5 אוקטובר 2014 | ג'ייסון דה-מר
21 אתרים שיהפכו אתכם ליזמים טובים יותר

להלן 21 מקורות שעליכם לבדוק כדי ללמוד דברים חדשים על התעשייה שלכם, וכן היבטים שונים לגבי הרצת מיזם

כמה קל ליזמים לפעול מתחת לפני השטח ולהתמקד בשחיקה היומיומית. אפילו מייקל גרבר עשה את המיליונים שלו כשהוא אומר שהוא עובד בתוך עסק ולא על עסק. אולם יציאה לאוויר העולם מדי פעם יכולה לעשות נפלאות, בעיקר בכל הנוגע להרחבת הידע והכישורים שלכם.

 

להלן 21 מקורות שעליכם לבדוק כדי ללמוד דברים חדשים על התעשייה שלכם, וכן היבטים שונים לגבי הרצת מיזם.

 

בלוגים

 

אתם חייבים לאהוב בלוגים. לרוב הם מספקים מידע מעשיר ביותר מבלי לדרוש אגורה. ניתן ללמוד מבלוגים המון, החל משימוש במדיה חברתית, שיווק העסק, ועד לחדשות האחרונות בתעשייה שלכם. לא כל בלוג הוא מדהים, אז כשתמצאו אחד כזה ברמה, הוסיפו אותו ל"מועדפים" או ל-RSS  שלכם. להלן כמה בחירות שאולי יהיו מועילות עבורכם:

 

1. Search Engine Land: אחת הסיבות לכך שאני אוהב לתרום מעצמי לכאן היא מגוון התוכן הקשור ליזמות, וכן התובנות, החדשות והניתוחים הקשורים לשוק מנועי החיפוש.

2. Small Business Trends: כבלוג שמכוון לבעלי העסקים הקטנים, הוא שופך אור על חברות ונותן עצות לביצוע פעולות.

3. Social Media Examiner: אם ניתן לעשות משהו במדיה החברתית, תמצאו בבלוג הזה פוסט מסביר על כך. שימושי בעיקר אם אתם מנהלים את השיווק שלכם.

 

 

MOOCs

 

לא, זו לא מילת גנאי. MOOC מתייחס ל- Massive Open Online Courses, שמוגשים בחינם. אוניברסיטאות בכל העולם מציעות קורסים אונליין בכל נושא כמעט, כולל מנהל עסקים. נסו את האתרים האלה כהתחלה:

 

4. Coursera: מציע יותר מ-700 קורסים, כולל ניתוח נתונים ותכנות ענן במובייל.

5. Udemy: מלמד על ביטקוין, ניהול אסטרטגי או 15,998 נושאים אחרים.

6. MOOC List: רשימה מקיפה של כל הקורסים של MOOCהזמינים בפלטפורמות רבות.

 

Whitepapers and ebooks

 

מחפשים יותר ממה שיש לפוסט בבלוג להציע? פסרים אלקטרוניים ועמודי הדרכה מספקים מידע מעמיק יותר בכל נושא וניתן לצרוך אותם באופן מהיר. חלקם מוצעים ללא תשלום (ורק דורשים כתובת דואר לאקטרוני כדי שתהיה לך גישה אליהם), וחלק דורשים תשלום צנוע.

 

7. QuickSprout. פה תמצאו ניסיון אישי של מומחים ידועים בשיווק ושל היזם המצליח, ניל פאטל.

8. HubSpot:  לעתים התרומות של החברות עשויות להיות יותר פופולריות מתוכנת השיווק שלהם. ההיצע הנוכחי כולל ebooksעל שיווק בפייסבוק, SEOושיווק תוכן.

9. Kindle Unlimited: אם אתם קרואים נלהבים, השירות החדש של אמאזון יכול לעזור לכם לקבל יותר ספרים דיגיטליים מבלי לשלם תשלום מלא.

 

Webinars

 

לכל אחד שיטת למידה משלו. אם אתם אוהבים וידאו ואינטרקציה עם המורים שלכם, חפשו וובינארים, גם בלייב וגם מוקלטים, כיוון שמדובר בכלי למידה טוב. שוב, ייתכן וחלקם יהיו בחינם, אך תפיקו יותר ערך מאלה הגובים תשלום סמלי.

 

10. Google Hangouts. חפשו את כל מה שאתם רוצים ללמוד והצטרפו לפגישה וירטואלית. הפגישות מצולמותם ומפורסמות ביוטיוב, למקרה שתפסידו את הלייב.

11. BizLaunch: החברה הזו מארחת וובינארים עבור יזמים סביב נושאים כמו שיווק באימייל, קידום אתרים במנועי חיפוש וברשתות חברתיות.

12. SCORE: כאן תמצאו מידע מצוין על נושאים בסיסיים, לדוגמא, כיצד להתחיל ללא רווחים או כיצד לנהל מו"מ על חוזה מסחרי.

13. #SmallBizChat: בכל יום רביעי בשעה 20:00 נערך צ'אט המכסה את מכלול הנושאים הרלוונטיים לעסקים קטנים.

14. #BlogChat: אחד הצ'אטים המרכזיים בטוויטר, אשר ניתן למצוא בו מערך מרשים של רשתות חברתיות, תוכן שיווקי ומומחים לעסקים קטנים, בימי ראשון בשעה 20:00.

15. #B2BChat: מומחים של business-to-businessנמצאים בימי שלישי בשעה 20:00.

 

קבוצות לינקדין

 

מוקד נוסף של רשת חברתית שיכול לספק שפע מידע הוא קבוצות הלינקדין. יש כאלה בכל נושא כמעט, אז קדימה להירשם לכמה מאלה ולהתחיל ללמוד.

 

16. On Startups: מנוהל ע"י דמארש שאה מ-HubSpot. קבוצה זו מספקת מאמרים מעוררי תובנות שנכתבו על ידי יזמים.

17. Sales Best Practices: הקבוצה הזו יכולה לשפר את כישורי המכירה שלכם. היא מלאה טיפים למכירות ולבעלי עסקים.

18. Succeed: Small Business Network, Powered by Staples: קבוצה זו מכילה מספר נאה של יזמים בעלי עסקים בגדלים שונים.

 

וידאו

 

אם אתם מעדיפים וידאו על פני תוכן כתוב, יש המון תוכן לימודי באינטרנט.

 

19. YouTube: אין פה רק בסרטוני חתולים, יוטיוב מציע מגוון ערוצים לימודיים כמו: Small Business Television Networkו-Small Business Building.

20. Videolla: אתר זה מציע עצות ספציפיות, לדוגמא "כיצד לנאום מול משקיעים בפחות משתי דקות".

21. Justin.tv: עם מעל ל-10,000 ערוצי לייב, היו בטוחים שתמצאו תוכן עסקי שימושי.

 

נתתי כאן רשימה של מקורות כלליים לעסקים קטנים ויזמיים, אך אתם יכולים לחפש בטוויטר, ebooks, וסמינרים באינטרנט, דברים הקשורים לתעשייה שלכם. חפשו ארגוני תעשייה שמציעים תוכן לימודי בחינם או תמורת תשלום סמלי.

אל תעמיסו על עצמכם יותר מדי אופציות. רשמו לפניכם אילו מקורות תרצו לחקור, הקצו לעצמכם שניים או שלושה מהם כל חודש, ואז תצללו פנימה ותחקרו את המידע שנמצא שם. צריך להשקיע בכך זמן רב, אך התגמול המקצועי שתקבלו מכך שווה את זה. 

 

המאמר פורסם במקור כאן.

תגובות
הוסף תגובה

* אין לשלוח תגובות הכוללות מידע המפר את תנאי השימוש של StartIsrael לרבות דברי הסתה, דיבה וסגנון החורג מהטעם הטוב.