25 מרץ 2021 | שירלי לייבוביץ'
איך להקים את הסופר השכונתי הכי מצליח בעיר?

שירלי לייבוביץ' שאלה את עצמה שאלה פשוטה: איך להקים את הסופר השכונתי הכי מצליח בעיר? התשובה קצת יותר מורכבת...

איך להקים את הסופר השכונתי הכי מצליח בעיר ?

מתחת לבית שלי יש סופר קטן ומוצלח במיוחד. זה גרם לי לחשוב איך יכול להיות שתושבי השכונה והעיר מעדיפים להגיע לסופר קטן עם מחירים גבוהים כשיש תחרות כל כך גדולה בסביבה, עשרות מרכולים ורשתות מזון גדולות עם משלוחים אונליין. 

התשובה היא השילוב המרובע : צורך, שירות, איכות נוחות ! אנחנו קוראים לו סופר גלובלי מהסיבה שרבים מתושבי העיר מגיעים אליו כי הוא חוסך להם המון זמן והאיכות פשוט מעולה. הם לא צריכים לעמוד בתורים ארוכים או לחפש שעות את המצרכים. כל המוצרים מסודרים, נקיים ומהירים לקנייה. אם רוצים להזמין אונליין אפשר בקלות לשלוח בוואטסאפ במקום להתחיל לחפש באתר אונליין. ולגבי הצורך זה החלק שנראה מובן מאליו כולנו צריכים לקנות לחם השאלה רק מאיזו חנות.


אם אתם שואלים את עצמכם, נו אז מה הקטע עם הסופר ? בעיניי זאת הדוגמה האולטימטיבית להקמת מיזם שסיכויי ההצלחה שלו גבוהים יחסית למיזמים אחרים. מהסיבה שהצורך ברור, אף אחד לא צריך להתנסות לבדוק ולחזור אליהם. הלקוחות לא יבקשו פיילוט חינמי, הם מבינים שהם צריכים לקנות לחם ומשלמים.

כשהקמתי את המיזם שלי לפני יותר משלוש שנים הובילה אותי המחשבה מה חסר ? הלכתי אחרי הרגש והשתכנעתי שיש צורך כי זה חדשני ומגניב. החשיבה הזאת הובילה אותי להמון פיילוטים חינמיים. כן, לקוחות התלהבו ורצו להתנסות אבל תמיד היה להם את הספק האם הם באמת צריכים את זה ובד"כ החליטו שזה nice to have.

הזמן לימד אותי ש"מגניב" ולרדוף אחרי הטכנולוגיה החדשנית זאת טעות מספר אחת! אנשים לא קמים בבוקר ומחפשים להתנסות בדברים חדשים , לרוב הם מוכנים לשלם רק עבור צורך שהם מכירים ואם אפשר משהו שהם כבר רכשו בעבר.

הפיילוטים החינמיים הובילו אותי להבנה שאני צריכה לפתוח את הסופר הכי טוב בשכונה. כמו שאתם קמים בבוקר וצריכים מברשת שיניים לצחצח שיניים או מי שהולך לבית הספר חייב מחברת ועיפרון.

אני צריכה לבנות מוצר שהם יודעים שהם צריכים, שאין צורך להסביר אותו והכי טוב שהם השתמשו בו בעבר. 


הגענו להחלטה קשה שמורידים את המוצר הקיים. כן, כן עושים pivot ,זורקים את כל הקוד לפח. מתחילים מאפס. והפעם כל החלטה מתקבלת לפי הקריטריונים הבאים :
  1. שוק של מאות אלפי לקוחות
  2. מוצרים מתחרים לא מוצעים בפיילוט חינמי - אפשר תקופת ניסיון לזמן מוגבל מאוד
  3. לקוחות קטנים - לא חברות גדולות
  4. התקנה קלה - quick and easy onboarding 
ולשאלה - למה שיכנסו לקנות מהסופר שלי ? אז צורך יש מכיוון שיש כבר מתחרים עם אלפי לקוחות משלמים. אני צריכה לספק חוויה קלה ונוחה, לחיצה על כפתור אחד וזהו הכל עובד! בדומה לסופר שלא צריך לחכות בתור.
כמובן, שירות מהיר ואיכות . 

חשוב לציין שאנחנו bootstrap , החשיבה הזאת נכונה ליזמיות ויזמים שלא מעוניינים לרדוף אחרי ההשקעה הבאה ומעוניינים לבנות עסק שיתן cash flow מהיום הראשון.

אם אתן בעניין של להיות חדי קרן אז תעברו לכתבה הבאה :-)


עכשיו תפתחו את המקרר ותאכלו את הגלידה.

בתיאבון.



שירלי לייבוביץ'
יזמת ShopUps
LinkedIn

תגובות
הוסף תגובה

* אין לשלוח תגובות הכוללות מידע המפר את תנאי השימוש של StartIsrael לרבות דברי הסתה, דיבה וסגנון החורג מהטעם הטוב.