12 נובמבר 2014 | לירון גליקמן
מינוף קשרים באירוע קהילת היזמים

שנו פאראדוקס באירועי נטוורקינג, אנשים מגיעים כי פוטנציאלית הם רוצים להכיר, ללמוד ואולי אף למצוא הזדמנויות חדשות, אבל בפועל, חלקם לא פועלים ולא "מתמנגלים" מכל מיני סיבות.

השבוע לקחתי חלק באירוע החודשי של Startup Grind, קהילת היזמים הצומחת בעולם שפועלת בשותפות אסטרטגית עם גוגל העולמית, הקהילה פעילה כיום במעל ל-125 ערים בעולם וחברים בה יותר מ- 100,000 יזמים, קצב הגידול המהיר של הקהילה, גורם לה להיות קהילה גלובלית מובילה ברמת הערך שהיא מביאה ליזמים ולמשקיעים בעולם.

באירוע התארח היזם ובעל חברת ההשקעות משה חוגג, הלא הוא המייסד של Mobli ואפליקציית YO שכבשה את העולם בסערה! בצניעות ובסגנונו הייחודי שלו, משה סיפק כל כך הרבה טיפים יקרים ליזמים. ומבין האורחים הנועזים שפנו אליו, היו אפילו כמה שיצאו עם פגישה אישיות איתו!


ואז הגיע הזמן לנטוורקינג


ישנו פאראדוקס באירועי נטוורקינג, אנשים מגיעים כי פוטנציאלית הם רוצים  להכיר, ללמוד ואולי אף למצוא הזדמנויות חדשות, אבל בפועל, חלקם לא פועלים ולא "מתמנגלים" מכל מיני סיבות. בכדי לפתור את הבעיה הרווחת הזו הוסיפו ב- Startup Grind בלונדון פונקציה נוספת, "Ambassador", שתפקידה הוא להכיר את האנשים ולחבר ביניהם כבר באירוע עצמו.

מכיוון ש- Startup Grind היא קהילה מחוברת ולומדת, גם בתל אביב הכניסו את התפקידלשורותיה, שמוכיח עצמו כמוסיף ערך רב וקישורים מעניינים ליזמים שהגיעו לאירוע! לכל היזמים המנוסים יותר ופחות באירועי נטוורקינג, הנה כמה טיפים שיסייעו לכם להכיר יותר ולהפיק ערך:



"באתי להכיר אנשים"


לא מעט יזמים מגיעים לאירועים עם רצון מקדים וכנה להכיר אנשים אבל בפועל זה לא כל כך עובד... לפעמים ישנו איזה חשש כשרואים כמות גדולה של משתתפים, "למי לפנות?", "איפה להתחיל?!" כמובן ששבירת קרח יכולה להיות פעולה מביכה וגם הפחד שידחו אותנו עשוי לעצור מבעדנו מלהכיר אנשים חדשים.ומאידך, להגיע לאירוע נטוורקינג ולא ליצור קשרים זה כמו לעמוד מעל תיבת אוצר שמצאת ולא להתכופף להרים מטבע יקר!לכל אדם ובפרט לכל אורח באירוע יש משהו לתת מתוך היכולות, משאבים, קשרים וידע שלו, שפוטנציאלית יכול להתאים לצרכים שלך. נסו למצוא את הדרך הנוחה לכם ליזום ולהכיר אנשים חדשים, ולא לפספס את ההזדמנויות שבפניכם. אולי השותף שאתם מחפשים, הלקוח הראשון ואפילו המשקיע, עומדים ממש לידכם!

 

"אני יכול לתת"

 

באירוע של Startup Grind התחלתי שיחה עם יזם, כששאלתי מה הוא עושה הדבר הראשון שאמר לי היה: "קודם כל ברמה האישית אני יכול לייעץ ולעזור בתחומים X Y Z , אני מגיע עם הרבה ניסיון ותמיד שמח לעזור, מעבר לכך המיזם שלי עוסק ב....."וואו!  הוא קודם כל דיבר איתי בשפה של נתינה, ולאחר מכן סיפר על הסטארטאפ שלו.בכל מפגש עם אדם חדש נסו לבדוק כיצד אתם תוכלו לסייע מתוך הידע, המשאבים והקשרים שלכם. נתינה מהווה בסיס בכל קשר ובפרט קשר עסקי. באירועי נטוורקינג, אדם זר שמציע לעזור, לרובכבר מקבל נקודת זכות מסויימת על הרצון. כמובן שמבחן הזמן מעיד על הרצינות של ההצעה אבל בפרט במדינה קטנה כמו שלנו, כשכולם מכירים כמעט את כולם, אין לדעת איזו הזדמנות גדולה, יכולה להיוולד מעזרה קטנה...



פיץ' אישי


בטוח יצא לכם לפגוש אנשים חדשים שהציגו עצמם בצורה ארוכה ומייגעת (מוכר?) או קצרה ותמציתית. מחקרים הוכיחו שכל אדם יכול בממוצע לשמור על ההאזנה מלאה למשך 30 שניות שלאחריהן יכולת ההאזנה פוחתת.תכננו מראש כיצד אתם מציגים עצמכם באופן ממצה בכדי שהאדם עמו אתם מדברים יוכל להבין מי אתם, מאיפה אתם, מה אתם עושים ומה הפיתרון הגדול שהמיזם שלכם מספק. לאחר המידע הבסיסי הזה יהיה קל יותר לשניכם לדעת אם יש טעם להמשיך את השיחה ואילו שאלות לשאול וכיצד לנווט אותה.


 

התעניינו ושאלו שאלות


דרך פשוטה ויעילה להתחבר לאדם חדש היא פשוט להביע עניין ולהקשיב לו!
רוב האנשים אוהבים לדבר על עצמם, והתעניינות כנה באחר בהחלט מסייעת לאותו אדם איתו אתם מדברים להרגיש נינוח בחברתכם, להיפתח ולספר על עצמו. תוך כדי השיחה שאלו שאלות המביעות התעניינות. נסו להשתמש בעיקר בשאלות פתוחות, כמו: "איך", "למה", מה", "ספר לי על" שאילת שאלות באופן זה תעודד תשובות מפורטות.

 

כאשר תקשיבו לתשובות תוכלו ללמוד כל כך הרבה על האדם, במה הוא מתעניין, איך אפשר לסייע לו, האם אותו אדם יכול לקשר או לעזור לנו בדבר שאנו זקוקים ולהבין אם אנו בכלל מתחברים ומעוניינים לשמור על קשר.

 

בפינת העישון כל הזמן מדברים


שמתם לב שכמעט תמיד לא תראו אנשים שלא מדברים זה עם זה בפינות העישון באירועי נטוורקינג?  כך היה גם באירוע, והסיבה היא שעישון מהווה סוג של מכנה משותף ונושא טוב לפתיחת שיחה. טבע האדם הוא להתחבר ולהרגיש בנוח עם מה שדומה לו- שיחה על נושאים מוכרים, סיטואציות משותפות ואף "הסכמות" על דיעות או רעיונות יספקו לנו ישר הרגשת חיבור עם האחר.

לכן מציאת מכנה משותף עם כל אדם חדש בשלב מוקדם של השיחה היא כמו "דבק" שיחזק את החיבור בינכם קצת יותר. כל הסכמה ומכנה משותף יחברו אתכם עוד ועוד.מכנים משותפים יכולים להימצא מתוך הסיטואציה המיידית ששניכם חווים במקום בו אתם נמצאים, (האירוע, המרצה, האוכל ועוד) וכמובן דרך המשחק האהוב על הישראלים- "פיצוחים", למציאת מכנים משותפים אישיים. (צבא, עיר מגורים, מוסר לימוד, חברים משותפים)

 

כרטיס ביקור
כן, כרטיס הביקור, הצטיידו בכרטיס לפני כל אירוע ותנו אותו לאנשים שתרצו לשמור איתם על קשר ולא בהכרח לכל אחד שפגשתם. אבל מה עושים אם שכחתם את כרטיס הביקור? אני ממליצה מראש לאכסן כרטיסי ביקור בכל מיני מקומות, ברכב, בארנק ובתיק, "לחלק את הביצים בכמה סלים" כדי למנוע מצב שתישארו בלעדיהם. עוד אפשרות היא לצלם את כרטיס הביקור שלכם ולשמור את התמונה בטלפון הנייד. כשתרצו להחליף עם אדם חדש פרטים תוכלו פשוט לסמס לו או לה את תמונת כרטיס הביקור.

תגובות
הוסף תגובה

* אין לשלוח תגובות הכוללות מידע המפר את תנאי השימוש של StartIsrael לרבות דברי הסתה, דיבה וסגנון החורג מהטעם הטוב.