4 מרץ 2018 | רועי אסף
5 דו"חות אנליטיקס שאתם חייבים להכיר לפני בניית אתר חדש

הקמת אתר חדש כרוכה בעבודה רבה שכוללת תכנון, בחינת האפשרויות השונות, פגישות עם אנשי מקצוע מתחומי העיצוב, אפיון חווית משתמש, בניית אתרים ולעתים אף תיתכן פגישה עם מומחה בנושא נגישות. אם נוסיף לזה דד ליין לחוץ קיבלתם פרויקט מורכב ולעיתים יקר, אותו צריך לנהל בצורה אפקטיבית עד כמה שניתן. אם אתם מנתחים באמצעות גוגל אנליטיקס את התנועה באתר הנוכחי יש לכם מכרה זהב של נתונים.

הקמת אתר חדש כרוכה בעבודה רבה שכוללת תכנון, בחינת האפשרויות השונות, פגישות עם אנשי מקצוע מתחומי העיצוב, אפיון חווית משתמש, בניית אתרים ולעתים אף תיתכן פגישה עם מומחה בנושא נגישות. אם נוסיף לזה דד ליין לחוץ קיבלתם פרויקט מורכב ולעיתים יקר, אותו צריך לנהל בצורה אפקטיבית עד כמה שניתן.

אם אתם מנתחים באמצעות גוגל אנליטיקס את התנועה באתר הנוכחי יש לכם מכרה זהב של נתונים שיכול לעזור לכם לתכנן את האתר החדש בצורה נכונה יותר, למנוע טעויות קריטיות, לחסוך זמן יקר ולהפחית עלויות.

במאמר הזה אזכיר מספר דוחות שיעזרו לכם להבין בקלות אם ישנם דברים שלא עובדים מספיק טוב באתר הנוכחי וכדאי לשפר אותם באתר החדש. גם אם אתם לא מתכוונים לבנות אתר חדש הדוחות האלה יעזרו לכם להבין קצת טוב יותר את התנועה שמגיעה אליכם לאתר הקיים.

 

דו"ח ראשון: דפי נחיתה – איזה מהם שווים לכם כסף?

הדו"ח נמצא כאן: Behavior > Site Content > Landing Page

כשמקימים אתר חדש זה בדיוק הזמן לעשות סדר ולבדוק איזה דפי נחיתה שווים לנו כסף וכדאי לשים עליהם דגש. הדו"ח "דפי נחיתה"יעזור לנו לגלות אותם בקלות. ברירת המחדל של הדו"ח היא מיון לפי ביקורים, אך לא תמיד זה יעזור לנו לזהות את דפי הנחיתה שעובדים הכי טוב.

המטרה שלנו היא לזהות את הדפים הממירים ביותר, אך במידה ונמיין לפי יחס המרה כנראה ששוב לא נקבל מידע מועיל, זאת מאחר שאנליטיקס כנראה יציג לנו דפים עם ביקורים בודדים ויחס המרה גבוה מאוד – דבר שלא משקף את המציאות.

כדי לפתור את הבעיה הזאת נמיין את הדו"ח לפי יחס המרה והפעם נבחר באופציה Weighted שתעשה לנו שקלול של יחס המרה לפי כמות הביקורים. עכשיו נוכל לדעת מהם הדפים ששווים לנו כסף. כפי שאפשר לראות בדוגמה המופיעה מטה - לדף הראשון אין המון ביקורים, בטח בהשוואה לדף השלישי, אבל יחס ההמרה שלו גבוה וכך גם ההכנסה כך ששווה להפנות אליו יותר תנועה. מצד שני חשוב לבדוק למה הדף השלישי לא מתפקד ממיר מספיק טוב.

 

 

דו"ח שני: דפי יציאה – בדקו למה הגולשים שלכם נוטשים

הדו"ח נמצא כאן: Behavior > Site Content > Exit Pages

דו"ח זה מציג לנו את כל הדפים מהם הגולשים שלנו יוצאים. אם יש לנו דפים שגולשים עם כמות גדולה של נטישה ואחוז הנטישה גבוה גם כן, כנראה שיש בעיה בדף.

חלק מבעיות אפשריות הן:

• דף לא מותאם למובייל

• דף שזמן הטעינה שלו ארוך (לדוגמה: תמונות כבדות שלא עברו אופטימיזציה)

• אין מספיק מידע בדף או לחלופין מידע שלא מועיל לגולש

 

לא חסרות סיבות שבגללן גולש מחליט לנטוש. אני ממליץ לחקות את התהליך שהגולש עובר ולראות אם אנחנו נתקלים בקושי מסוים, לרוב זה עובד מעולה.

בדוגמה המופיעה מטה אפשר לראות שחלק משמעותי מהגולשים שהגיעו לקטגוריה של "נעלי ריצה" ו"נעלי ילדים" נטשו את הדפים, גם יחס הנטישה מאוד גבוה. באתר החדש שאתם בונים כדאי לשים לב לנתון זה ולבדוק מה צריך לשפר, בטח ובטח אם יש לכם הכנסה משמעותית מאותם מוצרים.

 

 

כאמור מומלץ ממש לעבור בעצמנו את אותו תהליך שהגולש עובר – הגעה לחנות > קטגוריה > דף מוצר > עגלת קניות > צ'קאאוט. אם לא נבדוק למה הגולשים נוטשים את הדף אנחנו מפספסים הזדמנות למכור.

 

דו"ח שלישי: ביצועי דפדפנים

הדו"ח נמצא כאן: Audience > Technology > Browser & OS

דו"ח זה מציג לנו את כל הדפדפנים שבהם גולשים משתמשים על מנת להיכנס לאתר שלנו.

אפשר לראות בדוגמה מטה שדפדפן Chrome (מסומן בירוק) מככב בכל הפרמטרים, לכן יהיה חכם מצדנו לוודא שהאתר החדש מותאם כמו שצריך לדפדפן זה.

לעומת זאת, הדפדפן Internet Explorer (מסומן באדום) עם יחס המרה מאוד נמוך וכך גם ההכנסה. כדאי להתייחס אליו ולבדוק בצורה מעמיקה את הסיבות לכך.

 

 

אנחנו יודעים שהביצועים הטובים ביותר מגיעים מדפדפן Chrome. אם נרצה לקבל נתונים קצת יותר מעמיקים נזין את המילה Chrome בתיבת החיפוש, לאחר מכן נקליק על Secondary Dimension ונכתוב Device.

 

 

כעת נוכל לראות שהכוכב האמיתי הוא דפדפן כרום של הדסקטופ עם יחס המרה של 5% ו-99% מההכנסות. זה לא אומר שלא צריך להשקיע במובייל ובטאבלט, אבל כן צריך להיות מודעים לנתונים הנכונים ולזכור שלפעמים צריך טיפה לצלול לתוך הנתונים כדי לקבל תובנות משמעותיות.

 

בתחומים מסוימים ידוע שגולשים מבצעים באמצעות המובייל סקר שוק ומשלימים לבסוף את הרכישה דרך הדסקטופ, כך שמקרה כמו שמופיע לנו בדוגמה יכול להיות הגיוני לחלוטין.

 

דו"ח רביעי: רזולוציות מסך

הדו"ח נמצא כאן: Audience > Technology > Screen Resolution

תארו לכם שהאתר החדש באוויר, אבל אתם מקבלים המון תלונות מגולשים שהאתר לא מותאם למכשיר שלהם. לכן כדאי שנבדוק לפני כן את דו"ח Screen Resolution שם תגלו את רזולוציות המסך הנפוצות של הגולשים שלכם ונתונים נוספים כמו כמות הזמנות, יחס המרה, הכנסה וכן הלאה. דו"ח זה יעזור לכם לדעת באיזה רזולוציות שווה לכם להשקיע ובאיזה פחות.

 

 

האתר שלכם הוא בין־לאומי ומגיעים אליו גולשים ממדינות שונות? פשוט תוסיפו לדו"ח Secondary Dimension של Country ולאחר מכן תפלטרו את שם המדינה הרצויה וכך תקבלו הרזולוציות הנפוצות לפי אותה מדינה:

 

 

דו"ח חמישי: בדיקת מהירות דפים – הסיבה הנפוצה לנטישת גולשים

הדו"ח נמצא כאן: Behavior > Site Speed > Page Timings

אתם בטח מכירים את הסיטואציה הבאה – החלטתם לרכוש חולצה באתר אופנה, נכנסתם לקטגוריה הרצויה וכעת הדף נטען במשך שניות ארוכות. כנראה שלא תחכו יותר מדי זמן ותצאו מהאתר, אלא אם יש לכם סבלנות שראויה להערצה (:

 

במידה ואכן נטשתם - אתם לא לבד. לפי מחקר שביצעה גוגל 53% מגולשי המובייל יינטשו את האתר במידה והטעינה שלו תעלה על 3 שניות, ובעידן בו המובייל מהווה בדרך כלל את עיקר התנועה אתם עשויים לאבד חלק משמעותי של לקוחות פוטנציאליים. עכשיו אתם בטח מבינים שאתם חייבים לטפל בדפים עם זמן טעינה בעייתי.

 

דו"ח בדיקת מהירות דפים מציג לנו את זמן הטעינה של כל דפי האתר ומאפשר לנו לזהות ולטפל בדפים שהטעינה שלהם ארוכה מדי. בדוגמה הבאה אפשר לראות שזמן הטעינה של הדף Men Sneakers ארוך מאוד - 13 שניות.

 

 

מדובר בדף שמצריך טיפול מידי, לכן כדאי שנבדוק יותר לעומק – נקליק על הדף ונוסיף Secondary Dimension של סוג מכשיר (Device Category). עכשיו אנחנו מגלים דברים מעניינים - אפשר לראות שדווקא הדסקטופ מציג נתונים מצוינים בעוד שהמכשירים הבעייתיים הם המובייל והטאבלט.

 

 

כדי שהבדיקה תהיה מדויקת ככל האפשר חשוב להשוות בין דפים דומים, לדוגמה: דפי מוצר, דפי קטגוריה וכן הלאה.

 

לסיכום,

בין שאתם מתכננים לבנות אתר חדש ובין שאתם מעוניינים לשפר את האתר הקיים שלכם, תמיד כדאי להיכנס לעומק הנתונים ולבדוק אם יש לכם מקום לשפר ביצועים.

 

במאמר זה התייחסתי לדו"חות שכדאי וחשוב לבדוק לפני שבונים אתר חדש, אבל אפשר לעשות בהם שימוש בכל אתר כדי ללמוד יותר על הגולשים שלכם. על כל דו"ח שהזכרתי כאן אפשר להחיל סגמנטים ולקבל מידע הרבה יותר מעמיק, אך גם בלעדיהם תוכלו לקבל תובנות שיעזרו לכם להבין מה צריך לשפר באתר.

תגובות
הוסף תגובה

* אין לשלוח תגובות הכוללות מידע המפר את תנאי השימוש של StartIsrael לרבות דברי הסתה, דיבה וסגנון החורג מהטעם הטוב.