Photo by Nik MacMillan on Unsplash
23 יוני 2019 | גלעד סרוסי
איך מודיעין עסקי יכול לאפשר לכם לנצח את המתחרים שלכם

אולי אתם לא תהיו ג'יימס בונד, אבל אין ספק שתחום המודיעין העסקי יכול לתת לכם יתרונות עצומים על פני המתחרים שלכם. איך? התשובה לפניכם

שוק עם תחרות גדולה כולל בתוכו הרבה אי-ודאות; מתחרים רבים, יכולות חדשות, צורות שיווק שונות; השווקים כיום כל כך דינמיים ומשתנים על בסיס יומי, כך שיצירת יתרון תחרותי נעשית מאתגרת יותר מיום ליום. על מנת לנצח מתחרים במגרש העסקי ואף לשמור על יתרון תחרותי לטווח הארוך, עליכם להיות "המרגלים" של העולם העסקי בתחומכם. תלמדו כמה שיותר על השוק בו אתם מתחרים, הכירו מי הם המתחרים שלכם, וגלו מה הצעד הבא שלהם. חפשו האם המתחרים שלכם עושים משהו יותר טוב מכם ונסו להתאים את עצמכם; זהו נקודות חולשה אצל המתחרים והפכו נקודות אלה להזדמנויות עסקיות עבורכם.

בעזרת 5 הכלים הבאים, תוכלו לחשוף, תוך שניות, מידע על המתחרים שלכם שלא היה גלוי לעיניכם קודם לכן. מידע זה יעזור לכם לקבל החלטות ולבנות אסטרטגיה תחרותית לטווח הקצר והארוך.

    1.  Internet Archive WayBackMachine
      יכולות: ארכיון אתרים השומר צילומי מסך של אתרים החל משנת 1996 ומאפשר להיחשף לתוכן ולמבנה האתר לאורך כל שלבי חייו.
      שימוש מודיעיני לדוגמה: מאפשר לאמת תהליכי התפתחות של חברה ומוצריה לאורך השנים על בסיס היסטוריית האתר.
                                                     
      www.archive.org/web

    2. corporationwiki
      יכולות: אתר שייעודו לספק שקיפות תאגידית ונתונים היסטוריים על חברות ואנשים. האתר דוגל במדיניות נוקשת בכל הקשור לשקיפות מלאה וגילוי נאות. כל מידע אישי אשר משויך לשם החברה הרשום אצל רשם החברות האמריקאית יעלה בחיפוש, לרבות קשרים, כתובות, חברות לשעבר וכו'.
      שימוש מודיעיני לדוגמה: מאפשר היכרות עם התאגיד, מיפוי המבנה הארגוני ומציג סקירות אודות הנהלת החברה. כך תוכלו ללמוד מי הם האנשים מאחורי החברה.
                                                     
      www.corporationwiki.com


    3. Whogotfunded.com
      יכולות: ממסד נתונים מבין הגדולים בעולם אשר עוקב אחר עסקאות, אירועי מימון, והתפתחויות הון בענפים השונים ברחבי העולם.
      שימוש מודיעיני לדוגמה: הממשק מאפשר למשתמשים למיין בקלות עסקאות לפי מדינה, תאריך, היקף העסקה, חברת השקעות וכו'. כך תוכלו לגלות מי קיבל כסף, כמה הושקע ועל-ידי מי בלחיצת כפתור.  
                                                     
      www.whogotfunded.com


    4. SimilarWeb
      יכולות: מאגד נתונים על התנהגות דיגיטלית ממקורות שונים ברשת כדי לאמוד נתוני תנועה, גיאוגרפיה, ומיפוי פניות מאתרים ואפליקציות אודות אתרי החברה.
      שימוש מודיעיני לדוגמה: מאפשר זיהוי מהיר של המתחרים המרכזיים בשוק, היכן אתם ממוקמים ביחס אליכם בשוק, מאיפה נכנס תנועה לאתרי המתחרים, השוואת ביצועים וכן מספק הבנה מעמיקה של השוק, וצרכי השוק.
                                                     
      www.similarweb.com

    5. RocketReach
      יכולות: מאפשר לחשוף מיילים ומספרי טלפון על בסיס לינק לפרופיל לינקדין בלבד, ללא צורך בהוספת הפרופיל לקשרים.
      שימוש מודיעיני לדוגמה: איתור כתובת אימייל או מספר טלפון של אנשי מפתח בחברות מתחרות כקצה חוט שבעזרתו ניתן לאתר מידע נוסף, יחסית בקלות ברחבי האינטרנט או לבצע פניה לאותו גורם עם שאלות לקוח סמוי.
                                                     
      www.rocketreach.co


מודיעין תחרותי זהו הנשק הסודי של האסטרטגים מבינכם שחושבים קדימה לטובת צמיחתה של החברה. שימוש במודיעין תחרותי מאפשר לכם להיות צעד אחד לפני כולם, מסייע בהבנת השוק, המתחרים וחיזוי הצעד הבא של היריבים. באמצעות תיקוף שוטף של מיפוי השוק ומעקב צמוד אחר המתחרים תוכלו לקבל החלטות אסטרטגיות מושכלות לטובת עתיד החברה ויאפשר לכם להחזיק יתרון תחרותי משמעותי לאורך זמן. למעשה, כך תנצחו את המתחרים במגרש הביתי שלהם!

תגובות
הוסף תגובה

* אין לשלוח תגובות הכוללות מידע המפר את תנאי השימוש של StartIsrael לרבות דברי הסתה, דיבה וסגנון החורג מהטעם הטוב.