13 מאי 2014 | גיא קצוביץ'
אחרי המשבר התקשורתי: כיצד גוגל הורס את השם שלכם

הגברת הנראות ברשת עלולה לגרום לחשיפה שלילית. היו מודעים לסיכונים

יום אחד אתם מקלידים את השם שלכם בגוגל, ומידע שלילי מופיע. הסיוט החל.

 

לפעמים מדובר באירוע שקרה לא מזמן, אבל בדרך כלל – מדובר במשבר שהתרחש לפני שנים, וכבר מזמן הספקתם לשכוח ממנו. רק מנוע החיפוש של גוגל לא שוכח – וממשיך לזכור, ולהציג תוצאות המאזכרות את אותו משבר.

 

גוגל יכול לעיתים לשמש גם כחבר, אך גם כחרב פיפיות עבורנו. כיצד זה קורה?

 

נוכחות מייצרת פגיעות

 

מותגים, חברות ואנשי עסקים רבים מגבירים כיום את נוכחותם בגוגל, באמצעות פתיחת "נכסים" רבים באינטרנט - דרכם הם מעדכנים על חדשות, ומעבירים את המסרים והאג'נדה שלהם.

 

בין אם מדובר באתר תדמית, עמוד פייסבוק או פרופיל עסקי באתר קיים – הוספת מידע עליכם מגבירה את החשיפה שלכם ברשת, ולפיכך מעודדת אינטראקציה של גולשים נוספים עמו, כולל אינטראקציה שלילית.

 

ברשת, כל שיח הוא דו-שיח

 

כאשר אתם מגיבים ברשתות חברתיות, פורומים, בלוגים ובתגובות למאמרים בשמכם אתם מגבירים את החשיפה וה"נראות" שלכם ברשת. אתם יכולים להשתמש בתגובות גם כדי להציג את עצמכם כמקצוענים בתחום מסוים, או בכל אופן אחר בו תחפצו.

 

מנגד, אם התגובות שלכם לא רהוטות מספיק או אינן מדייקות בפרטים, אתם עלולים לפגוע בתדמית שלכם ברשת, במקום להועיל לה. הדבר נכון גם לגבי תכנים סטטיים המופיעים באתרים שלכם - אם התוכן המופיע שם אינו ראוי או לא נכון - גולשים אחרים ישימו לב לכך במהרה.

 

שני הצדדים של חשיפה תקשורתית

 

ישנם לא מעט מותגים וחברות הנהנים מחשיפה תקשורתית גבוהה. כל פעילות שלהם, אפילו השולית ביותר, נחשבת לחדשות על ידי חלק מהעיתונאים.

 

אולם, לצד דיווח "יבש" של החדשות - עיתונאים רבים נוהגים, ובצדק, להוסיף פן אישי לכתבותיהם, לחיוב או לשלילה. וכך, מותגים וחברות המסוקרים באופן תדיר "חשופים" יותר גם לסיקור שלילי מהתקשורת – וכשזה קורה, ה"באזז" סביב המידע השלילי מאפיל בדרך כלל על הסיקור החיובי שקיבלו עד כה, ומגיע כך לתודעת הציבור בהתאם.

 

כולנו יודעים איך לבצע חיפוש בגוגל, דרך המחשב או הסמארטפון. כל אדם בעולם יכול לגשת היום  למידע דרך מנוע החיפוש, בכל מקום ובכל זמן. עם נתח שוק מירבי במרבית המדינות המערביות – כולל צפון אמריקה, אירופה, וגם ישראל – גוגל מהווה אפיק מרכזי דרכו מותגים, חברות ואנשים פרטיים שואפים להציג על עצמם מידע.

 

אולם, לצד הניסיון לייצר תדמית חיובית, קיימים גם סיכונים רבים, דוגמת אלה שאוזכרו כאן, וחשוב מאוד להכיר אותם. 

תגובות
הוסף תגובה

* אין לשלוח תגובות הכוללות מידע המפר את תנאי השימוש של StartIsrael לרבות דברי הסתה, דיבה וסגנון החורג מהטעם הטוב.