29 מרץ 2021 | אסנת מיכאלי
תהיו הוגנים, תהיו הגונים

אסנת מיכאלי מדברת על הקיפוח של נשים שמתרחש מתחת לאף שלנו - ובלי שאנחנו שמים לב!

עוד כנס לכבוד יום האישה הבינלאומי. הכנס היה מרתק, הועלו בו נושאים מגוונים בהבטים שונים של מעמד האישה וזכותה לשיוויון. הדוברות היו רהוטות והכנס היה מאורגן לעילא.
והקהל היה מורכב כולו (לפחות אלו שהבחנתי בהן) מנשים. 
כל פאנל שעוסק בקידום נשים מורכב מנשים בלבד, בהפגנה למניעת אלימות כנגד נשים נכחו פחות מ10% גברים.

"מרב מיכאלי מדברת לנשים, זה לא בשבילנו" מכירים?

זהו חלק גדול מהבעיה. אנחנו הנשים מדברות לנשים, רובינו משוכנעות בצדקת דרכנו, כך שאין ספק שאנו מדרבנות את עצמנו ואת חברותינו לדרוש את זכויותינו לצד החובות. ולכן, הכנסים הללו, מעגלי הנשים והקבוצות החברתיות השונות. התמיכה החברתית והעידוד האלו חשובים מאוד בדרכנו לסלול את השינוי. 


אבל וזה אבל גדול לא נוכל לעשות זאת מבלי לרתום את הגברים. הם מהווים, מסתבר, חלק די מהותי מהאוכלוסיה. שלא לדבר על ההנהגה ומשרות בכירות. וכן, זה הרבה יותר מורכב אבל זה חשוב. בלימודי באוניברסיטה בקורס "יישוב סכסוכים ומגדר", השתתפו 3 גברים בכיתה של 40 סטודנטיות וסטודנטים. אני יכולה להעיד כי בשאר הקורסים במסלול, שיעור הגברים גדול בהרבה. מעניין יהיה לבדוק כמה גברים משתתפים בתוכנית ללימודי מגדר. אפשר להמר ששיעורם שם הוא נמוך מ10%.

מגדר והטיות מגדריות נתפסים כנושא נשי, שהנשים מתענייניות ודנות בו, ומה לגברים ולזה. אבל התפיסה הזאת לא מקדמת אותנו ולכן אני קוראת פה לכל חברי (נשים וגברים) חלקכם הלא מבוטל מחזיק במשרות ניהוליות:

בואו נירתם כולנו למיגור האפליה, היחס המזלזל והחשדנות הסמויה והגלויה

בואו נהיה הוגנים והגונים:

לא נפלה ולא נקפח נשים- נשלם להן בדיוק כפי שהיינו משלמים לגברים עבור אותה משרה. לא נגלגל עיניים כשאישה נאלצת לצאת מוקדם, "בגלל הילדים", אלא נעודד גם את הגברים לשאת בנטל מטלות הבית והמשפחה. נעודד נשים לקבל על עצמן תפקידים בכירים ותובעניים תוך גילוי הבנה גם לתפקידן בבית. לא נאמר "אי אפשר לסמוך עליה", אלא נביע תמיכה. לא נזלזל בגברים שרוצים להשתתף באופן שיוויוני במטלות הבית, אלא נפרגן להם. בואו ניתן לנשים ולגברים את התחושה כי האיזון בין משימות הבית והמשפחה לבין אלו של העבודה הוא חשוב גם לנו. 


על כולנו לתמוך בנשים שרוצות להתקדם בקריירה, בכל דרך אפשרית, הן הרי מוכשרות לא פחות מגברים, נראה לי שרובנו המכריע מסכים גם על כך. לעיתים קרובות נשים מוותרות על הקידום בגלל התפיסה הסטראוטיפית של תפקיד האישה. אין כל פסול בכך שאישה מחליטה לקחת על עצמה את מטלות הבית והמשפחה על חשבון הקריירה, כל עוד זה נעשה מתוך בחירה אמיתית ולא אילוץ שנובע מגובה השכר, תובענות התפקיד ואי שיוויון בינה לבין בן זוגה. אך כשאישה בוחרת לנהל קריירה, בואו נעזור לה למצות את כישוריה באופן שיועיל לכולנו.

אני בטוחה שהתפוקה לכל הפחות לא תינזק, לטעמי אף תעלה. כי כשהעננה הזאת תוסר מעל ראשן וראשם של העובדים, כולנו, נשים וגברים נרוויח.

הדרך לשיוויון עוד ארוכה, והתחום העיסקי הוא רק חלק ממנו, אבל זאת התחלה.
אז בואו נהיה הוגנים והגונים.




אסנת מיכאלי
CFO at Twine Solutions Ltd
LinkedIn

תגובות
הוסף תגובה

* אין לשלוח תגובות הכוללות מידע המפר את תנאי השימוש של StartIsrael לרבות דברי הסתה, דיבה וסגנון החורג מהטעם הטוב.