22 מרץ 2020 | מערכת StartIsrael
22.03 - השבוע בסטארטאפים

האם אתם מתאימים? ממשלת ישראל מחלקת מענקים לסטארטאפים הנלחמים בקורונה! וגם: צ'קמרקס הישראלית נרכשה ביותר ממיליארד דולר, סטארטאפ ישראלי לעבודה מהבית גייס 14 מיליון דולר ו-GitHub של מיקרוסופט רכשה סטארטאפ להפצת קוד פתוח

השבוע הפינה בחסות: פודקאסט "סטארטאפ במגירה"
 



סיכום השבוע בתחומי הסטארטאפים והיזמות בארץ ובעולם:

בפינתנו החדשה - השבוע בסטארטאפים, אנו נרכז לכם את החדשות והעדכונים הכי חמים עם סיכום השבוע החולף בעולם הסטארטאפים.
כמו תמיד, מי שמעוניין לתרום או לציין נושא חשוב שפספסנו, מוזמן לפנות אלינו:[email protected]
 
 

ממשלת ישראל מכריזה על מענקים בסך 50 מיליון ₪ לחברות סטארטאפ הנלחמות בקורונה

ממשלת ישראל הודיעה על הקצאת 50 מיליון ₪ לחברות מכל המגזרים, המפתחות מוצרים למלחמה בנגיף הקורונה. המענקים יינתנו לחברות שיגישו תוכניות מחקר ופיתוח, הוכחות היתכנות, מוצרים ופתרונות טכנולוגיים המיועדים להתמודדות עם נגיף הקורונה. רשות החדשנות, משרד הכלכלה והתאחדות התעשיינים קוראים לחברות להגיש תוכניות מחקר ופיתוח להגברת ייצור המוצרים הקשורים לקורונה, והממשלה תציע תמיכה כלכלית של 50%–75% מההוצאות, לתוכניות שיראו פוטנציאל לחזק את מערכת הבריאות בישראל או לספק פריצת דרך במאבק בקורונה.

Microsoft’s GitHub רוכשת את הסטארטאפ Npm

חברת הבת של מיקרוסופט - GitHub, הודיעה שהיא רוכשת את Npm, המפעילה שירות מקוון להפצת קוד פתוח הנכתב בג'אווה סקריפט, ומציעה תוכנות שחברות יכולות להשתמש בהן גם עבור הקוד שלהן עצמן. רכישה זו מאפשרת למיקרוסופט להכפיל את יכולותיה לסייע לאנשים פרטיים ולמפתחים בחברות לאמץ תוכנות קוד פתוח, על אף המורשת של מיקרוסופט כמפיצה תוכנות בתשלום כמו Windows. רכישה זו באה לאחר שבמאי בשנה שעברה, GitHub הציגה שירות Package Registry, שאיפשר לאנשים לפרסם "חבילות" (מקטעים) מהקוד שלהם, והיווה תחרות לחברת Npm.


למרות הקורונה - אקזיט עצום: הלמן פרידמן רכשה את צ'קמרקס (Checkmarx) תמורת סכום עתק

בעיצמו של משבר הקורונה חברת ההשקעות האמריקאית הפרטית, הלמן פרידמן, רכשה את חברת הסייבר הישראלית צ'קמרקס בעסקת מזומן לפי שווי של 1.15 מיליארד דולר. הרכישה נעשתה מתוך הסתכלות כלכלית לטווח ארוך, על אף המשבר הקורונה הנוכחי. חברת צ'קמרקס מפתחת תוכנה לאבטחת אפליקציות, ומוצר הדגל שלה הוא מערכת המנתחת קודי תוכנה ומאתרת פרצות אבטחה אפשריות, עוד בשלב הפיתוח המוקדם. המרוויחה העיקרית מהעסקה היא חברת אינסייט פרטנרס, שרכשה את השליטה בצ'קמרקס בשנת 2015 לפי שווי של 120 מיליון דולר.

בצל הקורונה: סטארטאפ לעבודה מהבית גייס 14 מיליון דולר

הסטארטאפ Axis Security המפתח טכנולוגיית גישה מאובטחת ליישומים ארגוניים בענן, השלים סבב גיוס של 14 מיליון דולר, כאשר את סבב הגיוס הובילה קרן ההשקעות האמריקאית Ten Eleven Ventures. ב-Axis Security מפתחים פלטפורמה המאפשרת גישה פרטית ליישומים ארגוניים בענן בצורה בטוחה, מכל מכשיר וללא צורך בשינויים ברשת או ביישומים. מדובר בטכנולוגיה שבימים האלה הביקוש אליה נוסק עקב המעבר של ארגונים רבים לעבודה מהבית.
גיוס זה הצליח למרות משבר הקורונה, מפני שמדובר במוצר לגישה מרחוק והביקוש אליו רק צומח בימים אלו.

 


רוצים להתעדכן בתכנים נוספים בנושאי סטארטאפ ויזמות? הירשמו עכשיו לניוזלטר שלנו ותמיד תישארו בעניינים > להרשמה

תגובות
הוסף תגובה

* אין לשלוח תגובות הכוללות מידע המפר את תנאי השימוש של StartIsrael לרבות דברי הסתה, דיבה וסגנון החורג מהטעם הטוב.