19 דצמבר 2021 | מערכת StartIsrael
איך להשתלב בעבודה בהייטק?

זה לא סוד, שכיום לא מעט צעירים שואפים להשתלב בתעשיית ההייטק וליהנות מכל מה שיש לאותה התעשייה להציע – משכורות גבוהות, תנאי העסקה טובים, תחושת סיפוק וכמובן, האפשרות להיות חלק מחברה שתבצע את ה"אקזיט" הבא.

אבל, כמו בכל תחום אחר בחיים, רצונות לחוד ומציאות לחוד וכחלק מכך, הרצון לבדו אינו מספק ובכדי להשתלב באותה תעשייה נוצצת, יש דרך אותה צריך לעבור וכמו כן, יש לא מעט מועמדים פוטנציאלים נוספים למשרות השונות, שצריך להתבלט מעליהם.
אז אם גם אתם נמנים על ואתם אנשים אשר חולמים ליהנות מכל היתרונות של עבודה בהייטק, להלן הדרכים אותם תוכלו לעבור בכדי להשיג את המטרה:

להתחיל בתואר ראשון
אז חשוב לציין, כי בכדי להשתלב בתעשיית ההייטק לא חייבים בהכרח לסיים לימודי תואר ראשון במדעי המחשב או תואר באחד ממקצועות ההנדסה – כפי שתראו בהמשך, יש דרכים הרבה יותר קצרות להשגת המטרה.
יחד עם זאת, מי שרציני בכוונותיו ורוצה להעלות את הסיכויים שלו להשתלב בעבודה בתעשיית ההייטק וגם ליהנות ממשרה נחשקת, ההמלצה עבורו היא להתחיל בהליך של תואר ראשון במדעי המחשב או בהנדסה באחד מאותם מוסדות לימוד אשר נחשבים לבעלי שם ומוניטין בתחום זה.

לפנות ללימודי קורסים ייעודיים
בעוד שישנם כאלו אשר בוחרים בדרך הארוכה (והבטוחה יותר) ונרשמים כצעד ראשון ללימודים רלוונטיים עבור מקצועות ההייטק, אחרים יעדיפו לבחור בדרך הקצרה – ובמקרים רבים, הדרך הזאת תהיה מספקת בכדי להשתלב בלימודי ההייטק.
יש לא מעט קורסים ייעודיים ללימודי הייטק, אשר, קורסים אלו אורכים מספר חודשים – ניתן, כמובן להירשם למספר קורסים שונים, על מנת להעלות את הסיכויים להשתלבות בעבודה.
המלצה נוספת, היא לבחור בתבונה את המסגרת אשר תציע את הקורסים, יש לוודא שמדובר במסגרת הנחשבת לבעלת שם ומוניטין בתחום.

אף פעם לא מוקדם מדי – להשתלב ביחידה המתאימה בצבא
ישנם ילדים ונערים אשר מבינים כבר בגילאים צעירים את הרצון שלהם להשתלב בעבודה בהייטק כש"יהיו גדולים" (ובמקרים אחרים מדובר ביוזמה של ההורים אשר פשוט "דוחפים" אותם לכיוון).
אז חשיבות גבוהה שאותם הצעירים יתחילו לפעול ולחתור למטרה כבר בגילאים אלו – זה יכול לבוא לידי ביטוי בבחירת מגמת לימוד מתאימה בתיכון (מחשבים, מתמטיקה וכיוצא בזה..) וחתירה להשתלבות ביחידות הצבאיות אשר עוסקות בתחום המחשוב – כאן חשוב לציין, שברוב המקרים, היחידה והתפקיד הצבאי היא לא באמת בשליטה של המתגייסים – אבל, מי שמצטיין בלימודי מחשבים בתיכון, יעלה במידה רבה את הסיכויים לכך שהיחידות הנחשקות יהיו מעוניינות בו – ומכאן ומעלה, הן כבר ידעו מצידן מה לעשות והדרך לעבודה בהייטק תהיה קצרה יותר.

להתמיד בחיפושים
אנשים רבים אשר מנסים להשתלב בתעשיית ההייטק ולא מצליחים, עלולים להרים ידיים בשלב מסוים ואולי לחפש כיוון אחר.
כאן חשוב לציין, שבדומה לתחומים אחרים בחיים, גם במקרה הזה, לנושא ההתמדה יש ערך רב – מכיוון שהדרך לעבודה בהייטק יכולה להיות שזורה בלא מעט דחיות וסירובים ואז יגיע "כן" אחד שיכול לשנות את החיים – כידוע, בהייטק יש לא מעט אפשרויות להתקדם ולצמוח, כך שגם אם המשרה הראשונה תהיה פחות נחשק או עם תנאים פחות טובים, היא עדיין יכולה לפתוח לכם צוהר להתקדם בבייבי סטפס לעבר המשרה עליה אתם חולמים.

יש לא מעט דרכים אשר מובילות לעבודה בהייטק, כאשר, כל מה שאתם צריכים לעשות זה לבחור את הדרך המתאימה והנכונה בעבורכם ועם אמונה ודבקות במטרה גם ליהנות בסופו של דבר, מהגשמת אותו החלום על הייטק.
תגובות
הוסף תגובה

* אין לשלוח תגובות הכוללות מידע המפר את תנאי השימוש של StartIsrael לרבות דברי הסתה, דיבה וסגנון החורג מהטעם הטוב.