18 מרץ 2021 | אפרת יודוביץ'
חיה בסרט

אפרת יודוביץ' חושבת שנשים צריכות לפרגן לעצמן יותר. לרוב היפה יש הרבה יותר מה להציע ממה שהן חושבות.

יוסי ואני מכירים שנים, אם זכרוני אינו מטעני אני זו שהתחילה איתו.. קראתי על עמותת בוגרי ממר"ם שהוא מוביל וכמובילת הפיתוח העסקי והחדשנות ב-Deloitte, היה לי ברור שחשוב שנכיר וניצור דברים יחד. 

המון בקבוקי יין נפתחו מאז במפגשים, הרצאות, ארוחות וחגיגות. יוסי חי בפורטוגל, אני חייתי בניו יורק, נשים רבות ומוכשרות הגיעו להישגים מדהימים, פרצו דרך לאחרות, הקימו וייסדו, יצרו והובילו ומקווה שגם הרימו כוסית לכבוד כל הישג, זה עוד דבר שאני עושה – לחגוג הישגים קטנים וגדולים, ממליצה.


אתמול בשעת ערב יוסי פנה אליי עם ההצעה המפתה של לשתף בפלטפורמה שלו לכבוד חודש האשה, עוד הישג מקסים מבחינתי. אז יושבת עם כוס יין ולמעשה מתקתקת בקצב על המקלדת כי יש לי כל כך הרבה להגיד.. אתחיל בהצעה, לקדם את חודש האשה לחודש ההגשמה, כי תכלס החל משחר ההיסטוריה אנחנו יוזמות ומככבות בתפקידים ראשיים ולמעשה מגשימות את עצמנו (גם גברים מגשימים אבל פה ביקשו ממני להתמקד ברוב, 51%).


הרוב היפה והחזק, לעניות דעתי זקוק לשיפור בשריר הפרגון. הפרגון לעצמנו, הורדת מפלס הביקורת העצמית לצד הגברת התמיכה זו בזו. החל ממילה טובה, חיוך וטפיחה על השכם (בתום הריחוק החברתי..) ובסושיאל מדייה פרגון בצורת לייק ושייר, דרך שיתוף, חיזוק והעצמה, הענקת במה וכן גם לפאר, להלל ולשבח את מי שבוחרת לעשות. עשייה זה מדבק, קחו רגע לחשוב מה התחושה שעולה כאשר נחשפות ליוזמה ולהצלחה, מאמינה שזה עושה לכן חשק לעשות גם. רגע נוסף לחשוב איך זה מרגיש לקבל תמיכה בצורה הכרה בעשייה וחיבוק פיזי או וירטואלי, מאמינה שזה מגביר את הרצון לעשות עוד.


הרוב היפה והחזק סובל ברובו מאובר חשיבה, לחשוב לפני התנעה זה חשוב והכרחי אך עם זאת אני מניסיון אישי של לרוץ ובכמה ערוצים, מעודדת לחשוב תוך כדי תנועה. בספר העסקים וסוג של תנ"ך היזמות "לין סטרטאפ" יש קריאה מבוססת מחקר לפעול ולהכשל מהר.. כמישהי שהקימה עסק של ג'חנונים בניו יורק ללא שורשים תימניים ומתכון מבית סבתא, מתחברת מאוד ומחזקת עם המסקנה מהניסיון האישי שכל עשייה בין אם היא סיפור הצלחה או נגמרת מהר כי פחות, מעניקה לנו עוד שיעור חשוב, ניסיון, והיכרויות לא/נשים – הבונוס האדיר ביותר.


מעגלי היכרויות הם עוד צעד הכרחי בקידום שלנו ושל העולם למקום טוב יותר. מאושרת לחיות בתקופה הזו שבה הקהילות צצות כמו יקבי בוטיק ומבשלות בירה בארץ. נפתחים מרכזים שמדרבנים מפגשים וייזום פעילות, תומכים ומרימים בהענקת אותות הוקרה. להיות חלק ממשהו מעניק כח עצום לעשות וכולי תקווה שהרוב היפה והחזק יקים עוד ועוד פלטפורמות כאלו. על מנת להתקדם עוד, להוביל ולעשות דברים משמעותיים בעד שנחזק זו את זו, נעצים ונתאחד למען המטרה החשובה של עולם טוב יותר. השנה המוזרה הזו של הקורונה הוכיחה שוב שכח נשי יוצר ניסים ונפלאות, החל מהמדינות הראשונות שניצחו את הקורונה בהובלת ראש ממשלה אשה ועד  לפרויקט החשוב הזה של לתת במה להביע ולשתף.


בוחרת לשתף ב"סרט" שלי שמבוסס על אגדות בהן הכל אפשרי וכל מה שצריך זה לחלום ולהגשים, חודש הגשמה, כבר הצעתי.

מדליקה את הפרוז’קטור על עולם הדימיון והקלאסיקות של דיסני, בהן הגיבורה היא תמיד בתפקיד הראשי, על שמה נקראת היצירה והיא טובת לב לצד נתינה, “היפיפה הנרדמת”, “סינדרלה”, “שלגיה”..וזוהי הפנטזיה האמיתית שלי.

שכוחות העל החשובים שנמצאים בכל אחת ואחת מאיתנו יובילו להגשמה והעצמה.

היכולת שלנו לפרגן, לחזק, להעצים, לטפח חברויות  וכח העל שלנו - מולטי טאסקינג לצד אינספור פיצ'רים שהטכנולוגיה מנסה עדיין להגיע אליהם – לכולנו יש ראייה של 360 מעלות (עיניים בגב), עשר זרועות שמסוגלות לתפוס, לדחוף, לפתוח, לסגור, להרים ולהוריד ולעיתים בו זמנית כמה פעולות. מערכת שמע שמסוגלת להקשיב לכמה קולות שונים ולפענח מה מי מו.


כמה מחשבות לסיכום, תודה שעשני אשה! אוהבת אדם ונמשכת לטוב לב, מאמינה בזכות שלנו לבחור את הדרך שלנו שמגשימה את הרצונות והחלומות. אושר עצום הוא היכולת לבחור ממקום נקי ובלי צורך להוכיח... חוה כבר הוכיחה את הסקרנות והיצירתיות, דבורה הנביאה הוכיחה את החוכמה... גיבורות כמו חנה סנש קצרה היריעה מלתאר, מדינאיות דגולות כמו גולדה מאיר, מרגרט תאצ'ר ואנגלה מרקל שמזמן השאירו חותם.


אז יאללה בואו נתאחד, נפרגן, נדרבן ונזכור שאנחנו סופר. בהכל.

שלכן, 

אפרת.




אפרת יודוביץ
Co-Founder& Head Of Partnerships at Achieved Technologies
LinkedIn

תגובות
הוסף תגובה

* אין לשלוח תגובות הכוללות מידע המפר את תנאי השימוש של StartIsrael לרבות דברי הסתה, דיבה וסגנון החורג מהטעם הטוב.