28 ספטמבר 2015 | מת'יו טורן
תהליך פשוט של שישה שלבים להקמת עסק קטן

עסק קטן מוצלח תמיד מתחיל בתור רעיון, אבל אתם חייבים להפוך את הרעיון הזה למעשים. זוהי הנקודה בה הרבה אנשים מתחילים להרגיש המומים. זה הגיוני לקפוא אל מול המבול של הדברים הנדרשים על מנת להקים עסק, אבל להתחיל לזוז זה למעשה קל יותר ממה שאתם אולי חושבים.

עסק קטן מוצלח תמיד מתחיל בתור רעיון, אבל אתם חייבים להפוך את הרעיון הזה למעשים. זוהי הנקודה בה הרבה אנשים מתחילים להרגיש המומים. זה הגיוני לקפוא אל מול המבול של הדברים הנדרשים על מנת להקים עסק, אבל להתחיל לזוז זה למעשה קל יותר ממה שאתם אולי חושבים.

 

כמו כל מטרה גדולה, אם אתם מתחילים בפירוק של זה למשימות קטנות יותר, תוכלו להתמודד עם מרבית הפעולות הנדרשות על מנת להתחיל. הנה שש דרכים לפרק את התהליך ולפשט את הקמת העסק הקטן שלכם.

 

1. כתבו תוכנית עסקית בת עמוד אחד.

 

המפתח לעסק קטן מצליח, במיוחד בשלב הסטארט- אפ, הוא לשמור על הדברים פשוטים ועל עלויות נמוכות. עלויות לא מתייחס רק לעלויות כספיות, אלא גם לזמן שלכם.

 

הרבה בעלים של עסקים קטנים פוטנציאליים נופלים למלכודת של הניסיון ליצור את התוכנית העסקית הגדולה והשמנה ביותר בעולם. אתם תזדקקו לזה רק אם אתם מחפשים השקעה או מימון, ואפילו אם תבקשו את אלו בהמשך הדרך, אני תמיד ממליץ לבלעי עסקים קטנים להתחיל על ידי בחינת הרעיונות שלהם לפני שמשקיעים זמן או כסף.

 

אז על מנת להתחיל, צרו תוכנית עסקית משלכם, פשוטה ובת עמוד אחד, שתהווה סקירה ברמה גבוהה של העסק הקטן שאתם עומדים להקים.

 

1.       הגדירו את החזון שלכם. מה תהיה המטרה הסופית של העסק שלכם?

2.       הגדירו את המשימה שלכם. בשונה מחזון, המשימה שלכם אמורה להסביר את הסיבה לקיום של החברה שלכם.

3.       הגדירו את המטרות שלכם. מה אתם הולכים לעשות- מהן המטרות שלכם- שיובילו למילוי המשימה והגשמת החזון שלכם?

4.       תארו בקווים כלליים את האסטרטגיות הבסיסיות שלכם. איך אתם הולכים להשיג את המטרות שעכשיו הצגתם?

5.       כתבו תוכנית פעולה פשוטה. הדגישו את הפעולות הקטנות שהן יותר משימתיות הנדרשות להשגת המטרות המוצהרות.

 

זהו זה. זה עשוי להיות ארוך יותר מעמוד אחד, אבל בהחלט יהיה מאורגן יותר וקצר יותר מתוכנית עסקית מלאה, שכתיבתה יכולה לקחת שבועות. אם אתם צריכים עוד מידע על התוכנית העסקית בת עמוד אחד, או רוצים לכתוב תוכנית עסקית מלאה וממוקדת פיננסית, אתם יכולים לראות את הספר שכתבתי יחד עם אחי וכולל הסברים מלאים על שני הסוגים, עסק קטן, חזון גדול: לקחים על איך לשלוט בשוק שלכם מפי יזמים שעשו זאת נכון.

 

2. החליטו על תקציב.

 

בעוד אני ממליץ לכם לשמור על העלויות שלכם נמוכות ככל האפשר, אתם עדיין תצטרכו לקבוע תקציב על מנת להתחיל וכמה יהיה באפשרותכם להוציא. אם אתם במימון עצמי, היו מציאותיים בנוגע למספרים ובאיך שאתם צופים שהתקציב שלכם יהיה. אני גיליתי ש-20% שמוצמדים עבור מקרים שונים זהו סכום כללי ריאליסטי שעוזר לתכנן את קצב ההוצאות שלכם.

 

קצב ההוצאות שלכם הוא כמה כסף אתם מוציאים חודש אחרי חודש. זהו מספר שחשוב שתבינו כדי לקבוע כמה זמן אתם יכולים להישאר בעסק לפני שתצטרכו להפנות רווח.

 

אתם צריכים לארגן את העסק שלכם בראש רווחי ב-30-90 הימים הראשונים. זה אפשרי. אבל שמרו רזרבות תקציביות כדי שתוכלו לשרוד אם הדברים ילכו יותר באיטיות מהמצופה.

 

3. קבעו ישות משפטית.

 

הגשת ניירת להקמת עסק עולה כסף. לעיתים קרובות, תלוי באיזו מדינה, זה יכול להיות הרבה כסף. תצטרכו לקחת בחשבון רישוי מוניציפלי, אגרות למדינה של ישות עסקית או התאגדות ועוד. בצעו חיפוש מעמיק הרבה לפני הזמן על מנת לדעת מהם תעריפי הגשת המסמכים בעיר ובמדינה שלכם לפני הקמת כל עסק שהוא.

 

לעיתים קרובות, בשלב ההתחלתי של "המבחן" של העסק הקטן שלכם, יהיה זה נבון להתחיל כבעלים יחידי, כיוון שמשמעות הדבר היא פחות ניירת והוצאות מראש. זה יכול לחסוך לכם הרבה מזומן בזמן שאתם בוחנים אם העסק שלכם הוא בר קיימא. עם זאת, היו ערים לכך שהתפקיד של בעלים יחידי יכול לשים אתכם בסיכון אישי, כך שתרצו לשקול את היתרונות מול הסיכונים ולדבר עם עורך דין מקומי או מומחה מיסים מהי הדרך החכמה יותר עבור המטרות לטווח הקצר אל מול אלו של הטווח הארוך שלכם.

 

תמיד תוכלו להגיש בקשות לישות עסקית ברגע שהוכחתם בשלושה עד שישה החודשים הראשונים שיש לכם מודל בר קיימא ועמיד.

 

4. דאגו היטב לכסף.

 

לא משנה על איזו ישות עסקית החלטתם, שמרו על הכספים בנפרד מחשבונותיכם האישיים. זוהי טעות גדולה שהופכת את זמן המיסים וההתנהלות הכלכלית לכל כך מבלבלים. זה באמת קל לפתוח חשבון צ'קים עסקי חינם באחד הבנקים או חברות האשראי המקומיות. כל שאתם צריכים הוא הניירת שלכם, מידע על רישיון לבעלים יחידי והפקדה התחלתית כדי להתחיל מרוב המוסדות הפיננסיים.

 

אל תשלמו על חשבון או קבלו איזשהו קו אשראי כרגע, רק ארגנו מקום אחזקה בו תוכלו לשמור על הכסף בנפרד מחשבונותיכם האישיים. זה לא אמור לקחת לכם יותר משעה במוסד הפיננסי אותו תבחרו.

 

5. בנו את אתר האינטרנט שלכם.

 

לא משנה אם העסק שלכם יהיה לבנים או מלט או אונליין, אתם תזדקקו לאתר אינטרנט וזה אומר לאבטח URL. אתרי שרת פופולריים כמו HostGator ו-Go Daddy יאפשרו לכם לחפש את כתובת שרת האינטרנט לפי בחירתכם ולרכוש אותה תמורת 9.99$ לכל הפחות.

 

אם אתם מקימים עסק אונליין, אתם יכולים לקשור את השרת שלכם לעגלת קניות אונליין וחזית חנות כמו Shopify עבור תשלום חודשי נמוך, או שאתם יכולים לבנות אתר בסיסי בעצמכם מעל ה-URL שלכם בעזרת בוני אתרים בשיטת עשה- זאת- בעצמך גרור- וזרוק כדוגמת Weebly תמורת תשלום נמוך. שתי האפשרויות עולות פחות מ-100$ לחודש.

 

6. בחנו מכירות.

 

יש לכם מספיק ארגון עכשיו שאתם יכולים להתחיל לבחון קצת מכירות. נסו להפיץ את הבשורה בדרכים יצירתיות ולא יקרות.

 

אם יש לכם עסק מבוסס שירות, צרו קשרים על חדר המסחר המקומי שלכם או סיפי עסקים קטנים מידית ושאלו מהם המשאבים הזמינים עבורכם על מנת לדבר, להציג או לשתף במידע בנוגע לעסק שלכם. אם יש לכם עסק מבוסס מוצר, בחנו את הכדאיות של המוצר שלכם במפגשי החלפה מקומיים, שווקי איכרים או אירועים קהילתיים אחרים על מנת לבחון מה הציבור באמת חושב (ואם הם ירכשו) עליכם.

 

משכו טראפיק לאתר האינטרנט שלכם באמצעות פרסומות פשוטות בפייסבוק עם תקציבים מכוסים, או פתחו חשבון גוגל אדוורדס פשוט עם שווי תקציבי כדי לבחון אם זורם טראפיק לאתר שלכם.

 

אתם יכולים ללכת בששת הצעדים הללו בעצמכם בעלות נמוכה. זוהי דרך מצוינת לבחון את הכדאיות של העסק הקטן שלכם לפני שתזרקו את כל הזמן והכסף שלכם על רעיון שאינו מוכח.

תגובות
הוסף תגובה

* אין לשלוח תגובות הכוללות מידע המפר את תנאי השימוש של StartIsrael לרבות דברי הסתה, דיבה וסגנון החורג מהטעם הטוב.