12 ינואר 2014 | יובל מעוז
במה שונה הלקוח הישראלי מהאמריקאי בקניות ברשת?

מה אוהבים הישראלים לקנות באיביי? מנהל באיביי ישראל משתף מהנתונים

האם הישראלים התרגלו כבר לרכישות ברשת? מסיכום הקניות שערכה איביי ישראל ברשת עולה שהביטחון של הישראלים בקניות ברשת עולה יותר ויותר. דוגמא אחת מגיעה מתחום הרכב. השנה נקנו שתי מכוניות פרארי, כמיליון שקל כל אחת, שתי מכוניות למבורגיני ורולס רויס אחת.

 

מה אוהבים הישראלים לקנות ברשת? אחת הקטגוריות המובילות בקניות של ישראלים היא שעונים. משעונים פשוטים הנקנים בסיטונות ונמכרים בישראלים ועד שעוני יוקרה כדוגמת ברייטלינג ואומגה בעלויות של עשרות אלפי דולרים, כשכל ארבע דקות ישראלי קונה שעון יד באיביי.

 

קטגוריה מעניינת נוספת שבה נרשמה עלייה בקניות של ישראלים היא מצלמות אבטחה. עם עליית הרצון לעקוב אחר הנעשה בבית, ישראלים רוכשים מדי שעה מצלמת אבטחה באיביי.

 

לקראת הכנס השנתי של eBay שייערך מחר בתל-אביב, מספר אלעד גולדנברג, מנהל הפעילות העסקית של eBay ישראל, על הלקוחות הישראלים:

 

מה היתה המגמה הבולטת בתחום הקניות באיביי בשנה החולפת?


"ב-2013 ראינו בישראל עלייה של 44% ברכישות של סמארטפונים. מה שמציב את המוצר כפופולארי ביותר לשנת 2013".

 

"הישראלים מבינים כי קיימים פערים של כ-40%-30% מהמחיר בארץ. חשוב לציין כי בשנת 2012 המוצרים הפופולאריים ביותר היו כיסויים לסמארטפונים. השינוי מעיד על הביטחון שהישראלים נותנים ברכישות מקוונות באיביי".

 

"בתקופת הקניות של ה-Black Friday  וה-Cyber Monday ראינו עלייה של 90% בקניות של ישראלים בתחום הגאדג'טים, מצלמות דיגיטליות ופרטי אופנה (נעליים, תיקים, שעוני יד ומשקפי שמש)".

 

בתחום השיווק וההפצה ברשת, מה מוביל למרבית ההפניות לקנייה? לידים ברשתות החברתיות? בבלוגים? כניסות ישירות?


קרדיט תצלום: רמי זרנגר"eBay הוא אתר שמתבסס בעיקרו על כניסות ישירות של הגולשים. באתר למעלה מ-130 מיליון לקוחות פעילים שבכל הנוגע לקניות הם בראש ובראשונה בודקים את המחירים ב-eBay, מתוך ידיעה שיוכלו למצוא בו כל מוצר בעולם ובמחיר אטרקטיבי".

 

"פרט למחיר, המוכרים ב-eBay עושים מאמצים רבים סביב מתן חווית לקוח ושירות לקוחות על מנת לגרום ללקוחות לחזור ולבצע קניות נוספות בחנויות שלהם, כך שאנחנו מתבססים הרבה מאוד על טראפיק של משתמשים קבועים".
 

"פרט לכך, eBay פעיל מאוד בארץ ובעולם ברשתות חברתיות ואנו מציעים דילים ייחודיים לקונים בכל מדינה לעמודי ייעודיים ומיוחדים להם".


"אנו עדים לצמיחה גדולה של בלוגי נישה, בעיקר בתחום האופנה וההורות שמציעים מוצרים איכותיים ב- eBay ומתוך האמון שיש לקהל הקוראים שלהם, מגיעים גולשים ממוקדי קנייה".

 

במה שונים הישראלים מלקוחות אמריקאים? כיצד יזמים ישראלים צריכים לאפיין התנהגות צרכנית של אמריקאים ברשת?


"הלקוח הישראלי הוא לקוח חכם שהבין כי הוא לקוח גלובלי ויכול לקנות כל מוצר שהוא רוצה מכל נקודה בעולם, בדרך כלל במחירים טובים יותר ממה שמוצע בארץ. הישראלים עורכים השוואת מחירים בטרם ביצוע קנייה ולעיתים אף ימתינו עם הרכישה למבצעים מיוחדים".

 

"הישראלים מאמצים מוצרים וטכנולוגיות חדשות יחסית מהר ותמיד מחפשים תמורה גבוהה. הקונים האמריקאים לעומת זאת, מעדיפים כמה שפחות שינויים בממשק ובתהליך הקנייה ולא יהיו הראשונים לאמץ פתרונות חדשים".

 

(קרדיט תצלום: רמי זרנגר)

תגובות
הוסף תגובה

* אין לשלוח תגובות הכוללות מידע המפר את תנאי השימוש של StartIsrael לרבות דברי הסתה, דיבה וסגנון החורג מהטעם הטוב.