7 מאי 2020 | מור אלדן
איך מאמצים את גישת ה"כן" בעסקים?

ראיתם את הסרט עם ג'ים קארי, יס מן? במידה ולא, אתם חייבים! אבל במידה וכן, מי מכם חושב שהוא אומר "כן" ללא היסוס? במאמר הבא, נפרט על 5 טיפים שיעזרו לכם ליישם את גישת הכן בעסקים

תקופת הילדות שלנו מאופיינת במגוון רחב של פעילויות ועשייה, וככל שאנו מתבגרים אנו הופכים הססנים יותר ויותר ועוצרים מבעד עצמנו להגיד "כן" מבלי לחשוב על כך מיליון פעם. אבל בעולם היזמות, ועל אחת כמה וכמה בתקופה זו שבה האדמה רועדת לנו מתחת לרגליים - מדובר בתכונה חשובה מאין כמותה. אז כיצד אנחנו יכולים ליישם את מתודולוגית הילדות שלנו ולהגיד 'כן'? ריכזנו עבורכם 5 טיפים מעשיים 

נסו רגע להיזכר בתקופה הכי טובה בחייכם, זו שהייתם מוכנים לעצור הכל ולו היה לכם מכונת זמן  אליה הייתם מבקשים לחזור. ההימור שלי, הוא שהתקופה הזו היא הילדות. ומה מייחד את התקופה הזו? העשייה שלנו, ובוודאי יעניין אתכם לדעת שזו גם התקופה שבה ההתפתחות שלנו הינה המואצת ביותר. 

כבוגרים, אנחנו הססנים הרבה יותר, עסוקים יותר ומנעד העיסוקים שלנו (מחוץ לשעות העבודה) מצטמצם באופן טבעי. כתוצאה מכך, האינטרוולים בין מאורע מרגש כזה או אחר בחיינו הופכים להיות לעיתים אחת לכמה שנים, בעוד בילדותנו – היינו כל הזמן בעשייה והתנסינו בדברים חדשים (חוג ריקוד ו/או טניס ו/או ציור ו/או צופים וכו'). 

אז כיצד אנחנו יכולים ליישם את מתודולוגית הילדות שלנו ולהגיד 'כן' בעולם היזמות? ומה יוצא לנו מכך? 

הנה כמה טיפים פרקטיים שיסייעו לכם לאמץ את גישת ה"כן" ולהצמיח את המיזם שלכם (ולא פחות חשוב מכך, את עצמכם) קדימה: 

 

1. המובן מאליו: אמרו "כן"! 

נכון, קל להגיד וקשה ליישם. אבל מה אם במשך שבוע שלם תנסו להגיד 'כן' להזדמנויות הנקרות בדרככם? ובכדי להפוך את העצה לפרקטית הלכה למעשה: אם אין לכם סיבה ממשית להגיד 'לא', או אם אתם מתלבטים – תמיד בחרו באפשרות החיובית! כדי להרוויח בגדול, צריך להיות פתוחים לדברים חדשים, שהרי אי אפשר לצפות לעשות בכל יום את אותו הדבר ולקבל Output חדש. נכון? 
 
2. פגשו אנשים חדשים ומגוונים (גם וירטואלית נחשב!) 

לעיתים האנשים שאנחנו מבלים בחברתם את מרבית זמננו אוהבים אותנו אבל דווקא מהמקום הזה הם גם עלולים לגונן עלינו, לעיתים יתר על המידה. מעבר לכך, הם רואים אותנו כפי שאנחנו, אבל לא בהכרח כפי שהיינו רוצים לראות את עצמנו בעוד X זמן. ולכן, כדי שנוכל להתפתח, אנחנו צריכים גם להקיף את עצמנו באנשים חדשים שלא מכירים אותנו, ולפיכך  גם אין להם דעות קדומות אודותינו. ואיפה נמצא אותם? קהילות יזמות בפייסבוק, דרך מכרים משותפים, מיטאפים, אירועים חברתיים ומקצועיים ועוד. 
 
3. בחרו שותף ששונה מכם – ב-180 מעלות 

העצה הזו למעשה מתחברת לטיפ הקודם, אבל אם אתם עדיין בשלב שבו אתם יכולים לבחור או לצרף שותף למיזם שלכם, היא כנראה החשובה ביותר. השותפים שלכם למיזם עומדים להיות המשפחה השנייה שלכם, ולעבור איתכם הרבה עליות (וירידות). אם תקיפו את עצמכם במישהו ששונה מכם זה בהכרח יגרום לשניכם לצאת מאיזור הנוחות וכפי שאנחנו כבר יודעים  כדי ליצור משהו חדש, צריך לסגל דפוסי מחשבה ופעולות חדשות. ומי יוכל לסייע לכם בכך? נכון מאוד! שותף ששונה מכם לגמרי. 
 
4. ספרו ליקום שאתם פתוחים למשהו חדש 

הספקנים מביניכם ירימו גבה, אבל אם נזכר בטיפ הראשון  אמרנו שאנחנו מתנסים באמירת 'כן' וזו ההזדמנות הראשונה שלכם! ספרו ליקום שאתם מחפשים הזדמנויות חדשות, פתוחים לשמוע רעיונות, מעוניינים לפתח שיתופי פעולה מעניינים וכו'. תוכלו לעשות זאת באמצעות פוסט ברשתות החברתיות ובקהילות יזמות או להעביר את השמועה מפה לאוזן דרך מכרים וקולגות. תתפלאו לראות שכאשר את משדרים שאתם מעוניינים  ההזדמנות הקרובה תחכה ממש מעבר לפינה. 
 
5. דעו במה אתם טובים  ובמה פחות 

דרך טובה לקפוץ למים היא לערוך רשימה ראשונית שבה אתם מפרטים במה אתם חזקים כיום ובמה פחות (כמובן שרצוי שהרשימה תהיה מחוברת ליכולות שקשורות למיזם עצמו). 
לבסוף, בחרו יכולת אחת שבה אתם מרגישים חזקים, וחשבו כיצד תוכלו להמשיך לאמן ולחזק אותה. לאחר מכן, עברו על רשימת החולשות ובחר וחולשה אחת שתרצו לחזק. כעת, קבעו לעצמכם יעד מדיד ותחום בזמן לשיפור אותה מיומנות. לדוגמא, אם החוזקה שלכם היא דיבור מול קהל, קבעו הרצאה. אם החולשה שלכם היא ניהול זמן, הירשמו לקורס או וובינר שיתן לכם כלים מעשיים להשתפר. 
 
אם נחזור לתחילת המאמר, הרי ברור שלא ניתן (ובינינו, גם לא צריך) להגיד תמיד 'כן'. ובכל זאת, בעידן המודרני וכמבוגרים קל לנו לשכוח את הספונטניות ולעיתים רבות המטענים שצברנו לאורך השנים מונעים מבעדנו להתפתח ולהצליח ולכן הניסוי הזה נועד לסייע לכל יזם לקפוץ למים  כי אין סיכוי בלי סיכון. 

  

נכתב ע"י מור אלדן, CEO חברת Marketech 

תגובות
הוסף תגובה

* אין לשלוח תגובות הכוללות מידע המפר את תנאי השימוש של StartIsrael לרבות דברי הסתה, דיבה וסגנון החורג מהטעם הטוב.