3 אוגוסט 2020 | יוסי מלמד
03.08 - טור העורך הראשי

יזמות זו אחת החידות הגדולות ביותר של ימינו. איך הופכים ליזמים? איך הופכים ליזמים מצליחים? איפה לומדים להיות יזם? מה השיטה הנכונה! לטוב ולרע - אין פה תורה מסיני! אין שיטה אחת מדוייקת. ספרים ומאמרים על יזמות נכתבו ועוד יכתבו. קורסים וסמינרים נפתחים בכל סביבה אפשרית ומסביב לשעון. איך זה קשור לאתר שלנו? ומה הולך לקרות אצלנו בתקופה הקרובה?

יזמות זו אחת החידות הגדולות ביותר של ימינו. איך הופכים ליזמים? איך הופכים ליזמים מצליחים? איפה לומדים להיות יזם? מה השיטה הנכונה!

לטוב ולרע - אין פה תורה מסיני! אין שיטה אחת מדוייקת. ספרים ומאמרים על יזמות נכתבו ועוד יכתבו. קורסים וסמינרים נפתחים בכל סביבה אפשרית ומסביב לשעון.

האם באמת אפשר ללמוד יזמות? או שזה אולי חלק מה DNA שלנו שקיבלנו בירושה מאבות אבותנו? האם יזם הוא רק מי שמקים מיזם חדש? או שאולי ישנם יזמים בתוך ארגונים שהם חלק מהם?

אני יזם מאז שאני זוכר את עצמי בין אם זה בבית הספר כיו״ר מועצת תלמידים או בצבא בשירותי ביחידת ההדרכה של ממר״ם, כמייסד ומנכ״ל של חברת שירותי פיתוח וIT וכמייסד של מיזם בתחום הגיימינג. לאורך הדרך שיכללתי את הכלים שהיו לי, למדתי - קצת ממאמרים והרבה מאנשים אחרים - מבוגרים ממני וצעירים ממני. הקשבתי, דיברתי, התווכחתי. חשבתי שאני צודק. טעיתי. וגם לפעמים צדקתי. לפעמים נפלתי לבור פעם או פעמיים, לפעמים עמדתי על הפסגה. זה מאפיין בעיניי דרך של יזם.

כשהחלטתי לקבל את תפקיד העורך הראשי ידעתי שמה שאני רוצה זה שנביא את קולו של היזם ואת קולה של היזמית, שנקים ביחד זירה שמספרת את הסיפור שלנו. אין אמת אחת בעולם היזמות, בדיוק הפוך מכך - יש גוונים שונים, יש גישות שונות ומכולם יש מקום וצריך ללמוד.

על כן, בשבועות הקרובים יצטרפו אלינו עשרות כותבים חדשים בנוסף לאלו שכבר מלווים אותנו. אנחנו ננסה להביא לכם סיפורי הצלחה וכשלון, טיפים מיזמים בשלבים שונים, כלים שיעזרו לכם לנצח וכל דבר שנחשוב שהוא רלוונטי ליזמים באשר הם.

אנחנו נדבר על הרעיון והמוצר, נדבר גם על ניהול האנשים והתרבות במיזם, נעסוק בטכנולוגיות ובכלים שיעזרו לכם לנהל את החברה טוב יותר, נדבר על שיווק ועל מכירות וכמובן איך לא נעסוק בגיוס ההון על רבדיו השונים. לא פחות חשוב, ואולי אפילו לעיתים הכי חשוב - אנחנו נעסוק גם בפן המשפטי.

אם אתם יזמים - מנכ״לים, אנשי מוצר, שיווק, אופרציה, תרבות ואנשים, טכנולוגים - מקומכם איתנו בסטארט-ישראל! אנחנו רוצים לשמוע אתכם, אנחנו רוצים להכיר אתכם ואנחנו בעיקר רוצים שתשתפו את כולם בכל מה שכבר למדתם.

כבר השבוע תכירו יזם נוסף שילווה אותנו בשבועות הקרובים, נמרוד רון, המייסד של AMY, אבל כבר ניתן לו להציג את עצמו בטור הראשון שלו. תזכו גם להכיר את ירדן לפידות המגייסת הגלובלית של קליימסל (שגייסה רק השבוע עוד 23 מליון דולר, ברכות!) שבטורים שלה נעסוק בעולם הגיוס.

נשמח לקבל כל פידבק, בונה או כזה שמעיף את הפוני, אז דברו איתנו!

משעמם לא יהיה פה זה בטוח :)

שלכם,

יוסי מלמד

תגובות
הוסף תגובה

* אין לשלוח תגובות הכוללות מידע המפר את תנאי השימוש של StartIsrael לרבות דברי הסתה, דיבה וסגנון החורג מהטעם הטוב.