15 פברואר 2022 | מערכת StartIsrael
ניסויים וירטואליים ראשונים מסוגם בתעשייה להפחתת משקלם של בקבוקי זכוכית

שלושה גורמים מובילים בתעשייה המתמחים בפתרונות בני קיימא לתעשיית הזכוכית מתאחדים בשיתוף פעולה לפיתוח טכנולוגיה חדשנית שתשפר את חוזקם של בקבוקי הזכוכית ובכך תפחית את משקלם באופן משמעותי

  • ניסויים וירטואליים לפיתוח חומרי ציפוי חדשים יאפשרו להפחית את משקלם של בקבוקי זכוכית. הניסויים יתחילו בינואר 2022, עם צפי לבדיקות מוצר בקיץ 2022.
  • ניסויים בפלטפורמה וירטואלית מאפשרים לצמצם את הסיכונים ואת לוחות הזמנים של תהליכי הפיתוח והבדיקה לחיזוק והפחתת משקל הזכוכית
  • הפחתת משקל בקבוקי הזכוכית תפחית את כמות חומרי הגלם והאנרגיה המשמשים בתהליך התכת הזכוכית ואת שיעור הפליטות בתהליכי הייצור והשינוע
  • אם מהלך זה יצלח, הפחתה משמעותית במשקל הבקבוקים עשויה לחולל מהפך בתעשיית הזכוכית כחלק ממסעה להשגת ניטרליות פליטת פחמן

שלושה גורמים מובילים בתעשייה המתמחים בפתרונות בני קיימא לתעשיית הזכוכית מתאחדים בשיתוף פעולה לפיתוח טכנולוגיה חדשנית שתשפר את חוזקם של בקבוקי הזכוכית ובכך תפחית את משקלם באופן משמעותי. דאסו סיסטמס, קבוצת  Ardagh ו- EXXERGY יתחילו בקרוב בניסויים עם 'תאומים וירטואליים' של בקבוק ג'וני ווקר האייקוני של Diageo בינואר 2022 על מנת לחקור ולפתח ציפוי שיאפשר לבקבוק הזכוכית להיות קל משקל מבלי להתפשר על החוזק והצורה שלו – פתרון ראשון מסוגו בתעשייה.

הניסוי הווירטואלי יוביל חידושים בני קיימא מבוססי מחקר מדעי שיאפשרו להפחית את הזמן והעלות הדרושים לבדיקת מוצרי זכוכית, תוך הפחתת כמות חומרי הגלם והאנרגיה המשמשים בתהליך. תאום וירטואלי הוא ייצוג דיגיטלי בזמן אמת של מוצר או תהליך המשמש להדמיה, המחשה וחיזוי חידושים לפני ביצוע ניסויים פיזיים כלשהם. הניסוי יחקור ויפתח ציפוי חיצוני חדש לבקבוק הזכוכית שיפחית את כמות הסדקים המיקרוסקופיים בשטח פני הזכוכית, מה שבתורו יאפשר לזכוכית להיות הרבה יותר קלה תוך שמירה על חוזקה. בקבוק הזכוכית קל המשקל ישמור על 100% התאמה למחזור ואם הניסוי הווירטואלי יצלח, יעבור בדיקת מוצר לבקבוקי זכוכית החל מקיץ 2022. 

קבוצת Ardagh, ספקית בינלאומית מובילה בפתרונות אריזה בני קיימא, תחבור אל EXXERGY, חברת ייעוץ בינלאומית הפועלת בענפי המחזור והזכוכית, כדי לחקור ולפתח את הציפויים עבור יצרנית המשקאות הבינלאומית המובילה, Diageo, יצרנית ג'וני ווקר, סמירנוף וגורדון ג'ין. דאסו סיסטמס תספק שירותי מחקר באמצעות יישומי BIOVIA שפותחו על ידה. פתרונות אלו יאפשרו יצירת תאום וירטואלי של הציפויים ברמת הננו שידמה את האינטראקציה שלהם על גבי שטח פני הזכוכית ויבדוק את יעילותם.

ג'ון סאדלייר, מנהל קיימות ראשי בקבוצת Ardagh, התייחס לפיתוח המוצר המתקרב: "קבוצת Ardagh הייתה מאז ומעולם חלוצה בתעשייה כשזה מגיע לקלות המשקל של מוצרי זכוכית וכספקית בינלאומית מובילה של אריזות מתכת וזכוכית הניתנות למחזור אינסופי ובנות קיימא, יש לנו אחריות להגיב לאתגרי הקיימות שכולנו מתמודדים עמם. יחד עם לקוחותינו ושותפינו לאורך שרשרת האספקה, אנו להוטים לחקור את הפוטנציאל הטמון בדיגיטציה שיאפשר לנו להניע פתרונות הפחתת משקל חדשניים".

הפחתת משקל הזכוכית הוא אחד הפתרונות להפחתת שיעור פליטות הפחמן הדו-חמצני בענף הזכוכית ופליטת הפחמן תופחת הן בייצור הבקבוק והן בהובלת המוצרים המוגמרים. אם שיתוף פעולה זה יצלח, יהווה הדבר פריצת דרך משמעותית עבור טכנולוגיית התאומים הווירטואליים בכל הקשור לקידום יעדי הקיימות בתעשיית הזכוכית ותאפשר תהליכי אפס פליטות פחמן בענף כולו.

"ישנה דחיפות הולכת וגוברת לשנות את אופני הייצור והצריכה שלנו. עלינו לחשוב מחדש על הכול ולהעז לדמיין את היוזמות הנועזות ביותר לקידום הקיימות", אמרה פלורנס ורצלן, סמנכ"לית בכירה, תעשייה, שיווק וקיימות, דאסו סיסטמס." באמצעות טכנולוגיית התאומים הווירטואליים של דאסו סיסטמס, חברות יכולות לעצב ולדמות חומרים, מוצרים ותהליכים בני קיימא חדשניים באופן מהפכני ובזמני שיא. לראשונה, הם ישמרו על איכות גבוהה ויהיו בני קיימא גם יחד".

"בDiageo, קיימות ואריזות בנות קיימא בפרט הן בראש סדר העדיפויות. אנו נרגשים לקחת חלק בניסוי חלוצי זה המאמץ את עקרונות הפלטפורמה לפתרונות בני קיימא של Diageo המקדמת חדשנות ושיתופי פעולה לפיתוח פתרונות מדעיים שישפיעו על שינויי האקלים. התחייבנו באסטרטגיית Society 2030 שלנו להשיג ניטרליות פליטת פחמן בכל היבטי הפעילות עד שנת 2050 לכל היותר. אם הניסוי הזה יצלח, מדובר בצעד גדול לקראת ההישג הזה" ,אמרה לוסי פישוויק, ראש תחום רכש, Grain to Glass Sustainability, Diageo. 


מחויבות דאסו סיסטמס לקיימות: https://www.3ds.com/sustainability

פלטפורמת DEXPERIENCE3 של דאסו סיסטמס, תוכנת עיצוב בתלת-ממד, פתרונות מוקאפ וניהול מחזור חיי מוצר בתלת-ממד:  http://www.3ds.com


על קבוצת
 Ardagh

קבוצת Ardagh היא ספקית בינלאומית של אריזות מתכת וזכוכית הניתנות למחזור אינסופי עבור מותגים ברחבי העולם Ardagh .מפעילה 57 מתקנים לייצור מתכת וזכוכית ב-12 מדינות, המעסיקים למעלה מ-16,000 עובדים עם נפח מכירות של כ-7 מיליארד דולר.


אודות דאסו סיסטמס

דאסו סיסטמס, יוצרת DEXPERIENCE3, מהווה זרז לקדמה האנושית. אנו מספקים לעסקים ולבני אדם סביבות תלת-ממד וירטואליות שיתופיות המאפשרות לדמיין חידושים בני קיימא. על ידי יצירת תאומי חוויה וירטואליים לעולם האמיתי באמצעות פלטפורמת היישומים שלנו, DEXPERIENCE3, הלקוחות שלנו פורצים את גבולות החדשנות, הלימוד והייצור. דאסו סיסטמס מביאה ערך ליותר מ-290,000 לקוחות בכל הגדלים וענפי התעשייה, במעל 140 מדינות. למידע נוסף, ניתן לבקר באתר www.3ds.com

3DEXPERIENCE, סמל המצפן, לוגו 3DS, CATIA, BIOVIA, GEOVIA, SOLIDWORKS, 3DVIA, ENOVIA, NETVIBES, MEDIDATA, CENTRIC PLM, 3DEXCITE, SIMULIA, DELMIA ו-IFWE הם סימנים מסחריים או רשומים של דאסו סיסטמס , חברה צרפתית  ("Société européenne") (המרשם המסחרי של ורסאי מס' B 322 306 440), או חברות הבת שלה בארצות הברית ו/או במדינות אחרות.


אודות
Diageo

Diageo היא חברה בינלאומית מובילה בתחום המשקאות האלכוהוליים עם היצע יוצא דופן של מותגים בקטגוריות נבחרות בתחום המשקאות החריפים והבירה. מותגים אלו כוללים את ג'וני ווקר, קראון רויאל, ,J&B מותגי הוויסקי ביוקנן ווינדזור, מותגי הוודקה סמירנוף וקטל וואן, קפטן מורגן, בייליס, דון חוליו, טנקריי וגינס.

Diageo היא חברה בינלאומית שמוצריה נמכרים במעל 180 מדינות ברחבי העולם. החברה רשומה הן בבורסת לונדון (DGE) והן בבורסת ניו יורק .(DEO) למידע נוסף על ,Diageo הצוות, המותגים והביצועים שלנו, ניתן לבקר אותנו בכתובת www.diageo.com. אנו מזמינים אותך לבקר במאגר התוכן הבינלאומי לשתייה באחריות של ,Diageo www.DRINKiQ.com, לקבלת מידע וללמוד על יוזמות ודרכים לקידום היוזמה.


אודות
 EXXERGY

EXXERGY היא רשת גרמנית של יועצים מומחים מובילים המתמחים באנרגיה מתחדשת ובתעשיית הזכוכית. ל-EXXERGY ניסיון באופטימיזציה טכנית, פיתוח ויישום אסטרטגיה עסקית ופיננסית, פיתוח ארגוני וניהול שינויים. שני מאפייניה של פעילות EXXERGY הם יכולת החדשנות שלה, כמו למשל, פיתוח מערכת דירוג טכני לנכסי אנרגיה מתחדשת ופיתוח טכנולוגיית חיזוק הזכוכית, ותרומתה לרווחת הציבור, כמו למשל הובלת פיתוח הערכת תאימות לאנרגיה מתחדשת במסגרת IECRE.

ל EXXERGY-חברות בת בשוויץ, ארה"ב וסין.

תגובות
הוסף תגובה

* אין לשלוח תגובות הכוללות מידע המפר את תנאי השימוש של StartIsrael לרבות דברי הסתה, דיבה וסגנון החורג מהטעם הטוב.