Photo by Josh Kahen on Unsplash
24 יולי 2019 | מערכת StartIsrael
5 קמפיינים שיווקיים וחצופים שעשו לכולנו בית ספר

פרסומות זה דבר רע? לא כשהן מגלות את הצדדים הרעים של כולנו. מי עשו את זה הכי טוב?

שערורייה בשיווק יכולה להיות דרך מוצלחת לקבל תשומת לב, ואין ספק שבימינו יש לא מעט חברות שמחפשות את הדרך שתעורר את הזעם של כולנו, ותנתב אותו למכירות.

אותן חברות מזהות חוק פשוט. אם אתם רוצים לבלוט, אתם לא יכולים לשחק משחק הגנתי. קמפיינים לא קונבנציונאליים וחדים יכולים ליצור חוויה שאחרים ירצו לשתף, בין אם לטוב או לרע. יחד עם זאת, רכיבה על גלי הפרובוקציה היא לא תהליך שיוצאים ממנו בצורה חלקה: אתם רוצים ליצור את הבאזז הנכון, מהסוג שגורם לאנשים להתפעל מהמותג שלכם. לכן, אתם צריכים לדעת מתי כדאי לכם לקחת סיכון ולהבין לעומק מה מתחבר לקהל שלכם, וכמו כל דבר בחיים – טיימינג זה (כמעט) הכל.

אם אתם מצליחים, קמפיין מעורר מחלוקת יכול להגדיל את המותג שלכם מהר יותר כמעט מכל דבר אחר. רוצים לדעת למה? קראו על 5 הקמפיינים האלו, ושימו לב שאתם כנראה זוכרים אותם. למה? כי הם שברו את האינטרנט והצליחו מעל למשוער.

נייק "תאמינו במשהו"

אין ספק שפרסומת של ענקית כמו נייק עם כוכב פוטבול כמו קולין קייפריניק הולכת להיות שערורייתית במיוחד.

הפרסומת הכניסה את החברה לתוך סערה תקשורתית שהייתה בעיצומה סביב השחקן, שיצר מחאה בדמות כריעת ברך במהלך השמעת ההמנון האמריקאי, מהלך שעורר הרבה זעם וסיכן את נייק באפשרות איבוד לקוחות מאסיבי.

אבל גם אם לא אהבתם את הצעד, הקמפיין הצליח (במיוחד בקרב בני דור המילניום ודור ה-Z) שרוצים שהמותגים שלהם ינקטו עמדה בנושאים הקשורים לצדק חברתי. הקמפיין שהוכרז בציוץ פשוט ע"י קייפריניק, יצר פרסום בשווי של לפחות 43$ מיליון דולר עבור נייק, והמכירות עלו ב-31% ביחד עם עליית שיא במניות החברה.

בורגר קינג "וופר ניטרלי"

מי חשב שרשת מזון מהיר שידועה בהמבורגרים מהירים וטעימים תיכנס לתחום קשוח כמו ניטרליות ברשת? הרשת הפתיעה באמצעות פרסומת שמבוססת על הרעיון שבו לקוחות יצטרכו לשלם תוספת "פרימיום" בכדי לקבל את האוכל שלהם במהירות. בפרסומת יכולתם לראות עובדי בורגר קינג שמסבירים את החוקים החדשים לעבר צרכנים כועסים ומבולבלים וקוראים למדיניות החדשה "וופר ניטרלי".

הפרסומת לא רק הסבירה את הנושא המורכב בצורה גאונית, היא גם עזרה להבין למה רגולציות שממשיכות לחזור לשולחן הדיונים בתחום הניטרליות ברשת זוכות ליחס והשפעה שלילית עבור כולם, ונראה שזה עזר.

למרות שסרטון ממוצע של הרשת זוכה לפחות מ-300,000 צפיות, הקמפיין המדובר זכה לחשיפה גדולה יותר מפי 10 מכך עם 4.6 מיליון צפיות ועם יחס לייקים חיובי למדי בהתחשב בתעוזה שלו.

שומרי משקל בשיתוף פעולה עם דיג'יי חאלד

ישנם שיתופי פעולה מקוריים ומוזרים, והנה אחד מהם. המוזיקאי המוכר DJ חאלד נהפך לשגריר המדיה החברתית של חברת שומרי משקל העולמית, ובדרך נוצר מצב מעניין שנותן לנו ללמוד כיצד קמפיינים משפיענים ומובילי דעה יכולים לעזור למותגים לשנות את האימג' שלהם ולהגיע לקהלים חדשים.

דיג'יי חאלד מחזיק בקהל גדול וצעיר הפעיל ברשתות החברתיות, ואין ספק שהוא הרבה יותר מגניב מהדוברים שאנחנו רגילים לראות בשומרי משקל. כך, יש להם אפשרות להגיע לקהל לקוחות חדש לגמרי – בעיקר בקרב גברים צעירים.

האסטרטגיה עבדה לחלוטין: מניות החברה גדלו ב-6% באופן מיידי, ומעריצים רבים עקבו בקמפיין ברשתות השונות אחרי תהליך ההרזיה שחאלד עצמו עובר.

ג'ילט "אנחנו מאמינים: הדרך הטובה ביותר שגבר יכול ללכת בה"

הקמפיין של ג'ילט לא היה קשור לגילוח, זקנים או אפילו טיפוח אישי. במקום זאת, הוא איתגר סטריאוטיפים ו"גבריות רעילה". אז מה קורה כשחברת גילוח הולכת למחוזות תנועת ה-#MeToo בכדי לקדם סוג חדש של גבריות חיובית?

כפי שניתן לשער, הפרסומת זכתה לאהדה ושנאה בו זמנית, אבל על דבר אחד אי אפשר להתווכח: היא נהייתה ויראלית בקצב מסחרר וקיבלה כבר מעל 30 מיליון צפיות. אפשר להיות בעדה או לצאת נגדה, אבל אין ספק שהכיסוי התקשורתי ומעורבות הלקוחות היו גבוהים מהרגיל.

המידע מאחורי הפרסומת מראה שהיה לה את ההשפעה של גישה לשוק גדול יותר, כולל נשים, מה גם שהפניה הצליחה להגיע לקהל היעד המיליניאלי, שכמו שנאמר קודם – אוהב מותגים שמדברים על אחריות חברתית כחלק מהמתודה שלהם.

AirBNB #WeAccept

בעקבות משבר המהגרים מסוריה, חברת איירBNB יצאה בקמפיין שנוקט בעמדה ושולח מסר של קבלה. הפרסומת מראה פסיפס פרצופים מעדות שונות המתערבבים אחד עם השני עם טקסט שקורא "אנחנו מאמינים שלא משנה מי אתם, מאיפה אתם את מי אתם אוהבים או למי אתם סוגדים, כולנו שייכים. העולם הזה יפה יותר ככל שאתם יותר מכילים." המודעה הדגישה את ההתחייבות של החברה לספק פתרונות אירוח לטווח קצר עבור אנשים הצריכים אותם, כמו פליטים, קורבנות של אסונות ועובדים בתחומי ההצלחה.

המודעה קיבלה לא מעט שנאה ברשתות החברתיות, אבל נראה שעיקר התגובות היו חיוביות. המודעה ייצרה כ-33,000 ציוצים במהלך החצי השני של הסופרבול, נתון שגדול יותר מכל מפרסם אחר, וכאמור – רובם היו חיוביים. לפי המידע הפנימי של החברה, כ-85% מהתגובות היו חיוביות, והקריאה אל הציבור לפתוח את הבתים שלהם למען הזקוקים לכך, הביאה כ-15,400 מתנדבים חדשים.

תגובות
הוסף תגובה

* אין לשלוח תגובות הכוללות מידע המפר את תנאי השימוש של StartIsrael לרבות דברי הסתה, דיבה וסגנון החורג מהטעם הטוב.