22 מרץ 2021 | מישל היימן
מברזיל וצרפת, ועד ישראל: היזמיות שיצילו חיים במאבק נגד בקטריות עמידות

מישל היימן מגוללת את סיפורה שלה ושל שותפתה,דיאן אבנצור, עולות חדשות לישראל, שהגיעו כדי לטעום מהסטארט אפ ניישן, ונמלאו השראה להקים חברה שיכולה לפתור את אחת הבעיות הגדולות של ימינו!

היזמיות בנות ה-29, מישל היימן ודיאן אבנסור, נפגשו בתכנית ה-MBA של הטכניון. המקימות של החברה Nanosynex, הבינו מהר מאוד שלשתיהן תשוקה משותפת בתחום הבריאות וליזמות. הן שתיהן ממקומות שונים, צרפת וברזיל, ושתיהן עשו עליה כדי לחוש בעצמן את חווית הסטארט אפ שיכולה ישראל להציע, ולעשות שינוי אמיתי בחייהם של מיליוני אנשים: לעזור במלחמה נגד בקטריות עמידות לאנטיביוטיקה.      עמידות לאנטיביוטיקה גובה את חייהם של 700,000 איש לערך כל שנה, וצפויה לגבות את חייהם של יותר ויותר אנשים. לפי ארגון הבריאות העולמי (WHO) - עד שנת 2050, בעיה זו צפויה להיות הבעיה העיקרית בעולם הבריאות, ולגבות את חייהם של 10 מיליון אנשים בשנה.


המייסדות הקימו את Nanosynex כדי להביא לשוק פיתוח חדשני המאפשר לרופאים לתת טיפול אנטיביוטי אישי ומהיר לכל פציינט הסובל מזיהום בקטריאלי, וגם לזהות ולהשתלט במקרים של עמידות למספר סוגי אנטיביוטיקה, בכדי למנוע התפשטות נוספת.המוצר של Nanosynex הוא בדיקה דיאגנוסטית אישית הבודקת בקטריות ועמידותן לאנטיביוטיקה בזמן שיא קצר במיוחד. הבדיקה תאפשר לרופאים להכריע בטיפול הראוי לכל מטופל ולתת תוצאות מדויקות עוד באותו יום, ובכך להציל חיים, למנוע התפשטות הבקטריות המסוכנות ולחסוך בהוצאות. הפיתוח המהפכני בא ממעבדתה של פרופ' שולמית לבנברג, דיקן הפקולטה להנדסה ביורפואית בטכניון.


כשדיאן, מנכ"לית Nanosynex, עברה מצרפת לישראל, היא תמיד ידעה שהיא רוצה לעסוק ביזמות. בצרפת, היא הייתה מארגנת טיולים לישראל כדי לקדם את מערכת היחסים הכלכלית בין צרפת לישראל, אז לעבור ל"אומת הסטארט אפ" היה מהלך מאוד טבעי. דרך החברה של משפחתה, היא למדה את רזי מקצוע הדיאגנוסטיקה, דבר שהוביל אותה לחקור את הפטנטים הלא ממומשים הקיימים בתחום זה המפותחים בטכניון. כשהיא נחשפה להמצאתה של פרופ' שולמית לבנברג- הבסיס לטכנולוגיה של Nanosynex - היא מיד זיהתה את הפוטנציאל ענק הטמון בה.


מישל, VP שיווק ואופרציה בNanosynex, שהייתה כתבת בתחום המדעים ובריאות בעיתון ידוע בברזיל, כבר הכירה את הבעיה המורכבת של עמידות לאנטיביוטיקה, וידעה שישנו צורך ברור למצוא פתרונות מונעים כדי להימנע מעידן שבו אנטיביוטיקה כבר אינה עובדת. הציונות העזה שבה והרצון לעשות שינוי בקריירה, כמו גם התודעה היזמית שלה, הובילו אותה לנסות ולחוש בסביבת האקוסיסטם הישראלי, במטרה לחוות,להתנסות וליזום בעצמה. מישל הייתה נחושה לפתור אתגר בריאותי משמעותי, כזה שיכול להציל חיים, ולכן הבינה מה הפרויקט עומד מולה.


חברת Nanosynex נוסדה בשנת 2017. המייסדות השתמשו בהבדלים התרבותיים בינהן כדי ליצור צורת הסתכלות מעניינת וחדשה. לחברה צוות רב תחומי המונה 10 אנשים, עם אב-טיפוס בשלבים מתקדמים המשיג תוצאות מצויינות. המייסדות הצליחו למשוך השקעה רבה (6$ מיליון עד כה) בין היתר מהרשות הישראלית לחדשנות ו-2.5€ מהנציבות האירופאית.

להיות נשים בתחום היזמות זה לא פשוט בכלל, אבל הן הצליחו לעקוף את כל האתגרים שעמדו מולן בעזרת האנרגטיות, הנחישות והמוטיבציה הגבוהות שלהן. האתגר הכי גדול עד כה היה בניית הצוות הרב תחומי, מה שתרם הכי הרבה לצמיחתה המהירה של החברה. כמו שהן אומרות:" בלעדיהם, אנחנו לא כלום".


מאז תחילת מגפת הקורונה, מישל ודיאן גם מיקדו את תשומת לבין ומאמציהן בעזרה בלחימה נגד הקורונה על ידי הפצה נרחבת של בדיקות מהירות לקורונה, שכן הן מאמינות שהדבר יתרום משמעותית לסינון ולאבחנה בכל המוקדים הכי רגישים לקורונה : בתי ספר, שדות תעופה ועסקים. כמו כן, הדבר מאפשר להשתלט על המצב של מחוסנים, חולים ומחלימים במדינה בכל רגע, בכך שישנו תהליך מתמשך של סינון ותיוג מדויק ומהיר. על הישגיהן המשמעותיים, בשנה שעברה, הן נחברו על ידי פורבס כחלק מרשימת היזמים היוקרתית "30 לפני 30" של פורבס ישראל.




מישל היימן
Co-founder, VP Marketing and Operations at Nanosynex
LinkedIn

תגובות
הוסף תגובה

* אין לשלוח תגובות הכוללות מידע המפר את תנאי השימוש של StartIsrael לרבות דברי הסתה, דיבה וסגנון החורג מהטעם הטוב.