Photo by mauro mora on Unsplash
31 מאי 2023 | מורן כץ
מיליון א.נשים להייטק. איך עושים את זה?

רוצים עוד מליון א.נשים בהייטק הישראלי? אבל איך?

 אנשים ונשים להייטק הישראלי. זה מסר מאוד ברור של הממשלה הנוכחית ושל שותפות בעשייה החברתית כמו עמותת תפוח , ,עמותה שאני חלק ממנה, וששמה לה למטרה כבר 20 שנה לצמצם פערים דיגיטליים וטכנולוגיים בחברה הישראלית כולה, בפריפריה החברתית והגאוגרפית.


השוק של ההייטק מתבגר לאט לאט ולא רק בשנות הוותק שלו אלא גם בהבנה שאולי נכפתה עליו, שצריך למצוא את הטאלנטים הבאים והבאות עוד כשהם ג'וניורים - אבל מאיפה מוצאים אותם? 


והפריחה של סטארטפים שצריכים עוד א/נשים מוכשרים שיכולים להתמודד עם פיתוח מוצר בזמן הכי קצר שיש וכמה שפחות הכשרה שלהם שתגזול זמן.


וכך יוצא,  שכולם מתחרים על הטאלנטים המוכרים (והאהובים) – יוצאי יחידות טכנולוגיות, בוגרי אוניברסיטאות ואנשים שאנחנו מכירים דרך אנשים ושאולי בכלל גדלנו ביחד. זה עבד מעולה עד לא מזמן, אבל פתאום התעשייה הזו צמחה וצמחה וצמחה- וחייבים עוד אנשים לפתח תוכנה, 

  מה עושים?HELP!!


כאן בדיוק עמותת תפוח נכנסת לתמונה. אנחנו יודעים לעשות את החיבורים בין אנשים נפלאים לבין התעשייה, בהרבה דיאלוג ושותפות כנה בינינו.

העמותה מכשירה מדי שנה מאות אנשים ונשים שזיהינו בהם פוטנציאל טוב מאוד להיות המתכנתים הבאים בתעשייה ומלמדים אותם טכנולוגיות פולסטאק. הדגש שלנו הוא על אוכ' וקהילות שרוצות את הצ'אנס הזה ויש להם את הפוטנציאל להצליח. אנחנו נמצא אותם בחברה הערבית, העדה הדרוזית, אנשים שגרים בערים ממעמד סוציו אקונומי נמוך (פריפיירה חברתית וגאוגרפית), נשים ואנשים שעושים הסבה ממקצוע אחר.

הלמידה שהם עוברים במשך חצי שנה, משולבת בפרויקט מעשי עם חברות סטארטפ אפ וחברות וותיקות יותר, במשך חודשיים מתוך החצי שנה. 


המשתתפים האילו, שבאים מכל הקהילות, העדות והמגדרים, שזיהינו בהם את הפוטנצאלו שצלחו את הלימודים האינטנסיביים במשך 4 חודשים, מתחברים לחברות ולוקחים חלק בפרויקט מעשי אמיתי של החברה למשך חודשיים.


כמה דוגמאות של חיבורים כאלו בין חברות סטארט אפ לבין משתתפי תוכנית הבוטקאמפ, שאני חייבת לשתף אתכם ואתכן:

Joonko

שבמהלך של CTO נופר ברכה בוגרת ממר״ם, קיבלה 2 משתתפות מהבוטקאפ לפרויקט מעשי בפולסטאק למשך חודשיים. המשתתפות הן נשים צעירות, שבאו מרקעים שונים, כשאחת מהן היא בתהליך הסבה מתזונאית ובעלת משפחה, ומשתתפת שניה היא בחורה צעירה מהחברה הערבית. בהרבה תקשורת טובה, פתיחות והרבה משימות בJira- הן סיימו את הפרויקט המעשי ויוצאות לדרך הזו, של השתלבות בתעשייה- בתחושת ביטחון גדולה שהן יכולות לעשות את זה!


Dealigence 

שלושת המייסדים של חברת הדאטה אימצו לחיקם את  המשתתף מחמוד עראקי, וביחד עשו קסמים והעיפו את פיתוח המוצר צעד אחד קדימה! מעבר לעשייה המקצועית והאמון שהצוות הפקיד בידי מחמוד, ההישג האמיתי הוא קירוב הלבבות.  במבט ראשון, בין המייסדים ומחמוד ניתן למצוא בעיקר נקודות שוני, אבל ככל שהכירו הבינו כי המשותף בין כולם עולה על השוני - ליבם של הארבעה במקום הנכון. מיד לאחר סיום ההתמחות ב-Dealigence, מחמוד החל לעבוד בתעשייה. עם הרבה מוטיבציה לטכנולוגיה ורצון משותף לשינוי, מדובר באחת ההצלחות הגדולות שלנו לשנת 2022.


אז כבר הבנתם איך החיבור הזה עובד נכון? רק עם Growth mindset ואהבה לטכנולוגיה.


אנחנו מחפשים את החברות הבאות שייקחו חלק בפרויקט המעשי של Fullstack Bootcamp ויכירו משתתפים נפלאים לחוויה משותפת ומועילה.


אני מזמינה אתכם ליצור קשר ולשמוע איך החיבור המעורר השראה יכול לקרות גם אצלכם ואצלכן:

[email protected] 

054-7447730

תגובות
הוסף תגובה

* אין לשלוח תגובות הכוללות מידע המפר את תנאי השימוש של StartIsrael לרבות דברי הסתה, דיבה וסגנון החורג מהטעם הטוב.