(איור: ליאת אבדי)
5 אוגוסט 2013 | ליאת אבדי
פרסום גרילה: להפוך את הקהל מצופה למשתתף

פרסום גרילה חותר תחת שיטות הפרסום הישנות ומאפשר לכל אחד להעביר מסר בתקציב זעום

 

בעולם הפרסום הישן, אפיקי הפרסום המסורתיים נכחו תמיד בנקודת המוצא של כל בריף (מסמך הגדרות מטרות הקמפיין, קהל יעד ועלויות). הנוסחה המנצחת הוגדרה כבניית תמהיל נכון על בסיס תקציבים גבוהים, והסתכמה בדרך-כלל בקמפיין טלוויזיה מרכזי שנתמך בשלטי חוצות ופרסום בעיתונים.

 

בעולם הפרסום הישן, שלוש פרסומות בטלוויזיה היו מכסות כ-80% מאוכלוסיית ארה"ב. היום כדי להשיג תוצאה דומה נדרשות כ-150 פרסומות.

 

ריבוי ערוצים והיצע הולך וגדל של מוצרים הביאו לירידת מידת האפקטיביות בפרסום באפיקי המדיה המסורתיים. אנחנו חשופים לאלפי מסרים ביום, חלקם הגדול לא רלוונטי לנו. עולם הפרסום נדרש לצאת מהקופסא ולפתח תפיסות חדשות. אחת מהן נקראת "פרסום גרילה". 

 

"פרסום גרילה" הוא ביטוי לתפיסת פרסום אלטרנטיבית, המניחה כי כל העולם הוא מדיה אחת גדולה והופכת את הצופים הפאסיביים למשתתפים פעילים. לפי אותה תפיסה, מתחילים מהקונספט ולא מהמדיה. נקודת הפתיחה היא הגדרת המוצר, ערכיו ויתרונותיו, נקודות הבידול שלו אל מול המתחרים וניתוח קהל היעד והרגליו. כל זאת, תוך שימת דגש על דרכים אפקטיביות ויצירתיות להגיע אל קהל היעד במרחב הציבורי והאישי, הפיזי והדיגיטלי ובתקציבים נמוכים משמעותית.

 

בעולם הפרסום החדש המדיה היא חלק בלתי נפרד מהמסר ולכן היא מגיעה בסוף, כחלק מפיצוח הבריף. 

 

Maxwell House משווקת את הקפה החזק והמעורר שלה במעלית בבניין משרדים בבייג'ין.

Maxwell House משווקת את הקפה החזק והמעורר שלה במעלית בבניין משרדים בבייג'ין. .Wake Up. בוצע בידי Ogilvy Beijing. Creative Directors: Wilson Chow, Jacky Lung; Associate Creative Director: Xing Sheng Qi;Art Director: Sheng Xiong Chen; Writer: Gui Lin Bo

 

הביטוי 'פרסום גרילה' משקף את קריאת התיגר על המדיה המסורתית ואת אלמנט ההפתעה הרצוי. המטרה היא למשוך את תשומת הלב באופן בלתי-צפוי וליצור אינטראקציה עם הצרכן הפוטנציאלי, אשר תטמיע את התובנה הצרכנית המבוקשת. שיטה אפקטיבית פי כמה מצפייה פאסיבית בפרסומת.

 

למשתתף באינטראקציה לא תמיד ברור שמדובר במהלך פרסומי, כשלפעמים רק הפאנצ' מגלה זאת. ככל שהפאנצ' טוב יותר, כך יעלה הסיכוי לבאזז ברשתות החברתיות, בבלוגים וגם באותם אפיקי פרסום מסורתיים שיתפקדו הפעם כמסקרים, ופחות כמפרסמים, על אף שגם הם זוכים לגישה רעננה ומתוחכמת יותר במסגרת התפיסה החדשה.

 

 

Eskom , חברת החשמל בדרום אפריקה, מבקשת להשתמש בחשמל בחוכמה.

Eskom , חברת החשמל בדרום אפריקה, מבקשת להשתמש בחשמל בחוכמה. (Ogilvy Cape TownCreative Director: Chris Gotz, Art Director: Paul Sanders)

Copy Writer: Gordan Ray

 

בשנים האחרונות נכנסו לעולמנו הסמארטפונים והטאבלטים והרחיבו משמעותית את היכולת של המפרסמים להגיע ישירות לקהלי יעד ממוקדים, בכל רגע נתון. 

 

 

Audi Magazine Slide Track (Eng) from AlmapBBDO Internet on Vimeo.

Audi מפרסמת את המגזין שלה באמצעות מודעה "נעולה" המציגה מסלול. רק על-ידי ביצוע Slide to Unlock על-גבי המסלול מגיעים לעמוד המגזין.

 

 

את רוב שעות היום אנחנו מבלים עם העיניים והידיים על הצג. מורידים אפליקציות כמעט עבור כל דבר, קוראים מגזינים מקוונים, סורקים קודי QR, מבלים המון שעות בציוצים, עדכוני סטטוסים ובמשחקים ברשת. כל המחוות והפעולות שמרכיבות את האינטרקציות היומיומיות הן בבחינת איזורים לבצע בהם take-off לצורך העברת מסרים.

 

היופי בתפיסה הזאת הוא שכל אחד יכול. מחברות ענק ועד חברות הזנק. ממותגים מפוארים ועד עמותות בשירות אוכלוסיות קשות-יום. כל מי שרוצה לייצר באזז ולהעביר מסר, בין אם הוא נושא אופי צרכני ובין אם חברתי, יכול בתקציב נמוך עד אפסי, להשתתף במשחק. החוכמה היא לזהות את החיבור בין אינטרקציה למסר באופן שיתמכו זה בזה ויצליחו לחדש ולהפתיע.

תגובות
הוסף תגובה

* אין לשלוח תגובות הכוללות מידע המפר את תנאי השימוש של StartIsrael לרבות דברי הסתה, דיבה וסגנון החורג מהטעם הטוב.