26 מרץ 2021 | אדר מרון
נגיעת מחשבה - האדם ההיברידי

אדר מרון בטור נוסף, מנסה לשתף איתנו את מחשבותיה על אישיותו של אדם, ולהבין איך מגיעים לשיווי משקל מושלם בין ניגודים מושלמים - למשהו היברידי.

בשישי האחרון נכחתי במפגש היברידי. שילוב של מפגש פיזי במציאות עם אנשים שגם נכחו בזום. הם גם היו נוכחים אבל דרך המחשב. בנוכחות אחרת. 

המפגש הפיזי היה לאחר כמה מפגשים בזום .  ממש הרגשתי כיצד מוחי עובר  פירמוט בתפיסת הפרצופים של האנשים וההתאמות. 

היה מרנין לצפות במורה הרוחנית מג'נגלת בין חברי הקבוצה שנמצאים בזום לבין אלו הנמצאים בפיזי. 

באיזשהו שלב שבצענו החלפת טיפולים בקול המשלב גם מגע קל חברי הקבוצה שבזום כבר לא יכלו להשתתף ולהרגיש את מה שאנו חווים. 

המפגש גרם לי לחשוב מה היה קורה לו היינו הופכים גם לבני אדם היברידיים. משלבים מין שאינו מינו בתוך עצמנו. כלומר. תפיסה רוחנית וחומרית בתוך עצמנו. שילוב מאוזן של המוח והרוח.

גדלתי בבית לאמא רוחנית ואבא מהנדס כימי. שילוב שלא עבד כי הורי בסוף התגרשו .  נחשפתי מגיל צעיר  למדיטציות והנזיר שמכר את הפאררי שלו... מעולם לא התחברתי לרוחניקים הזורקים את עצמם בהודו בחיפוש משמעות בסדנאות ויפאסנה במקומות שכוחי אל. אבל אני כן בעלת יכולות תקשור מסוגלת לסרוק גופים מרחוק  ולקבל מסרים. 

מצד אחד מאוד מחוברת לטבע מחבקת עצים, יולדת טבעי  מניקה לטווח ארוך אבל מאוהבת בטכנולוגיה בסטרטאפים ובחדשנות טכנולוגית. 

תמיד נכנסתי למין תסביך של מי אני? 

ובכן, מאותו מפגש מדהים בביתה של מורתי הרוחנית בו דברתי על  רובוטים ובינה מלאכותית אחרי מדיטציה עוצמתית עם המדריכים הרוחניים נפל לי אסימון. אני לא צרכה לבחור. אני יכולה להחליט שאני *אדם* *היברידי*. 


ובכן כולנו יכולים לבחור להיות בני אדם היברידיים. מחוברים לרוח באופן עמוק אבל גם מחוברים לחומר . מחוברים לעצמנו  ומחוברים לאחרים שגם שונים מאיתנו. השילוב אשר נראה כה מנוגד רציונלית וכביכול מצריך בחירה שייך לעולם הישן. בעולם החדש אנחנו יכולים לבחור להיות גם וגם.

הגם וגם הזה יכול לגשר על פערים גדולים בין גברים לנשים בין דתיים לחילוניים בין ערבים ליהודים. 

יום לפני כתיבת שורות אלה עבר עלי יום גדוש בעבודה על הסטרטאפ שלי בשיחה עם יזם מדהים שלגמרי מיקד אותי באופן הכי רציונלי, ממוקד מטרה ומבוסס מספרים . ושעה לאחר מכן עליתי על בגדים צנועים והלכתי לפגוש ביחד עם בעלי הדתי את הרב שלו. הניגוד הזה כביכול השלים אותי , רק מתוך ההפנמה שאני אדם היברידי. אני כבר לא רואה את הניגודיות הזו, אלא רק השלמה מגשרת ומעצימה. 

אגב, גם עם הרב המקסים של בעלי שוחחנו על הקושי בין המעבר בין הגשמיות לרוחניות. הקושי לשבת בישיבה שדנה במספרים וקידום המרכז הרוחני ,מבחינת שיפוץ המקום וגיוס כספים ואז לעבור ללמד שיעור תורה.  מצאתי את עצמי מסבירה לו על האדם ההיברידי וכמה השינוי הקטן הזה במוח יכול לעזור לו גם בקידום המרכז הרוחני שאותו הקים, למען הקהילה באופן גשמי ורוחני. 

באותו יום אף שוחחתי עם חברתי – ספא,  בדואית מהפזורה שהייתה המנקה שלי כשגרתי בבאר שבע. החלום שלה זה לעבור טסט . מצאתי את עצמי מלמדת אותה שיעור ב nlp בערבית  (ואני לא יודעת ערבית ) כדי לגרום לה לדמיין את הרישיון ואת הנסיעה ברכב שלה. אעדכן בהמשך אם זה עבד.. (אני בטוחה שזה יעבוד.) 


יש לי חברה טובה שהיא גם אישה היברידית , מגייסת מיליונים לסטרטאפ שלה ביום ובערב שומעת שיעורי הגות של קבלה. 

פתאום הבנתי שאני לא צרכה וכולנו לא צרכים להסתתר מאחורי דמות אחת .  "הסטרטאפיסטית" או "הרוחניקית" או "הדתייה" או "החילונית" גם לא בהגדרת אשת אשכולות , או ליברלית או "מולטי טסקינג".  השחרור מההגדרות הרציונליות וההבנה שאני אישה היברידית מפנה אותי לשליחות שבי בעולם הזה. 

יחד עם זאת, מובילה אותי לאותה מסקנה תמיד שעם כל השוני יש גם דמיון רב ביני לבין האחר. ההבנה שאני היברידית פותחת אותי לעולמות חדשים , מפתחת אותי ליצירתיות , גורמת לי לראות דברים שקיימים בעולם שאחרים לא רואים. ולחיות באיזון בתוך עצמי בתחושה נינוחה.  

ראוי עם כך שמנהלי חברות גדולות יפתחו את ההיברדיות אצל עובדיהם ויעודדו אותם כחווית עובד להתחבר לאנשים שונים מהם, ליצור חוויות משותפות ולהתחבר באופן הרמוני לניגודיות שקיימת בתוכם . הדבר בוודאי יכול  לפתור את הדיכטומיות הקיימת בעקר אצל דור ה z  ולגשר על הפערים  המנטליים והרגשיים הקיימים בין הדורות.  


הכותבת הנה אדר אור עזרא סטרטאפיסטית של מיזם snowflx המסייע ליצירת חברויות ופיתוח כישורים חברתיים. 

http://Snowflx.com


ומיזם חינוכי: ילדים יוצרים עתיד.



אדר מרון
Enterprise Director CEO snowflake
LinkedIn

תגובות
הוסף תגובה

* אין לשלוח תגובות הכוללות מידע המפר את תנאי השימוש של StartIsrael לרבות דברי הסתה, דיבה וסגנון החורג מהטעם הטוב.