארטאפים. בין החברות בהן השקיע בתור שותף וכחבר board ב־Gemini Ventures ניתן למצוא את Adapt.tv שנרכשה על ידי AOL ב־400M$ ואת Outbrain ,EyeView ו־90Min.

 

12 שנים אחרי שהצטרף ל־Gemini Ventures עבר דני כהן כשותף בקרן Viola Ventures (לשעבר Carmel Ventures). ב־Viola השקיע בחברות Splacer ,Tapingo ,LuckyFish ,Lightricks,PlayBuzz ,Deep ו-Puls.

 

מתוך הריאיון:

"אני חושב שתמיד הפער בין המשקיעים או ה-Board members לבין החברה זה הנושא של הפוקוס. הרבה פעמים יזמים מנסים לעשות Hedging (גידור), זאת אומרת, לוקחים איזשהו כיוון ואומרים 'אני אנסה שני מוצרים במקביל' או 'אני אלך גם ל־Consumers וגם ל־Enterprise'. והרבה פעמים צריך להמר. אין מה לעשות – תבחר שביל ורוץ עליו בכל הכוח ו־Make it happen. נכון שהיזם מרגיש שזה הרבה יותר Risky ולכן הוא מפחד לעשות את זה אבל מה שאנחנו מחפשים המון פעמים זה פוקוס. פוקוס פוקוס פוקוס! תבחר דרך אחת מסוימת, תתחיל ממנה, תפרוץ אותה ומשם תלך קדימה. לא לנסות ללכת בכל החזיתות – 'אני אמכור גם בארצות הברית וגם באירופה... אני אמכור גם ללקוחות גדולים וגם ללקוחות קטנים... אני אמכור גם את המוצר הזה וגם את המוצר הזה...'.

 

אני חושב שמשהו ביחסי משקיעים-יזמים שאותי תמיד מעניין, למרות שאיפשהו קצת השתפר, זה שאנחנו עושים Due diligence על יזמים, בודקים אותם, עושים עליהם references, מראיינים אותם, מתקשרים לגננת שלהם... אבל האם הם עושים אותו דבר עלינו? אחד הדברים שאני משתדל לעשות זה שיש לי רשימה של כל היזמים שאי פעם השקעתי בהם, עם כל הטלפונים. וכשאני משקיע ביזם אני אומר לו 'קח את הרשימה הזאת עם כל היזמים שהשקעתי בהם, תתקשר אליהם, תשאל אותם איך זה לעבוד עם דני כהן'. והם לא עושים את זה מספיק... Due diligence בעיניי הוא דבר הדדי, זו חתונה חצי קתולית, נורא קשה לפטר את המשקיע שלך. לפעמים אין ברירה, לפעמים זו האופציה היחידה, אבל בעולם של אופציות נורא חשוב להבין עם מי אתה הולך. לבדוק את היתרונות והחסרונות של המשקיעים זו נקודה מאוד חשובה."

(דני כהן על טעויות נפוצות שיזמים עושים.)

 

לראיון המלא עם דני באתר הפודקאסט "יזמות או למות"

תגובות
הוסף תגובה

* אין לשלוח תגובות הכוללות מידע המפר את תנאי השימוש של StartIsrael לרבות דברי הסתה, דיבה וסגנון החורג מהטעם הטוב.