30 יולי 2014 | מערכת StartIsrael
הגוף מדבר: כך תקרינו מנהיגות לסביבתכם

יציבה נכונה, מחוות גוף ממוקדות מטרה או לחיצץ יד מדויקת: כך תחזקו את הביטחון העצמי, הקשרים החברתיים ותחושת הסמכות

נאון הוא הרגל, ובאמצעות מודעות לקול שלך תלמד לנוע בין התנהגות בלתי מודעת להתנהגות מודעת בכל מפגש כך תמיד תצא איךשאת רוצה שיציגו אותך. אין מה לעשות, שפת הגוף שלך מדברת בעד עצמה. חמשת הטיפים הבאים יאפשרו לך להבין בדיוק מה אתה משדר ולעשות את זה נכון.

 

 

תרגלו יציבה נכונה

 

עמידת המוצא שלנו היא הבסיס לכל מסר מוצלח שנרצה להעביר. עמדו תמיד ביציבה הנכונה לאירוע, ושאלו את עצמכם בכל עת איזו תנוחה מקרינה באופן הטוב ביותר את כוונתם בהתאם לקהל.

 

כדי למצוא את נקודת הבסיס שאפו אוויר. בפעולה זו הריאות מקבלות נפח, וגם הגוף מזדקף ומתרחב. זכרו שיציבה פנימית קשורה ישירות במצב הנפשי שלכם, ולפיכך שימו לב לגופכם בכל פעם שאתם מצויים בשיחות ועידה או אפילו סתם הולכים לאורך המסדרון המשרדי.

 

 

שחררו מתח

 

נסו את התרגיל הבא: בעמידה מול המראה שחררו את שרירי הפנים. הציבו שתי אצבעות מתחת ללשון והרפו בעדינות. אם עשיתם זאת נכון, אתם אמורים לחוש נינוחות בשרירי הלסת, הצוואר והפה. כעת הניחו את היד השנייה מתחת לקו השפה, וצרו זווית בין האצבע לאגודל בזמן שאתם מושכים את הלסת מטה. כך תשימו לב אם הצוואר והכתפיים שלכם מתוחות. אם תקפידו לבצע את התרגיל לפני כל פגישה חשובה, לא רק שתשדרו נינוחות, אלא באמת תרגישו כך.

 

 

שימרו על קשר עין

 

ממש כמו נימת הקול, גם העיניים הן ערוץ פיזי המסגיר תחושות. שמירה מודעת על קשר עין תסייע לכם להתחבר לאדם שמולכם במובן הכי מילולי שיש, ואם תתרגלו את הטכניקה הזו באופן מודע תוכלו להפחית תשדורת שלילית או מוטעית כמו חרדה וחוסר ביטחון. למעשה, יישום המלצה זו תשפיע לטובה על שאר ביטויי הגוף במצב הנתון.

 

 

בצעו מחוות גוף מודעות

 

שימוש נכון במחוות גופניות (תנועות ידיים, קידה ועוד) יסייעו לכם לייעל את הצגת הרעיון. בכוחן להאדיר סיפור בינוני, ובניגוד לכך לרסק רעיון מבריק לרסיסים. כאן יש לשמור על מודעות ולהבין שאין מקום לאקראיות, ובמידת הצורך לחזור שנית על אותן תנועות גוף כדי לחזק את המסר שלכם.

 

גם כאן, תרגול מול מראה תשפר את הביצועים בשטח. הבחינו, למשל, לאן ידיכם נוטות באופן טבעי: האם הן מצויות מתחת לקו החגורה ולא משדרות התלהבות? האם אתם מנופפים בהן יותר מידי ויוצרים כך תחושה מאיימת? הסוד הוא במינון המתאים, משום שהיא יוצרת הבדל חזותי משמעותי וגדול.

 

 

 

אל תוותרו על לחיצת יד

 

אקט גופני זה מהווה לעיתים קרובות את הקשר הפיזי הראשון בין שני אנשים, ואינה פוסחת על אף גיל, מעמד או מגדר. כיצד הצד השני יפרש את כוונותיכם? תלוי מאוד בדרך שתעשו זאת. לחיצת היד עשויה להיתפס כמחווה יומיומית, נימוס בבחינת לצאת ידי חובה, ומצד שני כהצהרת כוונות של שיוויון וקרבה. לא יהיה מוגזם לטעון כי באופן לא מודע, היא יכולה להוות את האקט המכריע לסגירת העסקה שלכם. לחיצת היד האידיאלית תעביר כנות וחום, ותשדר חוזק אך לא תוקפנות. ואל תשכחו, כמובן, לצרף אליה מבט ישיר, אדיב ורך.

 

ככל שתתעמקו בשפת הגוף שלכם, תבחינו כי כל צעד מחזק את שליטתכם הפנימית ומשפר את התקשורת עם הסביבה. קחו את הזמן, ובעיקר אל תפסיקו לתרגל. המיומנויות החדשות יניבו פירות במהרה.

 

 

(מקור)

תגובות
הוסף תגובה

* אין לשלוח תגובות הכוללות מידע המפר את תנאי השימוש של StartIsrael לרבות דברי הסתה, דיבה וסגנון החורג מהטעם הטוב.