1 אוקטובר 2014 | מת'יו טורן
ההגדרה להצלחה על פי חמישה יזמים מובילים בעולם

הצלחה היא משהו הרבה יותר אישי ואוניברסלי, אלא היא סביב המשמעות של פעולה. מובאות בפניכם חמש אמרות הנוגעות להצלחה שנאמרו על ידי חמישה יזמים מצליחים ביותר.

על אף שההגדרה להצלחה היא סובייקטיבית, נראה שיש מכנה משותף בין היזמים שהצליחו בענק לגבי מהי באמת הצלחה. כמעט אף פעם אין מדובר רק בכסף. למעשה, אף אחד מבין חמשת היזמים מעוררי ההשראה הללו לא דיבר על כסף כלל. לא, הצלחה היא משהו הרבה יותר אישי ואוניברסלי, אלא היא סביב המשמעות של פעולה. מובאות בפניכם חמש אמרות הנוגעות להצלחה שנאמרו על ידי חמישה יזמים מצליחים ביותר.

 

"ההגדרה שלי להצלחה? ככל שאתם יותר מחוברים בצורה מעשית ואקטיבית לדברים, כך תרגישו יותר מצליחים", ריצ'רד ברנסון.

 

סר ריצ'רד ברנסון הוא המיליארדר הבריטי מאחורי אימפרית  virgin הכוללת ספקי מובייל, חברת הקלטות וחברת תעופה. אולם עבור ברנסון, מה שהכי חשוב כדי להרגיש מצליח הוא להיות מעורב בעבודה עצמה. מה מדליק אתכם? מה מעורר בכם תשוקה? ככל שאתם יותר מחוברים לעבודה שאתם אוהבים, כך תרגישו יותר מצליחים. תאהבו את מה שאתם עושים כדי להשיג מקסימום הצלחה.

 

 

"ההגדרה שלי לכישלון היא לא לנסות, ללא קשר לתוצאה", שרה בלייקלי.

 

על אף שההגדרה של שרה בלייקלי מתייחסת לכישלון, היא בעצם המהות של ההצלחה: לנסות ולנסות ולא לפחד מכישלון. ההצלחה מגיעה לאלה שמוכנים לנסות ולהסתכן ולהיכשל ולעמוד מחדש ולעשות את הכל שוב פעם. כפי שבלייקלי אומרת, כישלון הוא לא התוצאה, אלא זה אי הניסיון בכלל. הצלחה יכולה להגיע רק כאשר תהיו מוכנים להיכשל. בהתחשב בכך שבלייקי היא המיליארדית הצעירה בעולם שהצליחה בכוחות עצמה, היא נראית כמישהי מוסמכת באופן טבעי לדבר על הצלחה והצורך במוכנות להיכשל כחלק מהמסע הזה.

 

 

"אני משוכנע שחצי ממה שמפריד יזמים מצליחים מיזמים שאינם מצליחים טבוע בהתמדה", סטיב ג'ובס.

 

אם המפתח להצלחה עד כה הוא זה שאתם חייבים להיות מוכנים להיכשל ולהיות מחוברים באופן אקטיבי לעבודה שלכם, השלב הבא אל עבר ההצלחה חייב להיות התמדה. ההצלחה יכולה לבוא לאט וכתוצאה של של ניסיונות רבים ושנים של מאמצים. מי שמוותר, כמו מי שלעולם לא מנסה, לא יגיע להצלחה. אולי קל להסתכל על יזמים ולחשוב שההצלחה שלהם הגיעה בן לילה, אך אף פעם זה לא המקרה. הם בדרך כלל משקיעים שנים ולעתים עשורים בעבודה קשה מאוד. אל תוותרו.

 

 

"זכרו: אם הרעיונות המיוחדים ביותר היו ברורים לכולם, לא היו יזמים. המכנה המשותף היחיד לכל מסע יזמי הוא שיש המון צעדים בדרך להצלחה", טורי ברץ'.

 

טורי ברץ' היא היזמית המצליחה מאחורי תעשיית האופנה של טורי ברץ'. ברץ' מדברת רבות על החשיבות שבעבודה קשה והאמונה בעצמך לעשות את הדברים הייחודיים שלך. הכניסה לעולם האופנה היא לא משימה פשוטה, וקל לחשוב שבתעשייה עמוסה כזו אין בכלל מקום להצלחה. אולם ברץ' בנתה מותג השווה מיליארדים רק באמצעות שמירה על קו אופנה שהיא אוהבת וכפי שהיא חושבת שיהיה לטעמן של נשים אחרות. אל תרגישו מאוימים על ידי אחרים בתעשייה שמנסים להצליח. המסע שלכם בנוי ממדרגות רבות אבל בסופו של דבר, אם תהיו עצמכם ותאמינו במה שיש לכם להציע, תצליחו לעלות בהן.

 

 

"הייתי רוצה להיות מעורב בדברים שישנו את העולם", אלון מאסק.

 

אחרי Paypal, Tesla, Solar City, SpaceX, מאסק הוא בהחלט האדם שמעורב בדברים שמשנים את העולם. בסופו של דבר, נראה שמכאן מגיעה ההצלחה שלו, וזה מחזיר אותנו לנקודה הראשונה של ברנסון: תעשו דברים שמעוררים בכם תשוקה. מאסק רצה לשנות את השוק ואת הגישה למכונית אלקטרונית. הוא השיג את המטרה הזו באמצעות Tesla. השקיעו את המאמצים שלכם בדברים שאתם באמת מתרגשים מהם ואולי באמת תשנו את העולם. מאסק הצליח בכך. 

 

המאמר במקור פורסם כאן.

תגובות
הוסף תגובה

* אין לשלוח תגובות הכוללות מידע המפר את תנאי השימוש של StartIsrael לרבות דברי הסתה, דיבה וסגנון החורג מהטעם הטוב.