2 אוקטובר 2020 | ברק דרכסלר
המגיפה שכולם צריכים לדבר עליה (לא זה לא קורונה)

20-80 באה לחולל שינוי בדרך שאנחנו מתקשרים בין הדורות במיוחד לאור האתגרים המשוגעים שאנחנו חווים סביב משבר הקורונה והריחוק החברתי שנכפה עלינו למען בריאותנו. אתם יכולים לעזור? חד משמעית כן!

דווקא בעולם שהולך ונהיה יותר מרושת ומחובר בחסות הטכנולוגיה, אנחנו כחברה הופכים בודדים יותר, כ 45% מכלל האוכלוסיה יעידו כי הם מרגישים בודדים. מרוץ החיים שהעולם המודרני מכתיב לנו השאיר אותנו בודדים יותר, והראשונים להיפגע הם אוכלוסיית הזקנים.

בזמן שכולנו עסוקים בקורונה והשלכותיה, אנחנו שוכחים את המגפה שקדמה לה, ועודנה איתנו, ובשביל לסבך את המצב, ככל שאנחנו נלחמים חזק יותר בקורונה המגפה השנייה רק הולכת ומתחזקת.

אבל אפשר גם אחרת, השלב הראשון בכל מגפה, בדיוק כמו במלחמה בקורנה, הוא להכיר שאנחנו נמצאים בעיצומה של מגפה.

אם בקורונה עלינו להילחם בעזרת ריחוק חברתי, בדיקות ומטושים,

הדרך הכי משמעותית להילחם במגפת הבדידות, היא לייצר הזדמנויות לשיח ומפגש, שיעצימו ויקנו תחושת משמעות.


בשביל להילחם במגפה הזאת, הקמנו, 4 יזמים, מורן ציפר, ניר יששכר, בן שנפר וברק דרכסלר, 
אי שם בתחילת מרץ את עמותת 20-80ֿ (עשרים-שמונים), או בשמה המלא חיבורים 20-80, אחרי עשור של עשייה בתחומי היזמות החברתית והאימפקט, שבהם הצלחנו לייצר מיזמים מקסימים שהצליחו לייצרים חיבורים משמעותיים, אך השפיעו על מספר מצומצם של אנשים, הבנו שהמפתח לשינוי חברתי עמוק חייב להתחיל בטכנולוגיה.  


המטרה שלנו היא לאפשר למאות אלפי צעירים בארץ ובעולם, להתחבר בקשר אנושי ואישי לאותם אזרחים ותיקים בודדים בטכנולוגיה מותאמת אישית.  אנחנו רוצים לסלול דרך הרואה בטכנולוגיה כלי לחיבור אנושי רב דורי, ולא כזה המרחיק את אוכלוסיית הזקנים. אנחנו רואים בדור הצעיר, בגילאי 20-40, כבעלי החובה לבנות את הגשרים הללו יחד עם האזרחים הוותיקים, ולא על חשבונם. אנחנו מדמיינים את העולם בשנת 2080, כשאנחנו נהיה זקנים, כעולם נגיש טכנולוגית יותר עבורנו, עבור הורינו ועבור ילדינו. עולם שידע להעצים את הערך הגדול שהאזרחים הוותיקים מציעים לו, במינוף הניסיון והרצון של כל אדם ובכל גיל להיות חלק אינטגרלי ופעיל בקהילה בה הוא חי. אנחנו משתמשים בקידמה הטכנולוגית כדי לייצר לכל צעיר וזקן ובכל זמן את ההזדמנות הטובה ביותר עבורם להתחבר אחד לשני, במפגש שמעניק ערך ומשמעות לשני הצדדים, ונותן מענה לבדידות של שני הצדדים.


איך זה קורה בפועל? בימים אלה אנחנו עובדים על אפליקציה חדשה שתאפשר לזקנים ולצעירים להתחבר אחד לשני, בין אם זה לטובת עזרה נקודתית ופשוטה לאזרח ותיק שזקוק לסיוע בהחלפת נורה, איסוף משלוח מהסופר, צעיר שמחפש משהו משמעותי לעשות, או לאפשר לצעירים למצוא זקנים שמביאים עימם אינספור שנות ניסיון ומעוניינים לתת מזמנם ולהעביר ידע לצעירים החפצים בכך.


לא משנה מה מטרת המפגש, אנחנו מאמינים שיצירת יותר מפגשים בין צעירים לזקנים, תעלה את תחושת המשמעות של שני הצדדים, תעצים, תלמד ותהפוך אותנו לחברה טובה יותר לחיות בה.

אז מה לעמותות ולטכנולוגיה? עולם העמותות נתפס כמגזר מיושן, אבל בעולם שמובל על ידי טכנולוגיה, המפתח לשינוי אמיתי טמון ב scale שרק הטכנולוגיה יודעת לתת.


אנחנו חיים בסטארט אפ ניישן, קהילת התוכנה בארץ היא בין המשובחות בעולם, אבל בדר״כ מה שחסר הוא לא הרצון הטוב של קהילת התוכנה הישראלית לעזור, אלא היכולת של עמותות לרתום את האנרגיה הזאת ולמקד אותה.

אנחנו ב 20-80 שמנו את הטכנולוגיה כנקודה מרכזית באפיק הפעולה שלנו כעמותה, ורוצים לייצר מודל לדוגמה איך ניתן לרתום את קהילת התוכנה על מנת לייצר מוצרים טכנולוגיים שמחברים בין אנשים.

בימים אלו איחדנו כוחות עם מיזם דור 2 דור (אפילו עשו על זה כתבה), בגל הראשון הפעלנו את מיזם שמחים לדבר ובסה״כ רק מחודש מרץ הצלחנו לייצר אלפי חיבורים בין זקנים לצעירים.


אז אנחנו מזמינים אתכם להצטרף אלינו למסע במלחמה בבדידות.
אפשר להתחיל עם לייק לעמוד הפייסבוק שלנו, להירשם ולהתנדב דרך דור 2 דור, ולמי שרוצים לתפוס את המקלדת ולהצטרף למאמץ הטכנולוגי מוזמנים לפנות אליי בlinkedin.

ביחד נייצר עולם יותר מחובר, ופחות בודד בתקווה הרבה לפני שנת 2080.

חיבורים בין דוריים גם בימי קורנה


ברק דרכסלר, מנהל צוות תוכנה בסטארטאפ Venn, חבר ועד ו CTO (בהתנדבות) בעמותת 20-80

 

תגובות
הוסף תגובה

* אין לשלוח תגובות הכוללות מידע המפר את תנאי השימוש של StartIsrael לרבות דברי הסתה, דיבה וסגנון החורג מהטעם הטוב.