23 פברואר 2020 | מערכת StartIsrael
23.02 - השבוע בסטארטאפים

איזו חברה ישראלית הצטרפה למועדון היוניקורן? איך ייתכן שישראל מפגרת אחרי מדינות אחרות בתחום ה-AI? וגם - סטארטאפים ישראלים המפתחים תעשייה חכמה מחפשים שת"פים בחו"ל.

השבוע הפינה בחסות: כנס מסלול WinTech לחברות הזנק




סיכום השבוע בתחומי הסטארטאפים והיזמות בארץ ובעולם:

בפינתנו החדשה - השבוע בסטארטאפים, אנו נרכז לכם את החדשות והעדכונים הכי חמים עם סיכום השבוע החולף בעולם הסטארטאפים.
כמו תמיד, מי שמעוניין לתרום או לציין נושא חשוב שפספסנו, מוזמן לפנות אלינו: [email protected]


סנטינל וואן הישראלית מצטרפת למועדון היוניקורן

סבב הגיוס הנוכחי של סנטינל וואן, שבו קרן ההשקעות האמריקנית אינסייט השקיעה בה 200 מיליון דולר, הקפיץ את שוויה ל-1.1 מיליארד דולר, והכניס אותה למועדון היוניקורן, שחברות בו חברות ששוויין עולה על מיליארד דולר. הערכה היא שגיוס זה, שהוא החמישי במספר של החברה, הוא האחרון לפני יציאתה להנפקה, וישמש אותה להרחבת פעילותה.

בניגוד לתחזיות האופטימיות של סנטינל, קיים חשש שהמיזוג בין מלאנוקס לאנבידיה, שרכשה אותה במרץ האחרון תמורת 6.9 מיליארד דולר, בסכנה. הנימוק הרשמי לכך הוא עיכובים בקבלת אישורים מהרגולטורים בסין. בינתיים בסין עסוקים בקורונה, וכל נושא אחר הוסט הצידה, וכבר בספטמבר אמר מנכ"ל מלאנוקס, שהם נערכים גם למצב שמלאנוקס תישאר עצמאית וגם למצב שהיא תהפוך לחלק מאנבידיה.

 

סטארטאפים ישראליים המפתחים תעשייה חכמה גייסו 650 מיליון דולר ממשקיעים בשנת 2019

ההשקעות בחברות סטארטאפ ישראלית המנסות להביא חדשנות לתעשיות ותיקות, קפצו מ-112 מיליון דולר ב-2014 ל-650 מיליון דולר ב-2019. אולם מגזר זה עדיין נמצא בשלבים ראשונים, והחברות העוסקות בתחום נאבקות על מקומן בתעשייה. המפעלים בארץ רגילים לסטנדרט תעשייתי ירוד ואין להם יכולת להתמודד עם תחרות ושינויים ברמה הגלובלית. לכן סטארטאפים ישראליים צריכים ליצור שיתופי פעולה עם חברות ענק עולמיות.

בכנס הטכנולוגיות שיתקיים בתל אביב ב-24–27 בפברואר, ישתתפו חברות רבות מרחבי העולם וסטארטאפים ישראליים יציגו את החידושים שלהם בתחום.

 

ישראל מסתכנת בפיגור בבינה המלאכותית למרות הצמיחה בתחום

בישראל יותר מ-1,150 חברות העוסקות בבינה מלאכותית (AI), אולם לרשויות אין מדיניות אחידה בתחום. כבר היום, ישראל נמצאת במקום ה-21 בעולם במדד המוכנות ל-AI, והיא עשויה להידרדר למקום נמוך יותר, ללא השקעה ממשלתית בתשתיות מתאימות.

בכדי לסגור את הפער עם מדינות אחרות שבהן יש תוכניות ממשלתית לקידום התחום, רשות החדשנות הכריזה על תוכנית שתכסה את עלות ההכשרה של עובדים מיומנים בתחום. כיום ישנם בישראל 2,000 מומחי AI, וההערכה היא שחסרים 15,000 מומחים בתחום. השקעה בהכשרה תקדם את הכלכלה הישראלית בדרך לדומיננטיות טכנולוגית המבוססת על בינה מלאכותית.

אילת וניס משיקות יוזמה לפיתוח ערים חכמות

הערים אילת וניס הודיעו כי יפתחו בתוכנית שתיארך שנתיים, לפתרון בעיות עירוניות נפוצות בתחומי הבריאות, התשתיות, התחבורה, האנרגיה השירותים הקהילתיים והתיירות, באמצעות פתרונות המבוססים על טכנולוגיה חכמה. את התוכנית יוביל המרכז הטכנולוגי אילת, שישמש כמרכז פיתוח לפתרונות מבוססי טכנולוגיה עבור הצוותים של אילת ושל ניס.

תוכנית זו היא חלק מהרצון להפוך את אילת לחממה טכנולוגית חדשנית בתחום התיירות, והיא מתווספת להסכם שיתוף הפעולה הטכנולוגי שנחתם בין ישראל ואיטליה, לפיתוח סטארטאפים איטלקיים על פי המודל הישראלי.

רוצים להתעדכן בתכנים נוספים בנושאי סטארטאפ ויזמות? הירשמו עכשיו לניוזלטר שלנו ותמיד תישארו בעניינים > להרשמה


תגובות
הוסף תגובה

* אין לשלוח תגובות הכוללות מידע המפר את תנאי השימוש של StartIsrael לרבות דברי הסתה, דיבה וסגנון החורג מהטעם הטוב.