Photo by Priscilla Du Preez on Unsplash
30 אפריל 2019 | ג'ון ראמפטון
10 דרכים להגדיל את פרודוקטיביות העובדים שלכם פי 10

מי נחשב למנהל טוב? יתכן מאוד שמה שחשבתם שונה לחלוטין מהמציאות

בתור מנהלים, אחת האחריויות הגדולות שלכם היא לעודד אנשים אחרים להיות הגרסאות הטובות ביותר של עצמם. אם תצליחו במשימה, הצוות שלכם לא יהיה רק יותר פרודוקטיבי ויעיל, אלא גם מרוצה יותר מהעבודה. אחד מהאתגרים הקשים ביותר, ביחוד למנהלים חדשים הוא לאזן את מיינדסט המנהיגות (התמקדות בעזרה לאנשים אחרים) תוך כדי שאתם מוצאים דרכים לבצע את העבודה שלכם עצמכם.

בין אם קראתם אינספור ספרי מנהיגות, ניהלתם אחרים במשך זמן או נזרקתם למצב הניהולי שאתם נמצאים בו, הנהגת העובדים שלכם ומתן חיזוקים שיתנו להם לעשות עבודה ובה היא אומנות שניתן ללמוד, ממש כמו כישורי תכנות או רכיבה על אופניים.

למרות שאין שיטה בטוחה כדי להפוך למנהיג הטוב ביותר, יש הרבה פעולות שאתם יכולים לעשות כדי לוודא שהעובדים שלכם תמיד בדרך לכיוון הנכון. הנה 10 דרכים טקטיות שיעזרו לעובדים שלכם להיות יותר פרודוקטיביים – ללא ספק בסיס נהדר להצלחה עתידית כמנהיג.

היו אתם

אין תחליף לאותנטיות. אנשים יכולים לחוש זיוף - כאשר אתם מציגים לעובדים שלכם אדם שהוא לא אתם בכל יום, אתם לא רק תפסידו את האמון שלהם, אלא גם תגרמו לעבודה שלכם להיות הרבה פחות מהנה עבורכם.

אין שום צורך לעשות בדיוק מה שמנהיגים אחרים עושים – ביחוד אם לעשות כך יהיה רחוק מאוד מאזור הנוחות שלכם. התנהגות בצורה שנאמנה לאמונות ולערכים שלכם, תיתן לכם אנרגיה שתתחדש בכל יום ותשדר לעובדים שלכם שממש כמוכם, אין שום סיבה שהם לא יהיו הם עצמם.

צרו תרבות של שקיפות ופידבק

בעוד שמנהלים רבים מפחדים לעשות זאת, להודות בטעות שלכם היא תכונה נחוצה כדי לבנות תרבות עבודה אמינה ושקופה בה כולם יכולים להרגיש חופשי מספיק כדי להיות בשיא שלהם כאשר הם בעבודה. עבורי, זה מתחיל בדרגים הבכירים ביותר, אז אם אתם המנכ"לים בעסק – למדו להודות כשאתם טועים.

לפעמים כשאנחנו נמצאים בתפקיד ההנהגה, אנחנו חושבים על הדגמת כוח ואין תמיד להיות צודקים. בפועל, נדרש הרבה יותר אומץ כדי להודות שאתם לא יודעים את התשובה או שעשיתם משהו לא נכון. על ידי כך, אתם תיצרו ממד של שקיפות עם העובדים שלכם ותקדמו תרבות של למידה. בטווח הארוך, זה יאפשר לכם לשנות את הרעיונות והמגמות אצלכם, מבלי לעורר את האגו.

הכירו כל אחד בצוות שלכם

קשה לזכור שאילנה אמרה לכם שהבת שלה שברה את היד ושהאב בחורג של יוסי היה בעיר בסופ"ש האחרון. אם תעשו פולוו-אפים על הדברים הקטנים בכל תחילת שבוע, תראו דאגה אמיתית וכנה לעובדים שלכם.

אם תשאלו עובד על משהו שאתם יודעים בוודאות שרלוונטי לחייו, או אפילו שאלה קטנה על מצב הרוח של עובד שנראה קצת מבואס, תוכלו ליצור חיבור חזק מתמיד ביניכם לבין העובדים שלכם.

עם החיבור הזה, תבוא הזדמנות להבין מה נותן מוטיבציה לעובדים שלכם, מה הם נהנים לעשות ומהן המטרות שלהם בחיים. כאשר עובד יודע לבוס שלו אכפת מההצלחה שלו, תהיה להם מוטיבציה גדולה יותר לעבודה והם אף ירגישו מחויבים לעבוד קשה עבורכם. בנוסף, יהיה הרבה יותר קל לתת ביקורת בונה כאשר הם יודעים שאתם אומרים זאת מתוך דאגה אמיתית עבורם.

אני אישית מבצע הליכות יומיות פעמיים ביום בשעות העבודה. במהלך אותן הליכות, אני מזמין שניים או שלושה עובדים. כך אני מצליח להכיר אנשים, גם כשהלו"ז שלי עמוס – ואין שום סיבה שלא תפנו מקום בלו"ז שלכם עבור זה.

העריכו עבודה טובה

לפרגן לעבודה שלא הייתה טובה יכול להיות תקדים רע. בזמן שקשה לעתים לשרטט את הקו האדום, מתן הכרה במאמץ, צמיחה ובתוצרים של העובדים שלכם יאפשר לכם לתת לכם את היחס המגיע להם.

עובדים רבים חיים בעולמות שלהם ולא יתנו לאחרים את ההכרה שהם מעוניינים בה, אז לקחת יוזמה ולהיות האחד שיחמיא לעבודה טובה יכול לעזור בשמירת שלבי מוטיבציה גבוהים מספיק ו"למלא את החסר"

אתם תופתעו לראות עד כמה הערה כמו "עבודה טובה" יכולה לעזור לחלק מהאנשים: היא אפילו יכולה לעשות את ההבדל בין עובד שמח ופרודוקטיבי אל מול עובד שמחליט להתפטר.

תנו להם את הטכנולוגיה הטובה ביותר

אנשים יכולים לבזבז שעות על גבי שעות בכל יום על משימות שיכולות להיות אוטומטיות או לכל הפחות להפוך למהירות יותר בזאת פלאי הטכנולוגיה. ברוב הזמן, אפילו זול יותר לשלם על דברים כמו אוטומציות לוח שנה מאשר קביעה ידנית של פגישות. ישנם לא מעט פתרונות לכל כך הרבה דברים בימינו, ויתכן שאתם אפילו לא מודעים לקיומם.

הסתכלו במשימות שהעובדים שלכם עושים, ביחוד אלו המונוטוניות שמפריעות להם. אם תקדישו זמן כדי למצוא פתרונות שיהפכו את התהליך לאוטומטי או יקלו עליו לא רק תשפר את התועלת של העובדים שלכם, אלא גם תשמח אותם משמעותית.

עודדו לקיחת סיכונים

אם היה סיכוי של 40% שפרויקט ייכשל ו-60% שהוא יצליח, ההחלטה של העובד לגבי לקיחת המשימה הנ"ל תתמקד בעיקר על הסבירות הנ"ל. בתרבות שבה כישלון מתקבל בביקורת קשה ופחד מפיטורין, החלטות בהסתברויות כאלו, לרוב לא יתבצעו רק "בזכות" אותן חששות.

עובדים מתמודדים עם החלטות כאלו על בסיס יומיומי כאשר הם מנסים לעשות משהו יותר שאפתני מהנורמה. עידוד של לקיחת סיכונים לא רק תגרום לעובדים להיות יותר בטוחים ואוטונומיים, אלא גם תיצור תרבות עבודה שלא חוששת להביע רעיונות חדשים ולנסות.

תנו לעובדים שלכם לעמוד מאחורי המטרות של הארגון

אחד האתגרים הגדולים ביותר בחברה, ביחוד כאשר היא גדלה הוא ללא ספק לשמור את ההתלהבות לגבי העבודה שהם עושים. כאשר אנשים מרגישים מהות ושהעבודה שהם עושים נעשית בדרך הטובה ביותר שהם יכולים לעשות אותה בנקודת הזמן הזו, התוצרים שלהם הולכים להיות גבוהים משמעותית.

אם הם מרגישים שהם מבטאים את עצמם גם בזכות העבודה שהם עושים וכתוצאה מכך אכפת להם ממנה, התוצאה תהיה שהם יבואו לעבודה בכל יום עם כוחות מחודשים.  

תנו לעובדים שלכם חופש ואוטונומיה

אם אנשים מרגישים שהם חייבים לעשות את העבודה בצורה מסוימת, חייבים ללבוש בגדים מסוימים במשרד ולא יכולים להיות הם, הם הולכים להיות פחות שמחים ופרודוקטיביים.

קיום של שיחות פתוחות לגבי סוג העבודה שהעובדים שלכם רוצים לעשות והסגנון בו הם רוצים לעשות את העבודה, לעודד עובדים לקחת מטרה או רעיון ולרוץ איתו או לאפשר להם לעבוד לפי סגנון החיים שהם רוצים יכולה ליצור מומנטום של ממש במשרד, ולעודד עובדים לעבוד בשיא הכוח על מה שהם הכי נהנים ממנו.

תנו לעובדים שלכם את הפוש לגבי מה שהם בטוחים שהם לא יכולים לעשות

כמו שכבר הבנתם, אוטונומיה היא חשובה, אך ללא חוש הכיוון הכללי, אנשים עלולים לשרוף זמן רב בכדי להבין מה בעצם הם אמורים לעשות.

קיום שיחות שגרתיות על מצבם או הצבת אתגרים באמצעות שאלות כמו "למה אתם עובדים על נושא מסוים? על מה עוד אפשר לעבוד? האם הפרויקט שאתם עובדים עליו הוא השימוש הכי נכון בזמן שלכם, והאם יש דרך לעשות זאת בצורה אפקטיבית יותר?" יכול לעזור ולזרז את הליך הלמידה והפרודוקטיביות שלהם.

גייסו את הטובים ביותר

מיותר לציין זאת, אבל בעולם האידיאלי אתם יכולים לגייס אנשים עם תשוקה עזה לעבודה שהם עושים, יודעים להתמודד עם טאקלים, ואיך לדחוף את עצמם הלאה.

לרוב, אנחנו לא ניתקל במקרים בהם כל אחד מהקבוצה שלכם הוא כוכב זוהר. חלק מלהיות מנהל הוא לעזור לכל עובד להקרין את היכולות האיכותיות ביותר שנמצאות באמתחתם. יחד עם זאת, צריך גם לדעת מתי העובד שלכם לא באמת מתאים לעבודה וכמו שצריך לדעת איך מגייסים עובד טוב, צריך גם לדעת איך לפטר עובד רע. לא משנה באילו שיטות תבחרו, ישנם אנשים שפשוט לא יתאימו לתפקיד שנתתם להם, ואין סיבה שתסבלו מכך.

תגובות
הוסף תגובה

* אין לשלוח תגובות הכוללות מידע המפר את תנאי השימוש של StartIsrael לרבות דברי הסתה, דיבה וסגנון החורג מהטעם הטוב.