6 יולי 2015 | ג'ון ראמפטון
5 טיפים לשמירה על העבודה הרגילה תוך כדי השקת העסק שלכם

בעולם אידיאלי, יש לכם שכר של שנה לפחות שנחסך ואתם יכולים להתפטר מעבודתכם היומיומית ולהתרכז ב-100% במפעל היזמי שלכם. למרבה הצער, אין הדבר מתאפשר עבור יזמים רבים שבסופו של דבר מגיעים להצלחה. בואו ללמוד איך לשלב בין שני הדברים ולהצליח בשניהם.

בעולם אידיאלי, יש לכם שכר של שנה לפחות שנחסך ואתם יכולים להתפטר מעבודתכם היומיומית ולהתרכז ב-100% במפעל היזמי שלכם. למרבה הצער, אין הדבר מתאפשר עבור יזמים רבים שבסופו של דבר מגיעים להצלחה.

 

ייתכן שיש לכם משפחה לדאוג לה, הלוואות סטודנט כבדות, חוב או משכנתא שאינכם יכולים להוריד במיקוח, או שאולי הטבות הבריאות של המעסיק הנוכחי שלכם טובות מכדי לעזוב אותן. הרבה מנטורים של יזמות יאמרו לכם להתפטר מהעבודה, אך אם תעשו זאת, מי יניח ארוחת ערב על השולחן?

 

חדשות טובות! זה אפשרי (לפחות למשך זמן מה) להמשיך לעבוד במשרה מלאה ולהיות יזם. אם תעשו מדגם בקרב יזמים, רבים מהם יאמרו שהיו להם התחייבויות נוספות בזמן שהתחילו בעסקיהם. אני עצמי התחלתי את הסטארט-אפ הראשון שלי בזמן שעבדתי בעבודה אחרת. יזמים רבים, בהם אני, התחילו חברות מהמשרד הביתי, החניה או המרתף בזמן שמשכו הכנסה ממקור אחר. אולם, אין זה אומר שאינכם יכולים להיות יצירתיים. ייתכן ותרצו לעבור למשרה חלקית, לרדוף אחר הכנסה שאינה מסורתית (כמו למשל ניקיון בתים אם זה הצד החזק שלכם), או לוותר על תחביבים שאינם הכרחיים על מנת לעבוד במשרה מלאה ובמיזם.

 

החזקה בעבודה והשקת עסק זו לצד זו אינה נס, זה פשוט אומר להיות יעילים. הנה כמה אסטרטגיות פעולה איך להרוויח כסף וגם לרדוף אחר החלום באותו הזמן:

 

1. ראו את העבודה שלכם באור הנכון.

 

לא משנה במה אתם עובדים, שימו לב שאתם רואים  את העבודה הזאת כברכה, לא כקללה. היא אינה מעכבת אתכם, היא שומרת על הראש שלכם מעל למים. אתם זקוקים לתלוש המשכורת הזה, כיוון שאחרת לא יהיה לכם מספיק כסף למחיה בזמן שאתם מזיזים עניינים. אתם ברי מזל, כי ההון מהעבודה הנוכחית שלכם מגיע כל כמה שבועות. רוב המשקיעים רוצים לראות שיזמים משקיעים בעצמם קודם כל, ואתם זקוקים לתלוש המשכורת הזה או לחסכונות (עדיף שניהם יחד) על מנת לגרום לזה לקרות.

 

2. תכננו את הימים שלכם היטב.

 

זה בטח נשמע מרשים כשמישהו עובד 36 שעות ברציפות, אך עם גישה כזאת בוודאות אינכם מנהלים נכון את הזמן או את הבריאות שלכם. למעשה, מעט מאוד עסקים בנויים על האסטרטגיה הזאת. אלו הדברים הקטנים, העקביים והיומיומיים שאתם עושים שמוסיפים לבנייה או להרס של סטארט- אפ. עצרו את העבודה הקדחתנית, היפטרו מהסחות דעת ותנו גם לעבודה שלכם וגם למיזם את תשומת הלב הממוקדת שמגיעה להם.

 

3. מקסמו את הזמן שלכם.

 

לכם ולאופרה ווינפרי יש את אותה כמות שעות בכל יום (באמת). אולי אתם כבר יודעים שהעבודה לוקחת עד 40 שעות מזמנכם בכל שבוע (פחות או יותר), לכן עשו את החישוב וגלו איך ניתן למקסם את השעות הנותרות. שינה עדיין צריכה להיות בעדיפות, כמו גם פעילות גופנית יומיומית כלשהי. ועדיין, ישנן עוד 72 שעות בשבוע לעשות איתן ככל העולה על רוחכם מעבר ל-40 שעות העבודה, אז נצלו אותן היטב. יזמים מצליחים מנהלים את הזמן שלהם, הם לא מבקשים שיהיה להם עוד ממנו.

 

4. ראו את העבודה שלכם כמוטיבציה.

 

ככל שהצורך שלכם לתפקד כיזמים הוא דחוף יותר, כך תעשו את זה טוב יותר. מצאו "דלק" לרדוף אחר המיזם שלכם. ישנן דרכים רבות לעשות זאת, בין אם אתם מפחדים מפיץ' למשקיע אנג'ל (העבודה שלכם מהווה את הידיעה שעדיין יש לכם הכנסה גם אם תקבלו "לא"), או שאתם מגלים שבזבזתם את כל זמן הנסיעות שלכם בהקשבה לרדיו (בזמן שיכולתם לעשות אינספור שיחות טלפון עסקיות).

 

 5. מיקור-חוץ, מיקור-חוץ, מיקור-חוץ.

 

אתם יודעים כמה הזמן שלכם שווה (אם לא, חשבו זאת!). האם אתם יכולים לשכור מישהו שיעשה זאת טוב יותר, מהיר יותר, ולבסוף, יגיע לשוויון או אפילו ירוויח יותר כסף בזמן הזה? אם כן, עשו זאת.

 

יזמים יודעים כיצד להוציא את המיטב מכל מצב ומכל מקור שיש להם. זו המיומנות הטובה ביותר שתוכלו לחדד, ואינכם צריכים לבצע שינוי אדיר כדי להתחיל. הבינו היום מה אתם יכולים לעשות טוב יותר כדי למקסם את הזמן שלכם, להיפטר ממשקל מיותר ולדאוג לשני סוגי העסקים.

תגובות
הוסף תגובה

* אין לשלוח תגובות הכוללות מידע המפר את תנאי השימוש של StartIsrael לרבות דברי הסתה, דיבה וסגנון החורג מהטעם הטוב.