Pixabay
4 יולי 2018 | מערכת StartIsrael
10 ציטוטים מהדלאי לאמה שיהפכו אותך לשמח יותר, חזק יותר ומצליח יותר

מה הדלאי לאמה יכול ללמד אותנו על התכונות הנחוצות ליזמות ולחיים עצמם?

הדלאי למה הוא אחת מהדמויות המוכרות בהיסטוריה ובהווה, וכנראה שההשפעה שלו תמשיך גם לעתיד. המנהיג הרוחני, הידוע פחות בתור טנזין גייאטסו, לימד רבים וטובים על שמחה, צמיחה אישית, העצמה ועוד. תורתו של הדלאי לאמה נפוצה ברחבי העולם, וגם אנשים שפחות מאמינים או מתחברים לאמונותיו, מתעניינים ומיישמים את דבריו מדי יום ביומו.

קורות חייו של הדלאי לאמה מרתקות, ובניגוד לרוב הדמויות ההיסטוריות - הן כבר מתחילות בגיל שנתיים, עת זוהה כגלגול של הדלאי לאמה הקודם - תפקיד אותו התחיל למלא כבר בגיל 15. כיום הוא נודד ברחבי העולם ומלמד את משנתו - צירפנו לכם כ-10 ציטוטים שיכולים לתת לכם ערך מוסף של ממש.

  1. המטרה היא לא להיות טוב יותר מאחרים, אלא יותר טוב מעצמך בעבר: עקרון שחשוב ליישם - אין מקום לתחרות או השוואות, היחיד שאתה צריך להתחרות מולו, הוא רק אתה, ורק כדי להפוך לאדם טוב יותר מיום ליום ומרגע לרגע.
  2. האושר לא מגיע כמשהו מוגמר. הוא נוצר מהפעולות שלך: רבים רודפים את האושר כאילו היה מוצר שניתן לקנות או להשיג בבת אחת, אבל רק מי שיבין שהאושר יכול לבוא רק מהמעשים שלו, הוא זה שבאמת יבין ויצליח ליישם זאת.
  3. כיבוש עצמי הוא נצחון גדול יותר משביית אלפים בשבי: ורסיה אחרת למשפט המוכר של חז"ל - איזהו גיבור? הכובש את יצרו. המלחמה היומיומית היא מלחמה קשה וחשובה הרבה יותר.
  4. אנשים הולכים בדרכים שונות כאשר הם מחפשים מימוש ואושר. רק בגלל שהם לא צועדים בדרך שלך, זה לא אומר שהם אבודים: לכל אחד יש את הדרך שלו להצלחה, לאהבה, לאושר, עושר וכו'. תן להם לצעוד בדרך שלהם - כמו שהם נותנים לך לצעוד בשלך.
  5. אם אתה חושב שאתה קטן מדי מכדי לעשות שינוי, נסה לישון ליד יתוש: לפעמים הדברים הקטנים הם אלו שעושים את הדברים הגדולים באמת. בונוס - לכל בריה יש את התפקיד שלה.
  6. חברים ישנים נעלמים, חברים חדשים מופיעים. זה כמו הימים - יום ישן הולך, יום חדש מגיע. העקרון החשוב ביותר הוא להפוך אותם לבעלי משמעות: חבר בעל משמעות, או יום בעל משמעות: הפוך כל דבר שנקרה בדרכך לבעל משמעות, והפוך את החיים שלך לבעלי משמעות!
  7. אל תוותר. לא משנה מה קורה, לא משנה מה מתרחש מסביבך. לעולם אל תוותר: כפי שנאמר - הכשלון נהיה כשלון רק כשאתה פורש.
  8. אם ניתן לפתור את זה, אין מה לדאוג. אם לא ניתן לפתור את זה, דאגה לא תעזור: משפט שאנחנו מכירים בורסיה שונה - אם אתם יכולים לפתור את זה, אז הכל בסדר. אם אתם לא יכולים לפתור את זה, אז אין לכם מה לעשות בנידון, ולכן אין לכם מה לדאוג.
  9. יש רק שני ימים בשנה בהם לא ניתן לעשות דבר. האחד הוא יום האתמול, והשני הוא יום המחר. היום הוא היום הנכון לאהוב, להאמין, לעשות ובעיקר לחיות: נכון לחלוטין, אם כי אני אסתייג ואגיד שיום המחר הוא עדיין רלוונטי, כל עוד אני אקפיד להמשיך את מה שאני עושה היום.
  10. הזמן עובר ללא הפרעה. כאשר אנחנו עושים טעויות, אנחנו לא יכולים להחזיר את השעון אחורה. כל מה שאנחנו יכולים לעשות הוא לנצל את ההווה כמו שצריך: הזמן עובר, העבר היה - אין מה להתייסר עליו, אלא רק ללמוד ולהמשיך הלאה.

10 ציטוטים שונים, וסיכוי גדול שגם אתם כבר לא אותו אדם אחרי שקראתם אותם. קחו את הזמן, קראו את המשפטים שוב, יישמו אותם, הדפיסו אותם, שימו אותם כתמונות בפלאפון, במחשב, או איפה שבא לכם - יישמו ותתחילו לשפר את עצמכם בתוך 5 דקות של קריאה. בהצלחה!

תגובות
הוסף תגובה

* אין לשלוח תגובות הכוללות מידע המפר את תנאי השימוש של StartIsrael לרבות דברי הסתה, דיבה וסגנון החורג מהטעם הטוב.