7 פברואר 2018 | רות סגל
דוריטוס לנשים, מי צריך את זה בכלל?

חברת פפסיקו הודיעה לאחרונה, לדוגמה, שהיא הולכת להוציא מוצר חדש – דוריטוס לנשים. הדוריטוס לנשים יהיה פחות שמנוני, יגרום לפחות רעש בלעיסה ואריזתו תהיה קטנה יותר כדי שתוכל להיכנס לתיק. לטענתם הם בצעו את מחקר פנימי וגילו כי נשים לא אוהבות ללעוס בקול רם ולא אוהבות ללקק את האצבעות שלהן מול אנשים אחרים. התגובות של הקהל לא היו אוהדות כלל.

האם קהל היעד של המוצר שאתם מפתחים באמת נמצא אי שם ומחכה לפתרון שאתם הולכים לייצר? האם יש צורך אמיתי במוצר שלכם? זו לא סתם שאלה חשובה, זו ה-שאלה שאתם צריכים לשאול את עצמכם לפני שאתם יוצאים לדרך. הסיבה השכיחה ביותר לכישלון של חברות סטארט-אפ היא מוצר או שירות שאינם עונים לצורך שקיים בשוק, כך על פי מחקר שערכה חברת המחקר cbinsights. המחקר ניתח כישלונות של 101 חברות סטארט-אפ ומצא את 20 הסיבות המובילות לכישלון.

 

לא מדובר בחדשות מרעישות וברור לי שאף אחד לא מחליט להתחיל לעבוד על פיתוח של מוצר או שירות חדשים בלי לצאת לשטח, לבצע סקרים ולבדוק אם קהל היעד בכלל קיים. כולנו הולכים ומחפשים את אתה "בעיה כואבת" ובכל זאת, המספרים מדברים בעד עצמם, ובמקום לתת מענה לבעיה אנחנו מייצרים לעצמנו בעיה כואבת עוד יותר.

 

מנכ"לית חברת פפסיקו הודיעה לאחרונה שהיא הולכת להוציא מוצר חדש – דוריטוס לנשים. הדוריטוס לנשים יהיה פחות שמנוני, יגרום לפחות רעש בלעיסה ואריזתו תהיה קטנה יותר כדי שתוכל להיכנס לתיק. לטענתם הם בצעו  מחקר פנימי וגילו כי נשים לא אוהבות ללעוס בקול רם ולא אוהבות ללקק את האצבעות שלהן מול אנשים אחרים. התגובות של הקהל לא היו כל כך אוהדות, בלשון המעטה:

 

 

 

 

 

גם סרטוני המחאה מהרו לעלות לאוויר:

 

 

 

 

והסיפור הגיע עד ל-CNN שהחליטו לצאת לשטח ולבדוק את תגובות הקהל למוצר החדש:

 

ובסופו של דבר דוריטוס החליטו לחזור מההצהרה של המנכ"ל וטענו כי אין להם כל כוונה לייצר דוריטוס המותאם לנשים:

 

 

כיצד חברת ענק כמו פפסיקו מצליחה לפספס כך את קהל היעד הנכון ולתכנן מוצר שמעורר הרבה יותר זעם מרווח? יש שיגידו שהם הצליחו לייצר בדיוק את מה שהם רצו - שידברו עליהם בלי הפסקה. פיר, לא בא לכם עכשיו דוריטוס? אבל יכול להיות שכן היו סקרים והסקרים שלהם היו מלכתחילה מוטים או לא התחשבו בנסיבות כאלו ואחרות, למשל – מי יודה בכך שהוא אוהב ללקק את האצבעות שלו בציבור?

 

אז מה עושים כדי לא להצטרף לסטטיסטיקה של חברות שנכשלו כי המוצר או השירות שלהם לא ענה לצורך אמיתי? כשאתם מחליטים לצאת בסקרים ובמחקרי שוק שימו לב שהשאלות שלכם לא מוטות, שהניסוחים שלכם ברורים ושאתם לא פועלים בטעות כדי לקבל את התשובות שאתם רוצים לקבל.

תגובות
הוסף תגובה

* אין לשלוח תגובות הכוללות מידע המפר את תנאי השימוש של StartIsrael לרבות דברי הסתה, דיבה וסגנון החורג מהטעם הטוב.