26 מאי 2015 | ראול וארשנייה
ארבע דרכים להגברת אטרקטיביות האפליקציה

מאחורי כל אפליקציה מצליחה עומדים יזמים בלתי מתפשרים. היזמים הללו חסרי מנוח כשהם רוצים לגרום ל"זה" לעבוד עבור המשתמשים. כשבונים ומשווקים אפליקציה, ישנם מספר מרכיבים המשפיעים על הדרך בה האפליקציה מתנהגת, כיצד היא יוצרת תהודה אצל הלקוחות וכיצד היא מושכת אליה קהל. אך שום דבר מזה לא יעבוד אם לא תנסו ותבחנו אותם.

מאחורי כל אפליקציה מצליחה עומדים יזמים בלתי מתפשרים. היזמים הללו חסרי מנוח כשהם רוצים לגרום ל"זה" לעבוד עבור המשתמשים.

 

כשבונים ומשווקים אפליקציה, ישנם מספר מרכיבים המשפיעים על הדרך בה האפליקציה מתנהגת, כיצד היא יוצרת תהודה אצל הלקוחות וכיצד היא מושכת אליה קהל. אך שום דבר מזה לא יעבוד אם לא תנסו ותבחנו אותם.

 

למעשה, כל הרעיון העומד מאחורי סטארט-אפ או שיווק מוצרהוא לעשות טסט לשוק כדי לקבל משוב ולבנות מוצר מזה. להלן ארבעה רכיבים שאם אתם חסרי פשרות בכל הנוגע לבדיקת ביצועים, תוכלו לשפר באופן משמעותי את חווית המשתמש וליצור יותר חשיפה עבור האפליקציה שלכם.

 

1. עמוד נחיתה

 

אחד ממרכיבי המפתח בשיווק האפליקציה שלכם עובר דרך עמוד הנחיתה לאתר. לעמוד הנחיתה יש השפעה גדולה על כמות הורדות האפליקציה. עליכם ליצור עמוד נחיתה משתי סיבות: להכווין מבקרי האתר לאפליקציה באפ-סטור וקליטת כתובות האימייל של המשתמשים כדי להשאיר אותם מקושרים.

 

התמידו בטסטים למרכיבים של עמוד הנחיתה, כמו הכותרת, שהיא בד"כ החלק החשוב ביותר שלוכד את תשומת לב המבקר. ודאו כי אתם בוחנים מספר כותרות כדי למצוא את זו שיוצרת תהודה אצל רוב הקהל שלכם. בהמשך, המשיכו לערוך טסטים לטקסט שמגיע לאחר הכותרת.

 

לאחר מכן, בחנו את ההצעה או הסיבה לכך שאתם מבקשים את כתובות האימייל של המשתמשים שלכם- זה יכול להיות מידע על עדכונים עתידיים או מדריכים חינמיים, ebook, או קורס במייל. הבינו איזה התמריץ יוצר את מספר ההמרות המקסימלי.

 

2. ערוצי שיווק

 

באחד המאמרים הטובים שנתקלתי בהם בתחום השיווק, אנדרו צ'ן מזכיר שיש רק כמה דרכים שיכולות למדוד הגדלת מספר משתמשים.

 

לא כל ערוצי השיווק (חברתי, פרסומות, SEO וכו') או הפלטפורמות (פייסבוק, גוגל, פינטרסט וכו') רלוונטיות לאפליקציה ולקהל שלכם. תחילה, השקיעו בזמן בהבנה היכן נמצאים הלקוחות שלכם. לאחר מכן, בחנו מספר ערוצים ופלטפורמות במקביל כדי לתפוס את אלו שיתנו לכם החזר מקסימלי על ההשקעה שלכם.

 

מקדו את כל האנרגיות שלכם בערוץ אחד או שניים שעובד הכי טוב עבור האפליקציה שלכם. הסיכויים הם שתמיד תמצאו ערוץ או פלטפורמה הטובה יותר מהשנייה. תוכלו להשתמש בערוץ או בפלטפורמה השנייה להשלמת מאמצי השיווק שלכם.

 

3. מודלים למונטיזציה

 

המודל הפופולרי ביותר למונטיזציה בחנויות אפליקציות ופלטפורמות הוא המודל החינמי, בו אתם מציעים את האפליקציה שלכם בחינם, ואז ממירים את המשתמשים החינמיים שלכם למשתמשים משלמים דרך רכישות בתוך האפליקציה עצמה. בעוד שזה פופולרי מאוד, ישנן אפליקציות רבות שיוצרות הכנסות רבות עם מודל בתשלום, בו המשתמש צריך לשלם כדי להוריד את האפליקציה.

 

בדקו איזה מודל עובד הכי טוב עבור האפליקציה שלכם. אם אתם יכולים ליצור ערך עבור המשתמש לפני שהם מורידים ומשתמשים באפליקציה, אתם יכולים לדרוש תשלום מראש. אם האפליקציה דורשת מהמשתמש לעבור את החוויה לפני שהם יכולים לשלם עבור תוכן פרמיום, אז המודל החינמי יעבוד עבורכם. אין פה נכון או לא נכון. אתם צריכים לבדוק מה עובד הכי טוב עבור האפליקציה.

 

אל תפחדו לשנות את מודל התשלום מאוחר יותר גם אם יש לכם לקוחות קיימים. וואטסאפ, שנמכרה לפייסבוק ב-19 מיליארד דולר, בחנה מספר מודלים של מונטיזציה לאורך שנותיה.

 

4. משוב

 

יש כמה סוגים של משובים שתקבלו עבור האפליקציה שלכם. הראשון הוא משוב ישיר מהלקוחות על ידי אימייל, שיתוף חברתי או המלצות באפ-סטור, והשני הוא עקיף, על ידי למידת התנהגות הלקוחות המשתמשים באפליקציה.

 

עבור המשוב הישיר, עליכם לכלול בכל הנושאים והתכונות את הצרכים שיש לאנשים, ואז להבין מה הבעיה הבסיסית שאיתה המשתמשים מתמודדים. ברגע שזיהיתם את הנושא המרכזי, תוכלו לבוא עם הפיתרון ש פותר הכי טוב את הבעיות עבור המספר המקסימלי של משתמשים.

 

המשוב העקיף יגיע דרך אנליזות שתשלבו באפליקציה. בחנו את התנהגות המשתמשים ואז תעלו עם הפתרונות שיתנו את חווית המשתמש הטובה ביותר.

 

בחינת הביצועים איננה מוגבלת לאבטחת איכות מקצועית. אתם, כיזמי אפליקציה, צריכים להיות בעלי העין החדה ביותר לכל הפרטים. אחרי הכל, זו האפליקציה שלכם. 

 

המאמר פורסם לראשונה כאן

תגובות
הוסף תגובה

* אין לשלוח תגובות הכוללות מידע המפר את תנאי השימוש של StartIsrael לרבות דברי הסתה, דיבה וסגנון החורג מהטעם הטוב.