4 אוגוסט 2015 | ערן שי
10 עובדות על הקמת עסקים בגיברלטר

בשבוע שעבר סיפרנו לכם על היתרונות של גיברלטר עבור יזמים בכלל וישראליים בפרט. הנה עשרה דברים שלא ידעתם על הקמת עסקים בגיברלטר.

בשבוע שעבר סיפרנו לכם על היתרונות של גיברלטר עבור יזמים בכלל וישראליים בפרט. הנה עשרה דברים שלא ידעתם על הקמת עסקים בגיברלטר.

 

1.      ניתן להקים חברה גיברלטרית תוך 5 ימי עבודה בלבד. כמו כן יש אפשרות לקנות חברות מדף שהן חברות ריקות מפעילות שהוקמו בעבר ולא נעשה בהן שימוש. אפשרות זו נפוצה בקרב חברות סטארט-אפ המעוניינות להראות שלחברה יש היסטוריה של מספר שנים, דבר שיכול לסייע בגיוס הון, בקבלת קווי אשראי מהבנקים ובהתמודדות במכרזים.

 

 

2.      מס החברות בגיברלטר הוא 10% בלבד ואין מע"מ. יתרה מכך, שיטת המס בגיברלטר היא טריטוריאלית, כלומר כל הכנסות שמקורן מחוץ לגיברלטר פטורות ממס בגיברלטר. כך למשל אתר סחר אלקטרוני הפועל מגיברלטר וכל העסקאות שבו נעשות על ידי מוכרים וקונים המתגוררים מחוץ לגיברלטר, יהיה פטור ממס על הכנסות אלו.

 

3.      בגיברלטר קיים שדה תעופה אליו אפשר להגיע ישירות בטיסה רק מלונדון וממקומות אחרים בבריטניה. אלטרנטיבית, אפשר להגיע לגיברלטר בטיסה מישראל למלאגה שבספרד ומשם להמשיך בנסיעה במונית או רכב שכור לגיברלטר, בערך כשעה ורבע.

 

 

4.      דמי הביטוח הלאומי המשולמים בגיברלטר הינם בין הנמוכים באירופה וחלה עליהם תקרה של כ- £109 לחודש (בערך 600 ש"ח). תקרה דומה קיימת גם עבור תשלומי המעביד בהעסקת עובדים כך שעלות המעביד בגיברלטר הינה בין הנמוכות באירופה (יש מדינות בהן עלות המעביד עולה על 30% מהמשכר המשולם!).

 

5.      על מנת למשוך בעלי תפקידים בכירים לגיברלטר (מנכ"לים, סמנכ"לים וכדומה) רשויות המס בגיברלטר מעניקות פטור ממס הכנסה על משכורות מעל 120,000 פאונד בשנה למי שעומד בקריטריונים המתאימים (כלומר יחול מס רק על 120,000 הפאונד הראשונים).

 

 

6.      בתוקף היותה חברה באיחוד האירופי (כחלק מבריטניה), חברות המקבלות בגיברלטר רשיונות להקמת זירות מט"ח אלקטרוניות, פתרונות ארנקים חכמים, חברות ביטוח, חברות תשלומים והלוואות באינטרנט, חברות השקעה וחברות FinTech אחרות יכולות להעביר רשיון זה לשאר מדינות האיחוד האירופי מבלי הצורך לעבור את תהליך הרגולציה מחדש.

 

7.      בגיברלטר קיימים מענקים של האיחוד האירופי אותם ניתן לקבל עבור הקמת עסקים חדשים או שידרוג עסקים קיימים, אך מפאת קוטנה רק חלק קטן מסכום מענקים אלו מנוצל, כך שאם יש לכם רעיון לעסק העונה על הקריטריונים, תוכלו לקבל עבורו מענק של עד 200,000 אירו! רצוי כמובן להתייעץ קודם עם גורם מקומי המכיר את תהליך הבקשה והתנאים.   

 

  

8.      מעל 9,000 איש המתגוררים בספרד עוברים מדי יום את הגבול על מנת לעבוד בגיברלטר וחוזרים חזרה לספרד מדי ערב, כך שניתן להתגבר על המחסור בכח אדם הקיים בגיברלטר (מפאת אוכלוסייתה הקטנה) על ידי העסקת עובדים מספרד.

 

9.      מעל 10 מליון מבקרים מגיעים לגיברלטר הקטנטנה מדי שנה (כמעט פי 3 מלישראל). רוב התיירים מתנקזים לרחוב הקניות המפורסם שלה ולכן זוהי משימה כמעט בלתי אפשרית להשיג שטחי מסחר פנויים במרכז העיר, ויש עסקים המשלמים דמי מפתח בסכומי עתק. למרות זאת, זוהי סביבה אידיאלית לחברות טכנולוגיה העוסקות בפתרונות לקמעונאות וצרכנות חכמה.  

 

  

10.  בגיברלטר קיים מועדון עסקים ישראלי אשר מהווה נקודת קשר חשובה עבור ישראלים המקימים פעילות עסקית בטריטוריה זו. בעתיד הקרוב אף אמורה להפתח לשכת מסחר בין גיברלטר וישראל.

תגובות
הוסף תגובה

* אין לשלוח תגובות הכוללות מידע המפר את תנאי השימוש של StartIsrael לרבות דברי הסתה, דיבה וסגנון החורג מהטעם הטוב.