24 אוקטובר 2014 | מערכת StartIsrael
"הטעות הכי גדולה של יזמים מתחילים: עבודה ללא תוכנית עסקית ברורה..." - קרן זווית עם אופיר בר און

פינה שבועית - "קרן זווית" : בכל שבוע נביא כאן אושיה חשובה ומעניינת בעולם היזמות. השבוע: אופיר בר און, סמנכ"ל שיווק ומכירות, אלעד מערכות.

 

השבוע: אופיר בר און, סמנכ"ל שיווק ומכירות, אלעד מערכות

 

מי האיש: אופיר בר און, מתגורר בתל מונד, נשוי ואב לשתי בנות. בעל תואר ראשון בתעשיה וניהול מהטכניון בחיפה, ותואר שני במנהל עסקים מאוניברסיטת תל אביב. מכהן כסמנכ"ל שיווק ומכירות של אלעד מערכות ובעבר כיהן בתפקידי ניהול שונים בתחום הפיתוח העסקי בחברות ישראליות ובינלאומיות גון אמדוקס ומטריקס.

 

מה השורה הכי מפתיעה בקורות החיים שלך: לא יודע אם זה מפתיע אבל ביליתי את חמש השנים המקצועיות הראשונות שלי בצה"ל כקצין במסגרת העתודה האקדמאית, שם ביצעתי את תפקידי המקצועיים הראשונים כמהנדס תעשייה וניהול וסיימתי בתפקיד ראש מדור ארגון ושיטות באגף כח אדם.

 

הכניס אותי לפורטפוליו (מי פתח לך את הדלת לתעשייה?):  אריה עמית, כיום בכיר בחברת נס טכנולוגיות ובזמנו מנכ"ל חברת קסלמן שירותי ניהול Coopers & Lybrand שהכיר אותי משירותי הצבאי, חטף אותי לתפקיד מנהל פרוייקטים בחברה. אותו אריה עמית גם קלט אותי מספר שנים אח"כ לתפקיד דירקטור פיתוח עסקי בחברת אלרון טלסופט, לימים מטריקס.

 

מסתובב בכנסים: משתדל לא להסתובב בכנסים יותר מההכרח. כמובן מסתובב בכנסים בהם אנו משתתפים כנותני חסות, בעיקר בתחומים בהם אלעד מערכות פעילה – תחום ה- CRM, המובייל, ניהול הידע והמסמכים, הבריאות, הממשלה והפיננסים וכמו כן משתתף בכנסים מקצועיים בודדים בתחום השיווק ומיזוגים ורכישות.

 

איך נראה יום עבודה שלי: לאחר שילוח הילדות לבתי הספר, משתדל לפתוח את היום במענה על מיילים דחופים מהבית בזמן הפקקים ולהגיע למשרד בסביבות 9:30- 10:00 במידה ואין לי פגישות מוקדמות. היום מתחלק בין פגישות שוטפות בתחומי הפעילות השונים שלי – שיווק, פיתוח עסקי ומכירות לפגישות עבודה עם הצוות שלי. מגיע הביתה לרוב בסביבות 19:30, ארוחת ערב עם המשפחה ומסיים לרוב את היום בפעילות ספורטיבית – כדורסל, שחייה, ריצה ויוגה.

 

רגע בקריירה שאתה שמח עליו ורגע אחד שאתה מצטער עליו: דוגמא לרגע אחד של שמחה, היתה קבלת פרס שותף השנה של מיקרוסופט בשנת 2013 ביוסטון, ארה"ב, בשם אלעד מערכות ולחיצת היד עם סטיב באלמר, מנכ"ל מיקרוסופט העולמית דאז. דוגמא לרגע של צער היתה באמדוקס כאשר המשבר הפיננסי ב 2008 קטע עסקה רכישה ענקית בה הייתי מעורב.

 

ההישג הכי גדול שלי עד היום: בתפקיד כמו שלי ישנם הישגים לא מעטים בשל העובדה שמהות התפקיד היא קידום עסקים. דוגמא להישגים הינה השלמת עסקאות רכישה של חברות לאחר תהליכים מייגעים של משא ומתן והסיפוק לראות את התוכנית העסקית אותה חזיתי מתממשת הלכה למעשה ותורמת לצמיחה של החברה. באלעד מערכות כבר הספקתי לבצע שלוש עסקאות רכישה ועוד היד נטויה.

 

הטעות הכי גדולה של יזמים מתחילים:  עבודה ללא תוכנית עסקית ברורה או יותר גרוע – הכנת תוכנית עסקית לא ריאלית ללא הכרת השוק והמתחרים.

 

טיפ ליזמים: תבדקו היטב את הרעיון אותו אתם מנסים להפוך לסטרט-אפ, תבדקו ברשת אם יש פתרונות דומים, תבחנו את הרעיון מול חברים ובני משפחה, תכינו תוכנית עסקית טובה הן בצד ההוצאות והן בצד ההכנסות.

 

כולם אוהבים את כולם (פרגן למתחרים):  באחד מתפקידי הקודמים עבדתי בחברת מטריקס. אמנם מטריקס גדלה והשתנתה מאז, אך עדיין יש לי פינה חמה בלב לחברה ובעיקר לאנשים בה – אני חושב שמטריקס היא דוגמא טובה לחברת IT  המנוהלת היטב ומגיבה במהירות לצרכי השוק.

 

פינת ההימורים – תחומים ו/או שיעשו את זה בגדול: עולם המובייל, בו אלעד מערכות פועלת, הינו אחד התחומים שאין ספק שיעשה זאת בגדול. כמות הגולשים במובייל צומחת והם מצפים לאפליקציות תומכות בכל תחום. גם ללקוחות העסקיים יש עוד המון במה להתקדם ולהציע ללקוחות. אנו חווים זאת לדוגמא בעולם הרפואה בו אנו מספקים פתרונות מובייל מתקדמים ביותר לבתי החולים המובילים. כיום רופא בבתי החולים בהם הטמענו את הפתרון, מקבל תמונת מצב של התיק הרפואי של המטופל באמצעות המכשיר הנייד שברשותו, כולל התראות על מצבים חריגים, דבר שמשפר את רמת הטיפול ואף יכול להציל חיים. אני מאמין כי כל עולם המובייל בשירות הרפואה יתקדם ויהווה כלי טיפולי במחלקות השונות בבתי החולים.

 

מה ההומפייג' שלך?  אני משתמש ב Google ו Google+ שמשמשים אותי הן לתקשורת עם המשפחה בחו"ל וכמובן לחיפוש מידע הנחוץ לצרכי העבודה.

 

דברו אליי:  [email protected]

תגובות
הוסף תגובה

* אין לשלוח תגובות הכוללות מידע המפר את תנאי השימוש של StartIsrael לרבות דברי הסתה, דיבה וסגנון החורג מהטעם הטוב.