22 מאי 2018 | גראנט קארדון
שני הספרים שכל יזם צריך לקרוא

בכל שנה אנו מכירים מגוון ספרים ומגוון יזמים, אך רק ספרים מעטים הצליחו להשפיע על כל כך הרבה יזמים

בכל שנה אנחנו מכירים מגוון ספרים ומגוון יזמים, אך רק ספרים מעטים הצליחו להשפיע על כל כך הרבה יזמים

בואו ונשחק משחק "מלך הטריוויה" קצר. 300,000. השאלה היא – "כמה ספרים יוצאים לאור מדי שנה בארה"ב?" מדובר בכמות פנומנלית, שיכולה להעסיק אדם בכל תקופת חייו, ולכן חייב להתבצע סינון כלשהו: מתוך כל אותם ספרים, אלו מהם הם הטובים ביותר? מכיוון שזמננו קצר והמלאכה מרובה, התמקדתי כאן ב-2 ספרים שהצגתי ברשימת ספרי המיליונרים שהפצתי בשנה שעברה, הכוללת גם קלאסיקות שמבחינתי כל אדם חייב לקרוא. הקסם היפה באותם ספרים הוא העובדה שחלקם רלוונטיים כבר עשרות שנים, לעתים אף ברמה של חיזוי העתיד – וזוהי הקלאסיקה האמיתית.

חשוב והתפתח / נפוליאון היל
ספר זה הוא אסופה של מאות ראיונות שנערכו על ידי אנדרו קארנגי. רשימת המרואיינים כוללת אישי מפתח חשובים במיוחד מתחילת המאה ה-20 כגון הנרי פורד, ג.פ. מורגן, ג'ון ד. רוקפלר, אלכסנדר גרהאם בל, תומאס אדיסון ות'יאודור רוזוולט. הספר, שיצא ב-1937 נמכר בכמות אסטרונומית של כ-70 מיליון עותקים. ריכזתי לכם את הצעדים הבסיסיים הדרושים כדי להגיע אל העושר.

תשוקה:
ראשיתו של כל הישג היא רצון עז ובוער למשהו מוחלט. האם אתה משתוקק להכנסה כספית גדולה יותר?
אמונה: לאדם אין שום מגבלות, מלבד אלו שהצבת בעצמך. גם עושר וגם עוני באים מסט האמונות שלך – האם אתה מאמין שתוכל להתעשר?
ידע: מרבית האנשים מפסיקים ללמוד כאשר הם מסיימים את בית הספר. דרך ההצלחה היא תמיד להיות במצב שבו האדם רודף אחרי הלימוד. האם אתה באמת מנסה ללמוד כישורים חדשים ולהעשיר את עולם הידע שלך?
תכנון: כל אדם חייב לבנות לעצמו סט מסויים של מטרות ויעדים. כאשר אתה נכשל, לא מדובר בכשלון תמידי – אלא אם כן אתה פורש בעקבותיו. האם אתה יודע מהן מטרותייך?
הצעדים בספר הם בין הצעדים הפרקטיים והטובים ביותר הקיימים גם בהשוואה לימינו. כדי להתעשר, אתה חייב להמשיך ולהרגיש רגשות חיוביים, ולא לתת למחשבתך להתדרדר לרגשות שליליים. מנטרה זו היא ההסבר למדיניות "איסור השליליות" שאני אוכף בבית ובמשרד.
המחש לעצמך והאמן בהגשמת התשוקות והרצונות שלך. רכוש לעצמך אמונה, אהבה, ריגוש ותקווה, ובד בבד המנע מפחד, קנאה, שנאה ותאוות בצע. יש לך שליטה במחשבות שלך, ואותה מחשבה יכולה ליצור הכל. חשוב והתפתח אל עבר העושר!

דרכו  של וורן באפט / רוברט האגסטרום
מה ניתן לומר על וורן באפט? הרבה מאוד דברים, בייחוד מאז שנת 1994 בה יצא הספר. אך יחד עם כל אותו מידע חדש, כמעט ואין מידע אשר משתווה לתמצות של יכולותיו ועקרונותיו של אחד האנשים העשירים בעולם. ניתן למצוא בספריות ובחנויות ספרים רבים אשר שמו מתנוסס בכותרת שלהם כדי לעורר עניין, אך ספר זה הוא כל מה שתצטרכו כדי להבין את מחשבתו של האיש ששווה כ-74 מיליארד דולר.
הספר מתעד ומנתח את השקעותיו המנהליות של באפט בשיתופי הפעולה הראשונים שלו – ביחד עם תיאורים מפורטים על הנסיבות בהן אותן השקעות נעשו בפועל. מידע זה מהווה חומר לימוד מצויין לכל אדם ששם לו את באפט כמודל לחיקוי.
חלק מהשאלות שצריכות להשאל כאשר משקיעים בעסק כוללות:
  • האם העסק ופעילותו פשוטים ומובנים?
  • האם לעסק ישנה היסטוריית פעילות תקינה ורציפה?
  • האם התחזיות לטווח הארוך לגבי אותו עסק מציגות תמונה חיובית?
  • האם צוות ההנהלה רציונאלי?
  • האם ההנהלה משתפת את בעלי המניות בחברה?
חלק מחוקי ההשקעה של באפט כוללים:
  • מתן פוקוס להוגנות בהחזר ההשקעה על פני הרווח על כל נתח בהשקעה.
  • חיפוש חברות בעלות מחזורי הכנסה גבוהים.
  • על כל דולר שהחברה מרוויחה, יש לבדוק האם נוצר גם דולר של ערך השוק.
באפט לא נותן לרגשותיו להשפיע על החלטותיו, הוא שם דגש על הטווח הארוך ולא מפחד להמר בגדול על רעיונותיו ואמונותיו. השקעה אינה חייבת להיות משהו מסובך – ואין שום סיבה לנסות לשחק במשק, אחרת הוא ישחק בך.
אם וורן באפט הצליח להגיע לשווי של כ-74 מיליארד דולר, אין סיבה שלא נוכל ללמוד ממנו דבר או שניים, ובצדק.

שני הספרים הללו הם חלק מרשימת ספרי המיליונרים שלי, אתם מוזמנים לקרוא את המשכה כאן.
מתוך 81 שנים של מאות אלפי ספרים בשנה, ריכזנו במאמר זה שניים. האחוז הוא אמנם מיקרוסקופי, אך הרווח שאתם יכולים להשיג מהם בכל תחום בחייכם, הוא אסטרונומי. תוך מספר שעות, ייתכן ותשנו את חייכם מקצה לקצה, וזאת רק ההתחלה.
תגובות
הוסף תגובה

* אין לשלוח תגובות הכוללות מידע המפר את תנאי השימוש של StartIsrael לרבות דברי הסתה, דיבה וסגנון החורג מהטעם הטוב.