7 מרץ 2018 | מערכת
מהפכת ה-DIY של עולמות האחסון

המעבר לסביבת הענן ובעיקר הצורך במערכות שיאפשרו אחסון של היקפי נתונים עצומים חייבו שינוי ומעבר לרכיבים גנריים התואמים את הסטנדרטים האחידים שהשתרשו.

עולם ה-IT בשנים האחרונות עובר תהליך מתמשך של מעבר למוצרי מדף (commodity). אם בעבר ארגונים נהגו לרכוש את השרתים שלהם באמצעות עבודה מול ספק בודד כמו IBM, Dell, HP ואחרים, בעיקר בשל הרצון ליהנות משירותי תמיכה איכותיים או מהמוניטין של המותג (וכולנו זוכרים את האמרה הידועה "אף אחד עדיין לא פוטר משום שרכש מ- IBM"), הרי שכיום המציאות השתנתה. המעבר לסביבת הענן ובעיקר הצורך במערכות שיאפשרו אחסון של היקפי נתונים עצומים חייבו שינוי ומעבר לרכיבים גנריים התואמים את הסטנדרטים האחידים שהשתרשו.

 

השינוי השני קשור לבנייה והתקנה של השרתים ומערכות האחסון, כאשר הצורך במומחה או יועץ הולך ופוחת, וחברה יכולה להשתמש במשאבי הבית שלה כדי לבנות מערכת על בסיס DIY. הנתונים מדברים בעד עצמם ומגמה זו באה לידי ביטוי מובהק בדוח IDC שפורסם לפני מספר חודשים המצביע על מגמה של ירידה בהיקפים משמעותיים בהכנסות רוב ספקי השרתים ולעומת זאת עלייה של מעל 40% בהכנסות ישירות של חברות ODM (Original Design Manufacture). אין זה צריך להפתיע שכן מדובר בפועל יוצא של מעבר מרכיבים ממותגים לגנריים ומשכירת שירותי יועץ להרכבה DIY של פתרונות שונים שהם זולים באופן ניכר ובעלי ביצועים באיכות גבוהה.

 

מגמה זו משפיעה גם על עולם האחסון והתשתיות כאשר מספר הולך וגדל של תאגידים, ארגונים גדולים ואפילו גופי ממשל בעולם עוברים ממערכות מבוססות רכיבים ממותגים למערכות מבוססות "קופסה לבנה" (White Box).

 

המעבר למערכות מבוססות White Box מקנה לחברות מספר יתרונות עסקיים וטכניים משמעותיים. היתרון העסקי טמון בהורדת העלויות ויצירת ROI גבוה יותר ממערכות האחסון הנגזרת ממעבר מרכיבים ממותגים לגנריים, והיישום עצמי ולא דרך מומחה "מטעם". התוצאה היא הורדת עלויות שתשמח לא רק את מנהלי מערכות המידע אל גם את מנהלי התפעול והכספים שימצאו בכך בשורה אמיתית שכן כעת הרווחיות התפעולית גבוהה יותר.

 

 

אך כאמור גם ברמת הביצועים הטכנולוגיים, התשתית החדשה מאפשרת להביא לרמה גבוהה יותר של מדרוג ואינטגרציה, אמינות ועמידות וממשקים אוניברסליים המבטיחים שהמידע המאוחסן בהם יהיה תמיד זמין ואחיד. יתרה מזו, קל מאוד להתאים אותם לטכנולוגיות הכי מתקדמות ברגע נתון כלשהו. המשמעות היא מתן מענה טוב יותר לצרכים העסקיים והמשכיות גבוהה יותר של מערכות ה-IT.

 

כיום מרבית המומחים והאנליסטים צופים שמגמה זאת תמשיך לצבור תאוצה, ושבמהלך השנים הקרובות נראה גידול משמעותי של חברות העוברות מפתרונות מבוססי מיתוג למערכות מבוססות White Box. מגמה זו לא תישאר נחלתם של תאגידי הענק ותתרחב ותתחזק במהלך שנת 2018 גם לארגוני SME. ההערכות הן שמדובר בגידול לא רק במספר החברות המצטרפות למגמה, אלא במגוון התעשיות שהן מייצגות. אם בעבר רק חברות העוסקות בטכנולוגיה, שנוטות בדרך כלל להיות "מאמצים ראשונים" (early adapters) היו אלה שיישמו תשתיות White Box, הרי כיום אפשר למצוא בין המשתמשים קשת רחבה של תחומי תעשייה כגון תעופה, רכב, אנרגיה, שירותים פיננסים, קמעונאות ועוד.

 

התפתחויות אלה והאצתן מכניסים את עולם האחסון והתשתיות לעידן חדש, מהפיכה בסדר גודל משמעותי בעלת השלכות על פעילות ה-IT שהוא פתוח, מבוזר ובעל יכולות גבוהות הרבה יותר לענות על הדרישות הארגוניות שרק הולכות וגדלות.

 

חברת HGST יחד עם ספקי תוכנה וחומרה מובילים בעולם תערוך כנס ראשון מסוגו בישראל בנושא "White Box – Going Mainstream 2018" שייערך בתאריך 22.3.18.

הכנס יכלול עשרות משתתפים ובהם ספקי פתרונות מבוססי White Box, משתמשי קצה ולקוחות פוטנציאליים. זוהי הזדמנות להכיר את מגוון החידושים בתחומי תעופה ובטחון, אנרגיה ותשתיות, קמעונאות, Fintech ו-Big Data.

 

לפרטים והרשמה לחצו כאן.

תגובות
הוסף תגובה

* אין לשלוח תגובות הכוללות מידע המפר את תנאי השימוש של StartIsrael לרבות דברי הסתה, דיבה וסגנון החורג מהטעם הטוב.