5 פברואר 2019 | מערכת StartIsrael
CloudHealth by VMware: ניהול עננים מרובים תחת קורת גג אחת 

חברת CloudHealth Technologiesשנרכשה לאחרונה על ידי VMware משנה את הדרך שבה ארגונים מנהלים שירותי ענן שונים באמצעות פלטפורמה חזקה לניהול עננים מרובים.

CloudHealth Technologies, חברת תוכנה מבוסטון המסייעת לעסקים לנהל את השימוש שלהם בנתונים ושירותים מבוססי ענן, עלתה לאחרונה לכותרות, לאחר שנרכשה על ידי VMware לפני מספר חודשים. 

החברה, שנוסדה בשנת 2012 ניהלה בשנת 2018 כ- 5.5 מיליארד דולר של עלויות תשתיות ענן ציבורי, עבור כ -4,000 לקוחות עסקיים, השואפים לתאם בין שירותי ענן שונים של מספר ספקיות, באמצעות פלטפורמה לניהול עננים מרובים. 

בשבוע שעבר, במסגרת הכנס שערכה מיקרוסופט סביב עולם פתרונות ה Azure יצא לנו לפגוש את טום אקסבי, מנכ"ל CloudHealth Technologies, שביקר בארץ וביחד עם יואב וילדר, המנהל את פעילות החברה בישראל, סיפרו לנו על פעילות החברה בארץ ובחו"ל, על השינויים שחלו בעקבות הרכישה וגם על התוכניות שלהם לעתיד.  

 

מהי המטרה העיקרית שלכם בישראל?  

אקסביכשאני מסתכל על השותפים העסקיים שלנו בישראל הם מאוד מתקדמים יחסית לשאר העולם, מאוד מוכווני פתרון והם כל הזמן מציעים שירותים חדשים ומותחים את יכולות המוצר שלנו לקצוותאני מאמין שהגיע הזמן להשקיע יותר באקוסיסטם הישראלי מכיוון שהשותפים שלנו פה לא רק מטפלים בשוק הישראלי המקומי, אלא גם מתרחבים למדינות נוספות. יש לנו שותפים בישראל שמתרחבים לאזורים אחרים באירופה ובארה"ב, ואנחנו רואים את זה כנקודת מיקוד אסטרטגית, לא רק לצמיחה באזור הזה, אלא גם בשאר עולם. 

 

אני מאמין שהרבה אנשים מכירים אותך, אך בכל זאת, תוכל לספר קצת על הרקע שלך לפני שהפכת למנכ"ל CloudHealth? 

אקסביבתפקידי האחרון כיהנתי כמנכ"ל Rave Mobile Safety.  היו לנו אלפי לקוחות כך ששם למדתי להתמודד עם מוצרי SAAS בסביבות אג'יליות (AGILE) מסורתיות, ובנוסף, למדתי כיצד לנהל נתונים מורכבים מאוד. לפני כן, עבדתי כסמנכ"ל  Tivoli/netcool תחת IBM לאחר שהם רכשו חברה שלי שעסקה בניהול רשתות ולפני כן עבדתי באמריקן אינטרנט שנרכשה על ידי סיסקו. אז הייתי בחברות גדולות, בחברות קטנות ואפשר להגיד שיצא לי לראות הכל. 

אני חושב שמה שמשך אותי אל CloudHealth הוא שיצא לי להתנסות בכל כך הרבה תחומים שונים ויש המון הקבלות לפעילות שאני מבצע בתפקידי כיום.  

 

 

ראיתי שאתה תורם מהזמן שלך ומייעץ לארגונים ללא מטרות רווח וסטארט-אפים קטנים, אתה יכול לשתף את התובנות שלך מהפעילות ההתנדבותית? 

 

אקסביאני תמיד מנסה לתת חזרה לקהילה ולתרום מהניסיון שלי במקביל לשאר העיסוקים שלי. יש לי רשת טובה מאוד של קשרים עם קרנות הון סיכון מכיוון שעבדתי בהרבה סטארט-אפים והם ביקשו ממני לעזור להם בייעוץ או בדירקטוריון. אני אוהב לעשות את זה כי כך אני יכול להיות מעורב בחברות אחרות, זה משאיר אותי רענן ונותן לי פרספקטיבה אחרת המשפיעה גם על החלטות שאני לוקח בעיסוקי העיקרי עם CloudHealth. ובכלל, אם אתה יכול להיות מנטור של מישהו ולעביר את הניסיון שלך אליו, זה מאוד מספק. היו לי כל כך הרבה מנטורים נפלאים לאורך השנים וזה מרגיש טוב להעביר את הידע הלאה. 

 

הענן הביא לעליה חדה בקצב החדשנות ולכן, יותר מתמיד, אני יכול לסייע לארגונים להבין כיצד להתקדם בעידן המודרני  וזה מתגמל מאוד. 

 

בנוסף לכך, הקמתי ארגון צדקה מקומי שמשקיע בבתי הספר בבוסטון, ועוזר לספק לתלמידים מאזורים מוחלשים הזדמנויות, ולחשוף אותם לטכניקות עסקיות שהם לא מכירים. זה ארגון פנטסטי המונע על ידי קהילת ההייטק. יש לנו תחרויות מדי שנה עם הילדים ותוכנית מנטורינג וזה מספק מאוד.   

 

 

 

הצטרפת ל- CloudHealth בספטמבר 2017 ובתוך פחות משנה החברה נרכשה על ידי VMWARE, איך זה השפיע על CloudHealth? 

אקסביזה לא היה מתוכנן ככה, תאמין לי. ל- CloudHealth היה מסלול מהיר מאוד: אנחנו בדיוק גייסנו סכום כסף גדול ממשקיעים ידועים בארה"ב, התחלנו לקיים דיונים משותפים עם VMWARE ועד מהרה הבנו שהחזון שלהם לענן היה מאוד דומה לשלנו. 

אהבנו את החזון שלהם, כמובן שמדובר בחברה עם מוניטין מעולה וככל שצללנו לנושאים אסטרטגיים, השותפות בין הצדדים העמיקה.  

 

עבורנו המטרה לא הייתה למכור את החברה כלל, אלא דובר על שותפות שיכולה להאיץ את החזון שלנו. בהתאם לכך, העסקה יצאה לפועל מאוד מהר  ותוך 23  יום מרגע שהתחלנו במהלך ובמו"מ, זה הפך לרשמי.  

 

 

האם אתה חושב שספקיות הענן הגדולות יכולות לספק פתרון מולטי קלאוד כמו cloudheath? 

אקסביבואו נודה בזה - אמזון מסוגלים לבנות כל מה שהם רוצים, וההבדל בין החברות נגזר מתוך האסטרטגיה שלהם לטווח ארוך. אני חושב שספקי הענן עושים עבודה יוצאת דופן בבניית הכלים שלהם ומפתחים שירותים חזקים יותר. AWS קנו 2 חברות הפועלות בעולמות האלו, אז הם ללא ספק שמים עין על תהליכי מיגרציה וגיבוי נתונים שמתלווים לכך. 

 

יחד עם זאת, ספקיות הענן בוחרות את תחומי העיסוק שלהן בזהירות רבה. יש להם פונקציונליות סביב ניהול עלויות, וכך גם ל- Google ו-AZURE אבל אף ספקית לא תציע פלטפורמה לניהול עננים מרובים. 

בכל שנה שחולפת, יש דור שלם של בעיות עסקיות חדשות שנולדותבשנים הקרובות אנחנו נראה דור שלם של סטארטאפים בעולמות ה- AI ו-ML  שבנויים על כמות מסיבית של נתונים שנאספים בענן. לכן, אני חושב שתהיה כל כך הרבה חדשנות סביב הענן למשך שנים רבות ואנחנו, בתור פלטפורמה לניהול עננים מרובים, נהיה חלק מרכזי מכך.   

 

 

יצא לי לשמוע ביקורת שטוענות שהמחירים שלכם גבוהים, האם זה אכן כך והאם אתם מתכננים ירידה במחיר בעתיד? 

 

אקסביהדבר הראשון שארגון צריך לקחת בחשבון זה העלות לעומת התועלת שהוא מפיק מהמוצר. אני חושב שאם אתה לא מספק ערך, אז הכל ייחשב יקר. אם אתה רוצה לנהל עומסי עבודה ב- AWS, Google ו- Azure ולהשתמש בהם כדי שתוכל לנהל את העסק שלך טוב יותר ולחסוך כסף, אין כזה דבר "יקר מידי" כל עוד זה משתלם כלכליתאגב, אנשים שאומרים עלינו שאנחנו יקרים הם בדרך כלל המתחרים שלנו. 

 

אנשים מבינים שהחדשנות נעה כל כך מהר, כך שהם רוצים שנמשיך להשקיע כספים בפיתוח יכולות נוספות, וכדי לעשות זאת, צריכים לממן את זה איכשהו. לכן, אני חושב שתמיד יש לבחון דברים במונחים של עלות מול תועלת 

 

אני יודע שאנחנו מספקים ערך ללקוחותינו בצורה של חיסכון מכיוון שאנחנו מאפשרים לחברות לעשות טרנספורמציה מלאה עבור העסק שלהם. 

 

אז האם אני חושב שהמחיר ישתנה בעתיד? בהחלט, אני חושב שבתור "פלטפורמות ניהול ענן", אנחנו הולכים להציע יכולות פונקציונליות חדשות ולהגיע לתמחור מודולרי יותר בעתיד. 

 

 

 

מהם הקשיים בלהפוך לשותף של cloudhealth ואילו תועלות ניתן להפיק מכך? 

 

וילדר: "ראשית, לא הייתי משתמש במילה 'קשיים' אלא אתגרים. אבל אפילו אם אני מתייחס לאתגרים שעומדים בפני שותף פוטנציאלי שרוצה לעבוד עם cloudhealth – אני לא רואה כאלה.  

 

אני עושה עסקים בתעשיית התוכנה המקומית כבר קרוב ל 20 שנה ואני חייב לציין שמעולם לא הזדמן לי לייצג חברה שיש לה פתרון שכל כך קל ופשוט לשווק ללקוחות. 

 

 

הסיבה המרכזית לכך נגזרת מהעובדה הפשוטה, שההחזר על ההשקעה הוא כל כך ברור ומיידי, שברוב המקרים, במיוחד עבור שותפי ה- MSP,  (Managed Service Providers) כבר בחודשיים הראשונים ניתן לראות החזר על ההשקעהלשנה קדימה. 

 
סיבה נוספת נעוצה בגישה שלנו לשוק ובאופן ההתקשרות. אנחנו מאפשרים לשותפים וללקוחות שלנו להתנסות בפלטפרומה לתקופת זמן מסויימת, ללא עלות וללא התחייבות. זה מאפשר ללקוח/שותף להיחשף ליתרונות, מבלי לקחת סיכונים, או לבצע השקעות מיותרות. ב 90 אחוז מהמקרים, מי שהתנסה המשיך הלאה והפך ללקוח ושותף. 

 

אם להוסיף על דבריו של טום, אני מאמין שהשותפות עם VMware – על מגוון הפתרונות שלה, והאסטרטגיה שלה להרחיב את נוכחותה בעולמות הענן הציבורי -  מעמידה אותנו במצב הטוב ביותר שיכולנו לחלום עליו. 

 

כאשר אנחנו מביטים סביבנו, יש לנו כיום נתח שוק של למעלה מ -80% בישראלבהשוואה למתחרות,  מה שהופך את הפתרון שלנו לסטנדרט עבור שותפי ה- MSP וקהילת השותפים בישראל." 

 

 

האם לדעתך קונספט ה"מולטי-קלואד" יתממש בעתיד או שאנחנו נראה את המגמה הזו יורדת?  

 

אקסביישנן שתי אסכולות, הראשונה טוענת שניהול עננים מרובים הולך להפוך לכל כך מורכב עד שאנשים יעדיפו ללכת All-in על ספק אחד.  

מצד שני, הכל תלוי בסוג הארגון. אם ארגון "נולד בענן", אז הוא כנראה יעבוד עם AWS או גוגל כמו בעבר. בעוד שספקי ענן יתחילו לספק יכולות פונקציונליות שונות, ישתלם לנצל את זה. אז כן, אנחנו תמיד הולכים לראות סביבות מולטי קלאוד 

 

 

לסיום, האם יש משהו שתרצה לומר לקהילת מחשוב הענן?  

 

אקסבי: אני בראש ובראשונה רוצה לומר תודה על שהקדשתם לי מזמנכם לשוחח אתי ולשמוע על cloudhealth. 

אני פה אמנם לזמן קצר, אך גם בזמן הקצר הזה כבר הספקתי להבין, שמדובר פה בטריטוריה מאוד ייחודית. הדברים שיצא לי לראות פה, מנקודת מבט של חדשנות, מרגשים אותי מאוד.  

 

רמת המומחיות שלכם היא ללא תחרות, ואני חושב שהמצב ימשיך כך גם בעתיד. אם אתם לוקחים את תעשיית אבטחת הסייבר למשל, חברות ישראליות שולטות בה, כמו גם בתחומים רבים אחרים בעולמות ההיי טק ואני מניח שהן ממוקמות היטב על מפת הדור הבא של מוצרי התוכנה לענן. יש סצנה טכנית מאוד תוססת כאן ואני מקווה ומצפה לחזור ולבקר כאן הרבה יותר בעתיד. 

 

תגובות
הוסף תגובה

* אין לשלוח תגובות הכוללות מידע המפר את תנאי השימוש של StartIsrael לרבות דברי הסתה, דיבה וסגנון החורג מהטעם הטוב.