22 מרץ 2021 | לאה לאוקשטיין
איך מגשימים חלום

לאה לאוקשטיין מספרת על המיזם שלה, שעוזר לנשים בכלל, ולנשים עם מידות גדולות בפרט, למצוא בגדים מתאימים בצורה נוחה וזמינה, ועם הכי הרבה סטייל, וגם מספרת על הילדות שלה, ואיך בצל הקשיים, צמחה להיות אשה חזקה.

איך מגשימים חלום, איך נופלים וקמים, איך לא מוותרים על מה שבאמת חשוב, ואיך כן לומדים להתפשר היכן שניתן? 

יש לי מיזם ושמו OFITT - סטייליסט דיגיטלי למידות גדולות, אני בת 35, אני שומרת תורה ומצוות, יש לי 5 ילדים, הגדולה בת 10 והקטן בן 9 חודשים. הם כולם בחינוך ביתי. עם זאת, אני מנהלת אורח חיים בריא, שואפת לאפס פסולת, מוצאת זמן להכין סבון בעצמי וכמובן גם אוכל. מנסה לרכוש דברים ללא אריזת פלסטיק ולעשות שימוש חוזר במה שניתן. יש לנו קומפוסט בבית, לתינוק הקטן שלי אני לא קונה חיתולים חד פעמיים. אני מוצאת זמן לנגן בכינור, ואני משתתפת בתערוכות אמנות עכשווית. האמונה שלי היא העוגן שלי, להצליח בכל מטרה שאקבע לעצמי. אם להשם יתברך אין גבול, למה שאני אגביל את עצמי?


המיזם שלי קם דווקא בגלל הרב תחומיות שלי, בגלל שהיה לי חשוב לשלב את כל תחומי העניין ואת כל הכישרונות שלי ולבנות מיזם שעובד בשבילי. סטייליסטית אישית לא מסוגלת לקבל 1,000 נשים בחודש, אפילו לא 100, אבל סטיילינג דיגיטלי יכול לטפל במספר אין סופי של נשים  בו זמנית. נכון ,ההשקעה הראשונית של בנייה ופיתוח היא לא קטנה, אבל כמו כל בניית יסודות, בסוף זה משתלם. כמו סטארטאפים רבים הקשורים לדיגיטל, גם אצלינו, בשנה האחרונה עשינו קפיצה משמעותית והביקוש למוצר גדל.

OFITT הוא אתר שבעצם עושה את העבודה של הסטייליסטית האישית, רק שהכל נעשה באופן דיגיטלי ואוטומטי. אישה שנכנסת לאתר, עוברת תהליך של אבחון מבנה הגוף שלה, כאשר היכרות עם מבנה הגוף האישי, הוא הבסיס לקניית בגדים מדוייקים אונליין. לאחר האבחון, לפי אלגוריתם שמתבסס על תורת הסטיילינג, נפתחות לאישה המלצות של בגדים מכל הרשת שהיא יכולה  להזמין מייד. הבגדים הם מרשתות מוכרות ויש שם מגוון סגנונות. מה שהאישה תראה במסך שנפתח מולה, יתאים למידה שלה, לסוג הבד שישב על הגוף שלה בצורה מחמיאה ולגזרה שנכונה לגוף שלה.


למה דווקא מידות גדולות? 

כמו כל רעיון, שניה לפני שהפך לעסק, בדקתי סקרים שבצד עלייה בהשמנת יתר, רק 8% ממותגי האופנה מספקים מידות גדולות ונשים במידות גדולות פתוחות יותר לקניות אונליין.

קניה בחנויות פיזיות לא תמיד נעימה לנשים במידות גדולות, הן מקבלות לא מעט תגובות חסרות טאקט וביקורת מאנשים זרים לגמרי, כמו: אולי תעשי דיאטה? אולי תעשי ניתוח להקטנת חזה? וכדומה.  לנשים מלאות הנראות החיצונית חשובה לא פחות ולעיתים אף יותר, כי הן מרגישות שהן צריכות  להקפיד על הלבוש ולא סתם לזרוק על עצמן טי שירט ומכנס ג'ינס.  בסקרי שוק מקדימים שעשינו, הבנו שהכי חשוב להן היא למצוא בגד שיתאים בגזרה ובסוג הבד, למבנה הגוף שלהן ולכן זו הנקודה הראשונה אליה התייחסנו.

המיזם אינו פונה לקהל דתי, מה שכמובן לא מונע ממנו להשתמש באתר, אבל האתר לא מפנה רק לחנויות עם בגדים צנועים, מכיוון שהשאיפה שלי להפוך את OFITT למיזם בין-לאומי. אני יודעת לנטרל את הטעם האישי שלי ואת הערכים שלי ולהתאים המלצות לפי הערכים של הלקוחה.


הגעתי ליזמות ככל הנראה בזכות האופן בו אימי גידלה אותי. חיינו בכפר בלטביה, בעוני, שבישראל קשה לדמיין.

תדמיינו בית רעוע, הרצפה מתנדנדת מריקבון ויש חשש פשוט ליפול לתוך המרתף. הבית היה עדיין בבניה אבל כבר מתחיל להתפרק. המים לא זרמו בצינורות אלא היה עלינו להביא אותם מהבאר. על מנת לבשל או לחמם את הבית, היה צריך לחטוב בולי עץ ולהסיק את התנור. הגינה בקיץ סיפקה שפע אוכל, אבל בחורף, לא היה לנו מספיק אוכל. היו לנו בעלי חיים, שהיה עלינו לטפל בהם כמו להאכיל תרנגולות וארנבים ולחלוב את העז. כבר כילדה קטנה ידעתי לעשות הכול.

אימי היתה זו שתמיד עודדה אותי לראות את הצד השני של המטבע, לראות את חצי הכוס המלאה. כאשר הייתי אומרת לה, שאני לא מסוגלת עוד פעם אחת לאכול תפוחי אדמה קפואים, היא נהגה לומר: " תתאפקי עוד קצת, ותראי איך כל יום יהיה יותר טוב מהיום הקודם".  אימי היתה פשוט לוחמת, גרושה עם שני ילדים, שידעה למצוא פתרון בכל מצב. יזמית בנשמה.


מגיל צעיר היא עודדה אותי לא רק לכתוב כל משאלה שלי, אלה גם ממש לאייר אותן בתמונה מוחשית. חלמתי הרבה, קבעתי יעדים וגם הגשמתי אותם. עד היום אני ממשיכה לנהל יומן משאלות ויזואלי.

נולדתי קצת לפני פירוק ברית המועצות. אחרי נפילת מסך הברזל, כמו גל סוחף, אנשים ביקשו את עולם הרוח לאחר שנים בהן הוא נאסר. גם אנחנו גילינו את האמונה. בהתחלה זו היתה האמונה הנוצרית, אך בהמשך, בעקבות היכרות עם התנ"ך, גיליתי את היהדות. בגיל 19 ארזתי מזוודה צנועה ועליתי למטוס עם כרטיס טיסה לכיוון אחד. לקח לי כשלוש שנים, לא פחות מאתגרות משנות הילדות, עד שעברתי גיור וקיבלתי אזרחות. באותן השנים עזרה לי הנחישות שבי, ידיעה פנימית שזה מה שאני רוצה והאומץ ללכת אל הלא נודע, תכונות שבהמשך הבאתי אל היזמות העסקית.

לפני העליה, הכרתי את בן זוגי, בנימין, שבעצמו חולם ומגשים חלומות, לא פחות ממני, אם לא יותר. הוא אוטודידקט שלומד לבד. הוא השותף הטכנולוגי שלי במיזם ותומך בי יום יום.


החיים שלי לימדו אותי, שרק אנחנו בעצמנו שמים לנו את תקרת הזכוכית. אף אחד אחר לא באמת מגביל אותנו. לא מגדר ולא סטיגמות. הכל אפשרי, הכל! אבל לפעמים אנחנו לא מוכנים לכך, והחיים לוקחים אותנו בסיבוב, עד שנהיה בשלים לפרוץ את הגבולות של עצמנו. וזה בסדר גם ללכת לאט, העיקר שנהיה בתנועה, כי מה שנועד לנו - יגיע.



לאה לאוקשטיין
מייסדת OFITT
Facebook

תגובות
הוסף תגובה

* אין לשלוח תגובות הכוללות מידע המפר את תנאי השימוש של StartIsrael לרבות דברי הסתה, דיבה וסגנון החורג מהטעם הטוב.