26 אפריל 2020 | מערכת StartIsrael
26.04 - השבוע בסטארטאפים

השבוע בסטארטאפים: 120 מיליון דולר יינתנו לסטארטאפים מתחומי ה-Deep Tech; בין קורבנות הקורונה: סטארטאפ ישראלי מתחום הרכב קרס, וכדי למנוע קורבנות נוספים, סטארטאפ אחר מנסה לטהר את האוויר בבתי החולים.

 
 
 
סיכום השבוע בתחומי הסטארטאפים והיזמות בארץ ובעולם:
 
בפינתנו החדשה - השבוע בסטארטאפים, אנו נרכז לכם את החדשות והעדכונים הכי חמים עם סיכום השבוע החולף בעולם הסטארטאפים. כמו תמיד, מי שמעוניין לתרום או לציין נושא חשוב שפספסנו, מוזמן לפנות אלינו: [email protected]
 

גויסו 120 מיליון דולר שיושקעו בסטארטאפים הנמצאים בראשית דרכם

קרן הון הסיכון הישראלית S Capital גייסה 120 מיליון דולר, שיושקעו בסטארטאפים מתחומי ה-Deep Tech שנמצאים בשלב התחלתי. ההשקעות יינתנו למגוון תחומים, וביניהם אינשורטק, פינטק, למידת מכונה, בינה מלאכותית, תוכנות לארגונים, אבטחת סייבר ו-IT. הקרן החליטה לתמוך בחברות המייצגות את דור העתיד בתחומים הללו, משום שמניסיון העבר הם למדו שחברות סטארט-אפ רבות נולדו בעתות משבר.

הסטארטאפ שמנסה לטהר את האוויר בבתי חולים

חברת הסטארטאפ הישראלית Aura Smart Air, המפתחת מערכות לטיהור אוויר, מעמידה אותן במבחן כנגד נגיף הקורונה. הניסוי נעשה במחלקה הכירורגית בבית החולים שיבא, ונבדק בו אם המערכת מצליחה לסנן את נגיפי הקורונה. בניסויים במעבדה החברה כבר הוכיחה את הצלחתה בהריגת 99% מנגיפי השפעת, ויש לה פוטנציאל גם בסינון נגיף הקורונה. לאור התוצאות שהחברה הראתה עד כה, היא נמצאת בשלבים לקבלת אישור מימון מהאיחוד האירופי, ששם לו למטרה למצוא פתרונות לזיהומים במקומות סגורים, ובמיוחד לנגיף הקורונה.

על הקשר של בינה מלאכותית למחסומים בין ישראל לרשות הפלשתינית

בקיץ האחרון הותקנו מערכות זיהוי פנים ב-27 מחסום בין ישראל לרשות הפלשתינית, וגרמו לארגוני זכויות אדם להתקומם. אולם הוכח שהאמצעים הללו יעילים בצמצום התורים, בהשוואה לזמנים שבהם חיילים בדקו תעודות זהות ידנית. סורקי זיהוי הפנים פותחו על ידי חברת הסטארטאפ הישראלית AnyVision, הקשורה למיקרוסופט שבסיסה ברדמונד. AnyVision קיבלה תמיכה על סך 74 מיליון דולר מקרן הון הסיכון של מיקרוסופט, שהותקפה על כך. אין זה הקשר הראשון בין סיאטל לחברות בינה מלאכותית ישראליות. הקשרים מתבטאים ברכישות של מיקרוסופט ואמזון של סטארט-אפים ישראלים ובשיתופי פעולה אקדמיים.

מקורבנות הקורונה: הסטארטאפ הישראלי Engie

Engie Motors שהוקמה בשנת 2014, ופיתחה מכשיר המתחבר באמצעות בלוטות' למחשב הרכב, מפקח על ביצועיו וממליץ על תיקונים בעת הצורך, נסגרת. עד כה החברה גייסה 10 מיליון דולר בשלושה סבבים, ובתקופה האחרונה היא ניסתה לגייס משקיעים מהשוק האסייתי. אך הניסיון נכשל, בגלל נגיף הקורונה שבעטיו משקיעים נאלצו לערוך קיצוצים. החברה כבר פיטרה כמחצית מעובדיה ב-2019, וכיום נותרו בה 8 עובדים ושניים מתוך שלושת מייסדיה, שעושים מאמצים להציל את החברה מקריסה מוחלטת.

MigVax הישראלית גייסה 12 מיליון דולר לפיתוח חיסון ל-COVID-19

פיתוח חיסון כנגד COVID-19 עשוי לארוך יותר משנה, ובלעדיו אנחנו עלולים להמשיך להידרש לריחוק חברתי. כיום חברות רבות בעולם מנסות לפתח חיסון לנגיף. אחת מהן היא MigVax הישראלית, שגייסה כעת 12 מיליון דולר באמצעות פלטפורמת גיוס ההמונים OurCrowd. בחברה חושבים שהם יכולים להאיץ את זמן פיתוח החיסון, משום שהם כבר היו בשלבי פיתוח של חיסון לברונכיטיס. החיסון של MigVax אינו מכיל את הנגיף עצמו, ולכן הוא יהיה בטוח לשימוש גם בקרב בעלי מערכת חיסונית חלשה ויש סיכויים נמוכים יותר לתופעות לוואי ממנו. מנכ"ל OurCrowd אמר שהם נענו לבקשה להשקיע בחברה זו, משום שיש לכך השפעה עצומה על אנשים כה רבים וזהו מרוץ להצלת חיים.



רוצים להתעדכן בתכנים נוספים בנושאי סטארטאפ ויזמות? הירשמו עכשיו לניוזלטר שלנו ותמיד תישארו בעניינים > להרשמה

תגובות
הוסף תגובה

* אין לשלוח תגובות הכוללות מידע המפר את תנאי השימוש של StartIsrael לרבות דברי הסתה, דיבה וסגנון החורג מהטעם הטוב.