23 ינואר 2019 | קארין ליבינסון
איך לצאת לחופשה ולהישאר בחיים ב- 6 צעדים פשוטים

לא תמיד פשוט לקחת חופשה מהעבודה, אך חופשות הן הכרחיות לתפקוד שלכם בטווח הארוך. הנה 6 טיפים שיאפשרו לכם לצאת לחופשה ולשאר בחיים.

מי מאיתנו לא היה מת לברוח לאיזה וויקאנד בחו"ל או אפילו באילת? אבל מרוב שיש כ"כ הרבה עבודה זה נראה שאף פעם אין מספיק זמן ופשוט מרגישים שחיים מסופ"ש לסופ"ש. החדשות הטובות הן שאתם לא לבד - לאחרונה התפרסם מחקר באתר חדשות מוביל בישראל שקבע כי 75% מהישראלים אינם ישנים מספיק שעות בלילה וחשים תשישות רבה במהלך היום.



היום אנחה אתכם בכמה צעדים פשוטים שיאפשרו לכם לצאת לחופשה ולהישאר בחיים:

1. להתרחק פיזית מהלפטופ והטלפון
  
המכשירים האלה, שמצפצפים ומהבהבים בלי הפסקה, ודורשים מאיתנו הרבה תשומת לב ואנרגיה, יש להם כפתור של כיבוי. או לפחות הפסקת תקשורת נתונים שאנחנו מתעלמים ממנו באלגנטיות.

ממליצה לכם להחליט על ערב בשבוע ויום אחד בסופ"ש (נגיד שבת) שבו המחשב נשאר נעול במגירה ובפלאפון לפחות לסגור את תקשורת הנתונים וה- WIFI. תסכמו עליי שבמקרה חירום ידעו להתקשר אליכם ולא לשלוח הודעה במסנג'ר.


לדעתי תופתעו כמה שקט ושלווה תהיה לכם רק באמצעות ביצוע פעולות פשוטות אלו. יתפנה לכם זמן לתחביבים שלכם, לסדר את הבלגן בארון שתמיד דחיתם, להיפגש עם אנשים, ללכת לטייל. או בקיצור: לחיות.


2. להזמין חופשה באותה רצינות שבה אתם קובעים פגישה עם לקוח


כשלקוח או מנהל מבקש לקבוע פגישה אנחנו לא מנפנפים אותם בתירוץ של עומס בעבודה או חוסר זמן.

ברגע שתתחילו להתייחס לחופשה כחלק מהלו"ז, מהשגרה שלכם ולא כאל פינוק או בונוס יהיה לכם הרבה יותר קל להיכנס לקלנדר ופשוט לסגור ימי חופשה, למשל את ראשון וחמישי פעם בכמה חודשים.
חופש מטעין את המצברים, מחזק את היצירתיות ולכן צריך להיות חלק אינטגרלי מה- TO DO LIST שלנו.


3. האצלת סמכויות
 

לכולנו יש נטייה לחשוב ש"אי אפשר בלעדינו" ושאם נהיה בחופש או חלילה מחלה אפילו יום אחד ערימות המיילים והעבודה יכריעו אותנו כשנחזור, אז אנחנו מעדיפים לצמצם את ההיעדרויות למינימום האפשרי.

אבל מסתבר שאפשר גם אחרת. כל מי שהחליף עבודה או עובד יודע שלכל אחד ואחת יש תחליף.

תכננו את החופשה כך שיהיה מישהו במשרד שאתם סומכים עליו שיוכל לגבות אתכם. כך העובד ירגיש שסומכים עליו ואתם תרוויחו חופשה שקטה ומהנה יותר והכי חשוב - כשתחזרו לא יצטברו כמויות לא פרופורציונליות של עבודה שיגרמו לכם להתחרט על הרגע שבו חשבתם להזמין מלון.


4. עזרה מהמשפחה והחברים

הרבה פעמים בעיות לוגיסטיות עוצרות אותנו מלתכנן חופשה. הילדים, הכלב, העציצים. אלה רק עוד תירוצים שאנחנו מספרים לעצמנו. רוב הנושאים הנ"ל נתנים לפתרון באופן פשוט למדי.

לרוב, המשפחה המורחבת מציעה עזרה ואנחנו כבר אומרים "לא" על אוטומט. בפעם הבאה תגידו "כן". כן לבייביסטר לערב, כן לקחת את הילדים מכם לסופ"ש. אתם מרוויחים חופש והם מרוויחים זמן איכות עם הסבים/סבתות/דודים.
אם יש לכם כלב - בקשו מחברים/שכנים לטייל איתו במקומכם. קחו דוגוורק או פנסיון בתשלום אם זה לא מסתדר.

5. ללמוד להינות מהחופש

לכאורה זה נשמע טריוויאלי. בפעם הראשונה שבה הייתי בקלאב הכל כלול עם חוף פרטי ושום דבר אחר במרחק ק"מ רבים אני התחרפנתי. המחשבה היחידה שעברה לי בראש הייתה "מה אעשה כאן כל היום?". אחרי יומיים הבנתי את הקונספט של לא לעשות כלום.
כמובן שאפשר לעשות טיול עירוני, טרקים בהרים או לשלב. הכוונה היא ללמוד ליהנות מהשקט והשלווה של לא לעבוד בלי להרגיש אשמים. לקחת את הזמן ולחקור את האזור ולא רק לסמן V על אתרים תיירותיים שכולם הצטלמו בהם.



6. לגרום לאחרים להבין את חשיבות החופשה ולהצטרף אליך!

מתישהו תגיעו לשלב שבו אתם מחכים לחופשה, נהנים מלחפש מלונות ויעדים חדשים. זה אומר שאתם עושים משהו נכון. הרבה מדברים על ניהול זמן ומשימות בעבודה. מעט מדברים על ניהול הזמן החופשי שלנו ולכן כשתרגישו כמה טוב פסקי הזמן האלה עושים לכם תרצו לחלוק את זה עם האנשים החשובים לכם ולגרום להם גם לצאת לחופש.

דרכים לשכנע אחרים: להראות נופים קסומים, מלונות מפנקים וטיסות זולות, רצוי להתחיל בתאריכים מיוחדים כמו ימי הולדת, חגים וכו'.
















תגובות
הוסף תגובה

* אין לשלוח תגובות הכוללות מידע המפר את תנאי השימוש של StartIsrael לרבות דברי הסתה, דיבה וסגנון החורג מהטעם הטוב.