31 ינואר 2021 | מערכת StartIsrael
האם למיתוס יש גלגלים? 3 מיתוסים על רכבים חשמליים

יצרני רכב מציעים כיום רכבים חשמליים ואנשים רבים המעוניינים לקנות רכב חדש אף מסוקרנים מהאפשרות. עם זאת, מכיוון שמדובר בתחום חדש יחסית בענף הרכב בישראל, הרי שיש גם כמה מיתוסים בנושא שלא ברור עד כמה הם נכונים. בואו נעשה לכם סדר.

רכב חשמלי מייצג ללא ספק את המילה האחרונה בתחום התחבורה. בין אם מדובר על רכב אוטונומי או בשליטת הנהג, עצם האפשרות להשתמש במנוע חשמלי אמורה לחסוך בהוצאות ולסייע בהגנה על איכות הסביבה.

כפועל יוצא מכך, יותר ויותר יצרני רכב מציעים כיום רכבים חשמליים כאלה. בתמורה, אנשים רבים שמעוניינים ברכישת רכב חדש גם מגלים סקרנות כלפי האפשרות. אבל בגלל שבכל זאת מדובר על תחום חדש יחסית, יש לפחות 3 מיתוסים שכדאי לבדוק האם הם נכונים:

 

טווח הנסיעה של רכבים חשמליים מאוד קצר

הטכנולוגיה מתקדמת בקצב מהיר ויחד איתה טווח הנסיעה של רכבים חשמליים. זה נכון שבעבר הסוללות היו מוגבלות וגם לא היו מספיק עמדות טעינה, אבל כל זה עומד להשתפר כאשר יהיו יותר ויותר רכבים חשמליים על כבישי הארץ והעולם.

למעשה, יש רכבי פרימיום חשמליים שמסוגלים לגמוע לא פחות מ-400 קילומטרים בין הטענות. במכוניות סטנדרטיות יותר, לא נדיר למצוא דגמים שמגיעים ל-300 קילומטרים – מה שבהחלט מספיק לתושבי ישראל.

 

צריך להשקיע זמן בהטענת המכונית

בד בבד עם השיפורים הטכנולוגיים שמאפשרים לנהוג על מכוניות חשמליות למרחקים ארוכים יותר, יש גם את העניין של קיצור זמני הטעינה. למעשה, רוב יצרני הרכבים החשמליים משקיעים את המשאבים שלהם בהיבט הזה כדי לשפר את חווית המשתמש של הנהגים.

התוצאה היא חיבור כבל הטענה לתחנת טעינה ייעודית וחזקה, שמותקנת באופן קבוע בבית או נמצאת בחניונים שונים ברחבי הערים. אז נכון שטעינה רגילה עם שקע חשמלי ביתי דורשת השקעה של זמן, אבל זה לא חייב להיות ככה ולכן מדובר במיתוס לא מבוסס.

 

מכוניות חשמליות הן מסוכנות יותר

אנשים שמתעניינים ברכישת כל סוג של רכב חדש צריכים להציב את הבטיחות שלהם ושל הנוסעים בראש סדר העדיפויות. אבל עוד השיקולים הרלוונטיים פחות או יותר מובנים מאליהם עם רכבים סטנדרטיים, הנושא הופך להיות מורכב יותר עם רכבים חשמליים.

החדשות הטובות הן שמכוניות חשמליות לא מסוכנות יותר בהשוואה לרכבי מנוע בעירה פנימית רגילים. בפועל, מה שמשפיע על הבטיחות אלו פרמטרים כגון אבזור ומפרט. יתרה על כך, מכוניות חשמליות מצוידות כיום במערכות בטיחות משודרגות כמו זו שמכבה באופן אוטומטי את הזרם החשמלי של הסוללה במקרה תאונה.

לסיכום, כל טכנולוגיה חדשה מביאה איתה מיתוסים לא ברורים וזה טבעי. אבל ספציפית לגבי מכוניות חשמליות, כיום יש כבר מספיק מידע שמאפשר לבסס את הצלחתן.

תגובות
הוסף תגובה

* אין לשלוח תגובות הכוללות מידע המפר את תנאי השימוש של StartIsrael לרבות דברי הסתה, דיבה וסגנון החורג מהטעם הטוב.