Stock Unlimited
11 יוני 2018 | אלעד פרג'ון
נטוורקינג: איך עושים את זה נכון?

רוצים לחזק את כישורי הנטוורקינג שלכם? מאמר זה ייתן לכם כלים ותובנות שיכינו אתכם למפגשים הבאים.

כולנו יודעים מה זה נטוורקינג (ומי שלא, שיצביע), אבל כמה יודעים איך באמת מצליחים בנטוורקינג? אחרי הכל, אמנם הרבה קסמים קורים שם - אך לא מדובר בקסם, אלא במפגש חברתי לכל דבר, ואחד שיכול להניע את העסק שלכם אל הפסגה. אז מה חשוב לדעת?

כולם שם מסתמכים על השיטה - כמעט כל עסק וכמעט כל אדם צריך עזרה כלשהי כדי לבנות את עצמו, את העסק שלו, את הקריירה שלו ואפילו את שעות הפנאי שלו. עזרה זו לרוב באה לידי ביטוי בקשרים עם אנשים אחרים, לרוב כאלו שהם בעלי קשר לתחום. הבנה זו נותנת לכם לפעול אחרת - אתם לא רק מחפשים אנשים שיתנו לכם קשרים, אתם גם מחפשים לתת כאלו. הביטוי של "לפעמים לתת זה לקבל" מקבל פה תוקף של ממש: אם תיתנו ותיזמו קשרים, תוכלו גם להרוויח מכך בעתיד, וגם אם לא בצורה ישירה - תרוויחו בצורת הכרות עם אנשים חדשים, דבר שתמיד עושה טוב.

אתם יחידים - לא מעט פגישות נטוורקינג מתבססות על עקרון פשוט: יש רק אחד מכל מקצוע בקבוצה (הקבוצה הכי מוכרת בשיטה זו היא BNI). אתם יחידים? מעולה! תנצלו את הייחוד שלכם ותנו לאנשים להבין שאתם יכולים למלא להם צורך מסוים. בהמשך לסעיף הקודם, הבינו מהם הצרכים שלכם ובדקו האם יש איתכם בקבוצה מישהו ייחודי שיכול לתת לכם מענה לנושא הנ"ל.

פנים אל מול פנים - אנחנו בעידן מאוד טכנולוגי, ואחד כזה שגורם לנו להסתתר מאחורי מסכים. למזלנו, תחום הנטוורקינג לא אמר נואש ואנחנו עדיין נפגשים פנים אל פנים. מפגש כזה נותן לכם להקרין את מי שאתם באמת, עם כל הארסנל: שפת גוף, טון, הקשבה כוללת ועוד מגוון אופציות שיתנו לכם לחוות מפגש אמיתי, ללא מחיצות ופלטפורמות שונות מלבד הפלטפורמה הקלאסית, שעובדת כבר משחר האנושות. יש לכם את ההזדמנות הכי טובה לעשות רושם אצל המשתתפים, נצלו זאת בחוכמה.

בואו ללמוד - לא תמיד עושים עסקים במפגש כזה - לפעמים גם באים ללמוד. נטוורקינג הוא פשוט עוד פקולטה בבית הספר שנקרא החיים, בו ניתן ללמוד על אינטיליגנציה רגשית, הון חברתי, בניית רשת אנושית ועוד מגוון תחומים שלא תלמדו באוניברסיטה. במקום רק לדבר, פתחו אוזניים ועיניים, וצאו משם עם כרטיסי ביקור ושיעור חדש לחיים.

זכרו - כישורים חברתיים הם סוג של שריר: ככל שאתם נפגשים יותר ומדברים יותר, כך היכולות והאינטואיציות שלכם יתחדדו משמעותית. ברגע שתצליחו "לייבא" את כשרון הנטוורקינג לחיי היום יום ואת חיי היום יום לנטוורקינג (בצורה חכמה, כמובן) - אז תראו שינוי ושיפור משמעותי בחייכם.

תגובות
הוסף תגובה

* אין לשלוח תגובות הכוללות מידע המפר את תנאי השימוש של StartIsrael לרבות דברי הסתה, דיבה וסגנון החורג מהטעם הטוב.