26 יולי 2015 | ראול וארשנייה
5 טיפים לכתיבת תיאור מלהיב לאפסטור

אופטימיזציה של האפסטור יכולה להביא הרבה טראפיק אורגני והורדות לאפליקציית מובייל. בעוד ישנם מספר מרכיבים ל-ASO שאותם אתם צריכים לקחת בחשבון, תיאור האפליקציה הוא ככל הנראה החשוב מכולם. הצעד הבא לאחר שמגיעים לדף הפרופיל של האפליקציה הוא לקרוא עוד עליה.

אופטימיזציה של האפסטור יכולה להביא הרבה טראפיק אורגני והורדות לאפליקציית מובייל. בעוד ישנם מספר מרכיבים ל-ASO שאותם אתם צריכים לקחת בחשבון, תיאור האפליקציה הוא ככל הנראה החשוב מכולם. הצעד הבא לאחר שמגיעים לדף הפרופיל של האפליקציה הוא לקרוא עוד עליה.

 

תפיסת תשומת לבו של המשתמש בשלב זה עשויה להוות את כל ההבדל. ההעתק צריך להיות מדויק ולמסור את הכמות המדויקת של המידע שצריך כדי להלהיב את המשתמש ובו זמנית להתמקד בלעורר רגשות, לא בהצגת עובדות.

 

הנה כמה טיפים שיעזרו לכם לכתוב תיאור בעל פוטנציאל להוביל משתמשים להורדה לאפליקציית המובייל שלכם.

 

1. 255 תווים מגדירים את האפליקציה שלכם.

 

בהערכה גסה, זהו מספר התווים שהמשתמש זוכה לראות בעמוד הפרופיל של האפליקציה שלכם בחנות האפליקציות של אפל מבלי שיצטרך להקיש על הלינק "עוד" כדי לקרוא את התיאור המורחב.

 

סט התווים הראשוני הזה מכור יותר כטקסט "שמעל הקיפול", זה שמופיע באופן טבעי מבלי שהמשתמש יידרש למאמץ כלשהו לחפור עמוק יותר. רוב המשתמשים ירצו לקרוא עוד על האפליקציה שלכם רק אם הטקסט הזה ילהיב אותם.

 

התמקדו בלהעביר את הערך של האפליקציה שלכם ובאותו זמן פנו אל הרגשות שלהם. אפליקציות פופולריות רבות נהנות להציג את האמינות הסטטיסטית שלהן כמו היכן הן שולבו, מספר ההורדות או הכיסויים שלהן בתקשורת. אלו דברים שאפליקציות חדשות לא יכולות להשיג.

 

הנה דוגמה מצוינת לתיאור "מעל הקיפול" של אפליקציית Rewind למעקב זמן: "מעקב הזמן הטוב ביותר הוא זה שאינכם צריכים לחשוב עליו. Rewind מבצעת את המעקב אוטומטית בהתבסס על המיקום שלכם. כל מה שאתם צריכים לעשות הוא להגדיר את המקומות החשובים לכם וסיימתם."

 

המשפט הראשון פונה אל הרגש שלכם, והמשפט הבא מעביר את ההצעה הערכית.

 

2. אופן הסיפור.

 

הצורה והאופן של כל סיפור התיאור צריכות להיות מתוך נקודת המבט של- איך משתמש ישתמש באפליקציה ולא מנקודת המבט שלכם כיוצרים שלה. הסיפורים הטובים ביותר הם אלו שמספרים סיפור שהמשתמשים יכולים להזדהות איתו בקלות.

 

על המשתמשים להיות מסוגלים לדמיין את עצמם יכולים להשתמש באפליקציה ולהעריך את הפיצ'רים שלה רק באמצעות קריאה עליהם. דרך פשוטה יותר לעשות זאת תהיה פשוט לדמיין את עצמכם בתור המשתמשים ולתאר את המסע שאתם הייתם לוקחים בתור משתמשים נלהבים של האפליקציה.

 

3. תארו את הבעיה ואת הפתרון.

 

כל מוצר מצליח או אפליקציה פותרים בעיה עבור הצרכנים. לפעמים, נקודות ה"כאב" הן ברורות, אך לעיתים הן משהו שאתם צריכים לגרום ללקוחות שלכם לחשוב עליו.

 

למשל, מוצרים שמציעים נוחות כמו Uber או Instacart, הצטרכו להעביר את הבעיות שהמשתמשים שלהם בדרך כלל התמודדו איתן. המוצרים הללו פותרים בעיה שהלקוחות אפילו לא ידעו על קיומה קודם לכן.

 

אם האפליקציה שלכם נופלת לקטגוריה של אלו בהן הבעיה אינה ברורה לעין, תקשרו מראש כך שהמשתמשים יוכלו להתחבר להגיון של הפתרון בצורה טובה יותר.

 

אין צורך לומר שעליכם להמשיך את התיאור באיך האפליקציה שלכם פותרת את הבעיה עבור הצרכן. ככל שההעתק קצר וממוקד יותר, כך טוב יותר.

 

4. הדגישו פיצ'רים חשובים.

 

אפילו אם לאפליקציה שלכם יש רבבות פיצ'רים, התמקדו בלהזכיר מעט מהם. אם האפליקציה שלכם עוזרת למשתמשים לרשום הערות, לשמור אותן על הענן, לשתף עם משתמשים אחרים, בעלת חיבור לרשתות חברתיות, מצלמת תמונות טובות יותר עם פילטרים- אל תזכירו את כל הפיצ'רים הללו.

 

כתבו על פיצ'רים שמציגים את תכונות הליבה שלכם, או אלו המעצבים את מעמדה של האפליקציה. אם האפליקציה שלכם היא הטובה ביותר לרישום הערות- התמקדו אך ורק בסט הפיצ'רים הזה. הניחו למשתמשים לגלות את שאר התכונות בתוך האפליקציה.

 

משתמשים מתחברים הכי טוב לאופן שימוש אחד.

 

5. הצהרות אמינות.

 

אם יש לכם באזז תקשורתי נהדר בשלבים הראשונים של מחזור חיי האפליקציה, שימו לב שאתם מדגישים אותו. אישור מידי צד שלישי יעזור לכם לבנות אמינות כאשר לאפליקציה אין או יש מעט ביקורות.  

 

בהמשך הדרך, אתם יכולים להוסיף מספר הורדות, הזכירו אם שולבתם באפסטור או אם זכיתם בפרס כלשהו. לחילופין, הרגישו חופשי להוסיף כמה עדויות של לקוחות שתוכלו להשיג באופן ידני.

 

התייחסו לתיאור האפסטור כאילו היה העתק הפרסום של המוצר שלכם, שבו אתם חייבים להשיג את ההתלהבות הרגשית של הלקוחות שלכם בנוגע להורדה ולשימוש במוצר.

תגובות
הוסף תגובה

* אין לשלוח תגובות הכוללות מידע המפר את תנאי השימוש של StartIsrael לרבות דברי הסתה, דיבה וסגנון החורג מהטעם הטוב.