16 אוגוסט 2015 | אדם קאלינן
4 סיבות לא להעסיק לעולם בן משפחה

כשאתם מקימים עסק וזקוקים לעזרה, זה קל לרוץ לאנשים הטעונים רגשית הקרובים ביותר בחייכם לקבל אותה- החברים והמשפחה שלכם. זה גם קל, לפחות מנקודת מבט חיצונית, לומר לכם שמדובר ברעיון גרוע למרות העובדה שזה פשוט נראה כל כך נכון כשאתם בתוך זה.

כשאתם מקימים עסק וזקוקים לעזרה, זה קל לרוץ לאנשים הטעונים רגשית הקרובים ביותר בחייכם לקבל אותה- החברים והמשפחה שלכם. זה גם קל, לפחות מנקודת מבט חיצונית, לומר לכם שמדובר ברעיון גרוע למרות העובדה שזה פשוט נראה כל כך נכון כשאתם בתוך זה.

 

על אף העובדה שישנם בהחלט יוצאים מן הכלל, וכן, חלק מן האנשים מוצאים דרכים לגרום לזה לעבוד באפקטיביות, המציאות היא שזה מאתגר מאוד להעסיק בן משפחה והתוצאה של כישלון בכך יכולה להשפיע על חייכם, הרבה מעבר לאלו העסקיים.

 

הבה ונציץ למספר נקודות תורפה טיפוסיות שנוטות להתרחש כאשר אתם עושים צעד כזה- כך שאם בכל זאת תיקחו את הסיכון, לפחות תדעו ממה להיזהר.

 

1. הרגש תמיד מעורב.

 

לא תוכלו לעקוף את זה, לא משנה כמה קשה תנסו וכמה שיחות מלב אל לב תעשו. רגש במערכות יחסים אישיות הוא פשוט חלק מהעסקה ובתמונה הגדולה, הולך לחפות על סביבת עבודה מבולגנת הרבה יותר פעמים מאשר לא.

 

חשבו על כך: כיצר ירגיש בן הדוד שלכם כשאתם, בתור הבוס שלו, תהיו באמצע שיחה רצינית על כישלון כלשהו או תיקון שצריך להיעשות? הוא ייקח את זה אישית כיוון שיש לכם מערכת יחסים אישית, שהיא רעה לעסקים.

 

2. הציפיות ישתנו.

 

קל להניח שבן המשפחה המדובר יודע מראש ש"הוא לא הולך לקבל שום מתנות חינם", אך המציאות היא שתמיד יהיו מהם ציפיות והגבלות שונות קבורות עמוק בתוך מוחם מאשר לשאר העובדים שלכם. עכשיו, אין זה אומר שאתם תסתכלו עליהם בצורה שונה באופן מכוון, אך בני המשפחה שלכם יודעים עמוק בפנים שהם לא העובד היומיומי שלכם- וזה ישפיע על הצורה בה הם יעבדו בחברה שלכם ויתנהלו בסכסוכים.

 

3. כל המשפחה שלכם תהיה בפנים.

 

אז עשיתם זאת, שכרתם את בן הדוד שלכם והוא התחיל לעבוד לפני כמה חודשים. זה שישי בערב ואתם בדרככם אל אירוע משפחתי למהלך סוף השבוע שבו גם אותו בן דוד ישתתף, יחד עם הוריו- הדוד והדודה שלכם, ועוד קבוצה גדולה של בני משפחה אחרים. אתם מגיעים ובתוך שעה אתם קולטים שכל המשפחה יודעת יותר על הפרטים הפנימיים של העסק שלכם מכפי שאי פעם יכולתם לדמיין ושמדובר בכל השטויות הרכילותיות שקיוויתם שלעולם לא יעשו את דרכם מחוץ למפקדת החברה.

 

אתם יודעים למה זה קרה? כיוון שהמשפחה שלכם מרותקת אל מה שקורה בתוך החברה שלכם, שאתם כמעט ולא מדברים עליו חוץ מאשר מנקודת מבט מרוחקת ביותר, ועכשיו יש להם את הגישה שהם תמיד רצו והם משיגים ערימות של מידע מהעובד החדש שלכם. לא בטוח שזה נשמע לכם כיף- לי זה נשמע כמו סיוט מוחלט.

 

4. יהיה נפוטיזם מורגש.

 

הבאתם לחברה את בן הדוד וכולם בחברה יודעים זאת. הקושי מגיע כאשר בן הדוד הזה מצליח בעבודתו ומתחיל לקבל הכרה על כך. יהיו אנשים, ללא ספק, שיאמינו שהסיבה היחידה להצלחת בן הדוד הזה היא בגלל שהוא בן משפחה שלכם- למרבה הצער, הם פשוט לעולם לא יתגברו על כך.

 

כמובן, יהיה זה אידיאלי לבנות סביבה שבה ההצלחה של קולגה היא שקופה ככל האפשר, באופן שישלול כל אפשרות למחשבות על נפוטיזם מצד אחרים, אבל לפעמים זה לא כל כך פשוט.

תגובות
הוסף תגובה

* אין לשלוח תגובות הכוללות מידע המפר את תנאי השימוש של StartIsrael לרבות דברי הסתה, דיבה וסגנון החורג מהטעם הטוב.