25 ינואר 2015 | ראול וארשנייה
חמש עצות גרועות שעליכם להימנע מהן אם אתם רוצים שהאפליקציה שלכם תצליח

כשאתם מתחילים לבנות אפליקציה, כנראה שתקבלו שפע של עצות מחברים שלכם או אנשים בתעשייה. בעוד שחלקן יכולות להיות עצות מעולות, חלקן יהיו מטעות ויכולות לסכן אתכם ואת אפליקציית חלומותיכם.

כשאתם מתחילים לבנות אפליקציה, כנראה שתקבלו שפע של עצות מחברים שלכם או אנשים בתעשייה. בעוד שחלקן יכולות להיות עצות מעולות, חלקן יהיו מטעות ויכולות לסכן אתכם ואת אפליקציית חלומותיכם. שימשתי כמנטור לכמה מאות יזמי אפליקציות וכאב לי לשמוע אותם מדברים על הניסיון שלהם עם עצות גרועות. אני לא רוצה שתחוו את אותו הדבר, לכן הכנתי רשימה של כמה מהעצות הגרועות ביותר שיזמים מקבלים, שמרחיקות אותם מלבנות את האפליקציה הנכונה עבור המשתמשים שלהם.

 

1. רשמו את האפליקציה שלכם כפטנט

 

זאת אולי העצה הגרועה ביותר. כיזמים שמתחילים לבנות את החברה או את המוצר שלכם, ההתמקדות שלכם צריכה להיות על השגת המוצר או הכשרת השוק והתאמתו, ולא התאמת המוצר לפטנט.

 

יש כל כך הרבה בעיות עם העצה הזו, אבל בואו נתמקד במרכזיות שבהן. אנשים רבים רודפים אחר הגנת זכויות פטנט כי הם פוחדים שיגנבו להם את הרעיון. התגובה שלי לפחד הזה היא שאתם יכולים לבנות חברה או לשמור על פטנט, ואתם חייבים לבחור רק אחת מהאופציות הללו. רעיונות לא בונים מוצר מצליח. רק ההוצאה לפועל של הדברים עושה את זה. לגוגל לא היה רעיון שונה מ-23 מנועי החיפוש האחרים. הביצוע שלה הוא ששינה את הדברים. אז תניחו בצד את הפחד שמישהו יגנוב לכם את הרעיון.

 

חפשו הגנת זכויות פטנט רק אם אתם בונים משהו ייחודי ומצליח. אם האפליקציה שלכם לא מושכת אנשים, אז אין טעם להירשם כפטנט.

 

זכרו, השגת הכרה בפטנט הוא תהליך יקר שיכול לקחת שנים.

 

2. למדו מהמומחים

 

למדו מהם בכל עסק או מוצר שאתם יוצרים, אבל בסופו של דבר החליטו לפי תחושת הבטן שלכם. עשו מה שהלקוחות שלכם רוצים. השיטות הטובות של אחרים יכולות להמתין בצד.

 

אם כל אפליקציה היום הייתה מחקה את שיטות העבודה של הדור הקודם, לא היינו מקבלים יותר מדי חדשנות, נכון? הלקוחות שלכם ייחודיים, האפליקציה שלכם משתנה מהרעיון ועד הביצוע, ומצב השוק היום שונה. אז איך אפשר באמת לאמץ שיטות עבודה מוצלחות של אפליקציות אחרות בשוק, כאשר אין דמיון כלל? גם אם יש כמה תנאים זהים, למה שתרצו את אותו הדבר?

 

3. מחקר שוק

 

הדרך המסורתית של עריכתמחקר שוק כדי לבנות אפליקציה לא עובדת. אני לא יודע אם היא עובדת בשווקים אחרים, אבל זה כבר ויכוח אחר. אם תשאלו חברים שלכם או קבוצות מיקוד אם הם יזדהו עם האפליקציה שלכם לפני שהיא יצאה לשוק, אתם תוטעו. הרבה פעמים אנשים לא יודעים מה הם רוצים. הם יודעים מה הבעיה שלהם, אבל מציאת הדרך הטובה ביותר לפתרון כבר תלויה בכם, זה מה שיזמים עושים.

 

לרוב אלו לא דברים שבאים מיד. אתם צריכים משוב מהלקוחות שלכם כדי לדעת אם הביצוע או הפתרון שלכם מתאים להם. כדי להשיג משוב שוב עליכם לפתח גרסה ראשונית לאפליקציה ולבחון את התנהגות הלקוחות שלכם כשהם משתמשים בה.

 

4. בניית תכנית עסקית

 

סטארט-אפ לרוב לא הולך לפי תכנית. יש הסיכוי שאם הגרסה הראשונית לא תעבוד עם הלקוחות, תצטרכו לעשות שינוי של 180 מעלות רק כדי להישאר במשחק.אז איך תכנית עסקית תוכל לעזור?

 

השקיעו את האנרגיה שלכם בהבנת מה הלקוחות שלכם רוצים ובבניית פיתרון יעיל. אתם צריכים מודל עסקי. זה יעזור לכם להבין את המוצר שלכם ואת המשך הדרך לטווח הקרוב.

 

5. בנו עבור שתי פלטפורמות מלכתחילה

 

בעוד שזה מפתה להגיע לכל לקוח מההתחלה, המציאות אינה מאפשרת זאת. אם יש לכם כמה מיליון איש כקהל היעד שלכם, אתם באמת חושבים שתוכלו להגיע אל כל אחד מהם כבר מההתחלה? שיווק ותפוצה הם האתגרים הגדולים ביותר שהסטארט-אפ שלכם יצטרך להתמודד עימם. בנו את האפליקציה שלכם עבור פלטפורמה אחת (אייפון או אנדרואיד), ונסו להגיע ללקוחות שנמצאים שם. ברגע שבניתם משהו שהקהל הזה רוצה, תמיד תוכלו לשכפל את ההצלחה הזאת לפלטפורמה השנייה. אינסטגרם יצא בהתחלה רק עבור אייפון. הגרסה של האנדרואיד הגיעה רק שנתיים לאחר מכן. בניית אפליקציה שלא מושכת קהל עבור שתי פלטפורמות היא בזבוז זמן וכסף.

 

המאמר פורסם לראשונה כאן.

 

תגובות
הוסף תגובה

* אין לשלוח תגובות הכוללות מידע המפר את תנאי השימוש של StartIsrael לרבות דברי הסתה, דיבה וסגנון החורג מהטעם הטוב.