12 מרץ 2014 | אודי לדרגור
הרחק מהספאם: 5 כללים לכתיבת מייל שיווקי

כולנו כותבים מיילים רבים בכל יום, אבל האם את יודעת איך לכתוב מייל שיווקי אפקטיבי שיניע לפעולה?

גם בעידן המדיה החברתית המשתלטת על חיינו, לא נס ליחו של המייל השיווקי והוא צפוי להישאר עימנו עוד שנים רבות. הקסם שבמייל השיווקי נעוץ בקלות – לכאורה – של כתיבתו ושליחתו למיליוני נמענים, מה שמסביר מדוע כולנו ממשיכים לקבל הצעות לדיאטות פלא, מיליוני דולרים מחשבון בנק של מנהיג ניגרי מנוח או תוספי תזונה לשיפור חיי המין שלנו.


מפיצי דואר זבל לא מוטרדים מניהול מערכת יחסים ארוכת טווח עם הנמענים שלהם.

 

הם מתייחסים לרשימות התפוצה שלהם, המגיעות ממקורות מפוקפקים לעיתים קרובות, כאל קורבנות חד-פעמיים, כך שהמיילים שאנו מקבלים הם אגרסיביים, מכירתיים מאוד ומניחים שרובנו נסמן את השולח כמפיץ דואר זבל, אבל שבריר האחוז שיתפתה להצעה מספיק בשביל להצדיק את הטקטיקה הזו.


אלו מאיתנו העובדים בארגונים הגונים יותר, חייבים לקחת בחשבון את השפעת המיילים השיווקיים שלנו על מערכת היחסים ארוכת הטווח שלנו עם הלקוחות והלקוחות הפוטנציאליים. מייל אגרסיבי, שיעצבן את הלקוח, יהיה האחרון שהלקוח יסכים לקבל מאיתנו לפני שיעביר את כתובתנו לרשימת שולחי דואר הזבל.


הנה כמה כללים בסיסיים לכתיבת מייל שיווקי אפקטיבי שלא רק יישאר מחוץ לתיקיית דואר הזבל אלא גם יניע את הנמענים לפעולה שרצינו לכוון אליה:


1. כתוב כפי שאתה מדבר

 

אם אתה לא נוהג לפתוח שיחת טלפון עם חבר במשפט כמו "מבצע מטורף!!! הזדמנות שאסור להחמיץ!!!", אל תנסח מייל שיווקי באופן הזה. הנמען שלך יפתח את המייל ויגיב עליו, בסבירות הרבה יותר גבוהה, אם הוא ינוסח באופן אנושי, כפי שהיית פונה לחבר.
 

2. תגיעי לעיקר, מהר

 

הנמענת שלך מקבלת עשרות אם לא מאות מיילים ביום. אין לה זמן לקרוא שלוש פסקאות, מרתקות ככל שתהיינה, לפני שהיא מגיעה לנקודה אותה רצית להעביר במייל.


3. תגיד לו מה לעשות

 

חלק גדול מהאנשים יקראו את המייל שלך מהטלפון הנייד או יקדישו לו 3-2 שניות על מחשב העבודה, לפני שיחליטו אם לעשות איתו משהו או ללחוץ על הכפתור הכה-יעיל – Delete. תהיה ברור בנוגע למה אתה מצפה מהנמען לעשות: למשל, "לחץ כאן לרישום לכנס".


4. תתאימי את שורת הנושא לגוף המייל

 

לא ניתן לנתק את ניסוח שורת הנושא מניסוח גוף המייל.

 

משכנעת ככל שתהיה, אם שורת הנושא שבחרת תגרום לנמענת שלך לפתוח את המייל, רק כדי לגלות שהוא עוסק בנושא אחר מזה שהיא ציפתה מקריאת שורת הכותרת, אין סיכוי גבוה שהיא תגיב לקריאה שלך לפעולה. הנמענת תרגיש שרומתה וסביר להניח שהיא תמחק את המייל ו/או תסיר את עצמה מרשימת התפוצה שלך.

 

 

5. תחתום בשם אנושי

 

שום דבר לא משדר חוסר אנושיות כמו מייל שמגיע מ-"צוות המכירות שלך" או "חברת משה ובניו בע"מ". אתה רוצה להשלים את המראה האנושי של המייל שלך ולזכות בתגובה אנושית? ודא שבשדה ה-From ובשורת החתימה של המייל מופיע שם של בן-אדם – שלך או של מישהו אחר בחברה, אליו ניתן להשיב למייל.
 

תגובות
הוסף תגובה

* אין לשלוח תגובות הכוללות מידע המפר את תנאי השימוש של StartIsrael לרבות דברי הסתה, דיבה וסגנון החורג מהטעם הטוב.