8 מרץ 2020 | מערכת StartIsrael
08.03 - השבוע בסטארטאפים

השבוע בסטארטאפים: גיוסי שיא של סטארטאפים ישראליים ב-2019, האם השיא יישבר ב-2020? ואולי סוף סוף נאכל סטייק עסיסי שהודפס במדפסת תלת ממד ולא מרקמות בעלי חיים?

                                                     השבוע הפינה בחסות: "המדריך ליזם המתחיל"




סיכום השבוע בתחומי הסטארטאפים והיזמות בארץ ובעולם:


בפינתנו החדשה - השבוע בסטארטאפים, אנו נרכז לכם את החדשות והעדכונים הכי חמים עם סיכום השבוע החולף בעולם הסטארטאפים.
כמו תמיד, מי שמעוניין לתרום או לציין נושא חשוב שפספסנו, מוזמן לפנות אלינו:[email protected]


MeaTech הישראלית רוצה להדפיס סטייקים ייחודיים

כבר כמה שנים נעשים ניסיונות להדפיס תחליפי בשר שאינם בשר מרקמות של בעלי חיים באמצעות מדפסות תלת ממד. ההדפסות הראשונות לא היו טעימות במיוחד, אולם הצליחו להוכיח שהדבר אפשרי. ניסיון כזה נעשה על ידי החברה הישראלית Future Meat, על בסיס מחקר שערך פרופ' יעקב נחמיאס מהאוניברסיטה העברית.

ניסיון נוסף נעשה כיום על ידי MeaTech הישראלית, הנסחרת בבורסה בישראל בשווי של 107 מיליון ₪. מטרת החברה היא לייצר סטייק בשלוש שניות ובלחיצת כפתור אחת, כאשר כיום הדפסת סטייק אורכת כשעה. מנכ"ל החברה אמר כי החברה שואפת שתוך 6-8 שנים מוצרי החברה יגיעו למדפי החנויות.



הסטארטאפ המשפטי
Atrium נסגר ויחזיר למשקיעים 75.5 מיליון דולר

חברת הסטארטאפ המשפטי Atrium נסגרת, לאחר שלא הצליחה להבין כיצד לספק מידע משפטי יעיל יותר ממשרד עורכי דין מסורתי. החברה כבר פיטרה את 100 עובדיה, והיא תחזיר לכמה מהמשקיעים סכום של 75.5 מיליון דולר.

הרעיון שעמד מאחורי הקמת Atrium היה לייעל את העבודה של סטארטאפים באמצעות תוכנה שתסייע לנווט את גיוס הכספים, העסקת עובדים, עסקאות רכישה ובשיתופי פעולה עם הצוותים המשפטיים. החברה הציעה גם עורכי דין שיסייעו בכל הפעולות הלל. אבל הניסיון לא צלח, והגילדות של עורכי הדין הוסיפו אף הן לחוסר ההצלחה עד שג'סטין קאן, מייסד Atrium, נאלץ להודיע על סגירת החברה.

 

חברות סטארטאפ ישראליות גייסו יותר מ-700 מיליון דולר בפברואר

חברות סטארטאפ ישראליות שברו שיא של גיוסי כספים ב-2019, כשגייסו סכום שיא של 8.3 מיליארד דולר במהלך השנה כולה. בחודשיים הראשונים של שנת 2020 הספיקו לגייס כבר 1.5 מיליארד דולר, כאשר בתקופה המקבילה אשתקד, גויסו מיליארד דולר בלבד.

את סבב הגיוסים הובילה חברת SentinelOne, שגייסה 200 מיליון דולר בפברואר השנה. אפליקציית הרפואה האישית K Health גייסה 48 מיליון דולר, וחברת פיתוח התרופות NeoTX Therapeutics גייסה 45 מיליון דולר.

 

מלאנוקס רכשה את סטארטאפ המודיעין הרשתי Titan IC

יצרנית השבבים הישראלית מלאנוקס רכשה את חברת הסטארטאפ Titan IC, שמקום מושבה בבלפסט, צפון אירלנד. לא נמסר מהו סכום הרכישה. 30 עובדי Titan IC ישולבו במלאנוקס, ומשרדיה יהפכו למרכז המחקר והפיתוח של מלאנוקס בתחום המודיעין הרשתי.

מלאנוקס ממוקמת ביוקנעם, ויש לה מרכזי פיתוח בתל אביב, רעננה, קריית גת ותל חי. כמו כן יש לה מרכזים גם ברשות הפלשתינית, בעזה, בשכם וברוואבי, וכן מרכזים נוספים בארה"ב, אוקראינה, סין, הודו, דנמרק וסינגפור. כעת אירלנד תתווסף למרכזים הללו.

עסקה נוספת של מלאנוקס לרכישת Nvidia Corp בסכום 6.9 מיליארד דולר שהוכרז עליה במרץ 2018, מחכה עדיין לאישור רגולטורי בסין.


רוצים להתעדכן בתכנים נוספים בנושאי סטארטאפ ויזמות? הירשמו עכשיו לניוזלטר שלנו ותמיד תישארו בעניינים > להרשמה

תגובות
הוסף תגובה

* אין לשלוח תגובות הכוללות מידע המפר את תנאי השימוש של StartIsrael לרבות דברי הסתה, דיבה וסגנון החורג מהטעם הטוב.